Forum użytkowników i miłośników diesli

Forum Techniczne - Fiatowski 1.7 D

Leo - 08-06-2005, 08:12
Temat postu: Fiatowski 1.7 D
ostatnio udało mi się nabyć uno ze starym silnikiem 1.7D fiata. Chciałbym się dowiedzieć, jakie są jego słabe strony, co najczęściej pada itp.
Z oględzin - dymi z rury przy mocnym pałowaniu - wprawdzie to nie batory jak w tdi, ale zasłonkę niezłą stawia, także przy odpalaniu bardzo długo trzeba czekać aby kontrolka oleju zgasła, a nawet jak zgaśnie, to przez jakiś czas mruga. Podejrzewam zajeżdżony silnik, ale może to też pompa oleju ? Warto wymienić ją? Silnik nigdzie nie cieknie, jest czysty, choć wg mnie za mocno klekocze, prawie tak, jakby młotkiem w kawał szyny kolejowej uderzać.
Chętnie posłucham rad ludzi, którzy mieli z nim do czynienia.

Master's - 08-06-2005, 08:58
Temat postu: Re: Fiatowski 1.7 D
Leo napisał/a:
ostatnio udało mi się nabyć uno ze starym silnikiem 1.7D fiata. Chciałbym się dowiedzieć, jakie są jego słabe strony, co najczęściej pada itp.
Z oględzin - dymi z rury przy mocnym pałowaniu - wprawdzie to nie batory jak w tdi, ale zasłonkę niezłą stawia, także przy odpalaniu bardzo długo trzeba czekać aby kontrolka oleju zgasła, a nawet jak zgaśnie, to przez jakiś czas mruga. Podejrzewam zajeżdżony silnik, ale może to też pompa oleju ? Warto wymienić ją? Silnik nigdzie nie cieknie, jest czysty, choć wg mnie za mocno klekocze, prawie tak, jakby młotkiem w kawał szyny kolejowej uderzać.
Chętnie posłucham rad ludzi, którzy mieli z nim do czynienia.



Cześć Leo

To przedpotopowe silniki. Stare na komorach wstepnych. Dymienie może powodować zasyfiony filtr powietrza (mała jego powierzchnia filtracji=częste wymiany). Silnik może być schetany. Nie były one trwałe. Powymieniaj filtry i "sosy" przy czym sos do silnika radziłbym wlać o parametrach powyzej 15W. Może to uspokoic lampkę ciśnienia.

Jego twarda praca to normalne zjawisko...one tak mają...wiec nie przejmuj się

Leo - 08-06-2005, 13:34

dzięki za szybką odpowiedź :)

co do filtra, miałeś rację w 100 %, tak czarnego filtra jeszzce nie widziałem, w dodatku był porwany już. Co do oleju, może być Shell Rimula X 15w40 ? Bo mam go dość tanio, 6 zł/litr...
Co zrobić z silnikiem ? Można mu pierścienie wymienić ? przy takim przebiegu ?

gesio - 08-06-2005, 22:27

moim zdaniem dopuki jezdzi to jezdzij, zmien filtry i olej a reszte olej bo jakakolwiej naprawa silnika tylko podwoi wartosc samochodu.
Leo - 09-06-2005, 19:35

Rozebraliśmy wszystko z mechaniki w uniaku :) Panewki OK, cylindry takie sobie, nie są złe. Pierścienie i tak do wymiany. Generalnie silnik jak na swój przebieg (300.000) wygląda dobrze. Do wymiany idzie zawieszenie, wodziki skrzyni biegów (latała jak dzika swinia), niektóre blachy. Co do pompy olejowej - bo wydaje mi się, ze to jej wina, to słabe ciśnienie - będzie raczej wymieniana, a wygląda jak pompa olejowa z malucha :P .
Pozatym jest ok, więc jestem optymistycznie nastawiony. Trzymać kciuki ;)

(VTC)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group