Forum użytkowników i miłośników diesli

Forum Techniczne - Najlepsze silniki diesla po 2000 r.

lizardking - 05-02-2009, 18:30
Temat postu: Najlepsze silniki diesla po 2000 r.
Mając świadomość iż lepszy jest nowy ford niż zjeżdzony VW i że opinie na temat aut czy ich silników mogą wynikać z szeregu przyczyn niezależnych od wytwórcy, to jednak, ceniąc zdanie tutejszych użytkowników, na czele z Mastersem, ośmielam się zadać pytanie o najlepszy, Waszym zdaniem, silnik wysokoprężny przełomu XX i XXI wieku. Czytałem o Waszej opinii na temat francuskich wynalazków /nie kupuje się aut na "F" i francuskich"/, o fordzie - bardzo negatywne, dość dobre o JTD fiata i o D4D toyoty. Myślę, że najlepsze są niemieckie TDI i TDI PD vag`a, CDI mercedesa i silniki oznaczane skromnym "d" w BMW. Nie chodzi mi o zagadnienia tuningowe, ile tam z czego można, to inny temat. Ciekawy jestem Waszych opinii. Ja, po przeczytaniu szereeeeguuu artykułów wskazałbym na BMW. A Wy ???

ps. przez najlepsze rozumem najtrwalsze, najmniej awaryjne, wyposażone w najlepszej jakości osprzęt, słowem powodujące rdzewienie zamka maski silnika.

Premier - 05-02-2009, 21:31

wedlug mnie najlepiej wypada d4d , bmw mialem , podziekuje nigdy wiecej
szatanek - 05-02-2009, 21:42

Cytat:
ps. przez najlepsze rozumem najtrwalsze, najmniej awaryjne, wyposażone w najlepszej jakości osprzęt

Jesli chodzi o trwałośc wspomnianego przez ciebie osprzętu to z róznych źródeł wiem ze jest on bardzo słabą stroną silników CDI merca.

mohamed - 05-02-2009, 21:50

Jak dla mnie, to
1.bardzo dłuuugo wieczne R5 TDI o mocy 150 KM montowane T4.
2. I-ctdi Hondy za kulturę pracy.
3. 1.9 TDI VW na pompie za moc przy niewielkim spalaniu.

Każdy ma swoje plusy i minusy. Jeden silnik stworzony jest do "szaleństwa" drugi do ekonomiki (1.4 TDI w Lupo) a inny będzie służył jako wół roboczy. Te i inne cechy trudno razem powiązać. Ale to tylko moje skromne zdanie :P

lizardking - 06-02-2009, 16:36

Premier: jaki silnik BMW masz na myśli i jakie wystąpiły z nim problemy ?

Mohamed: słyszałem o pękających głowicach w pięciogarowych T4 /tdi też/

mohamed - 06-02-2009, 17:21

Nie ma rzeczy a tym bardziej silników idealnych :cry:
Dla mnie silnik z T4 jest naj bo moc 150 w serii jest juz wystarczająca. Spalanie jak na taką budę jest znośne. awaryjność jest ale znikoma. Znam wiele przypadków że te silnki dobijają do miliona bez poważnych awarii.

Master's - 06-02-2009, 18:23

ze współczesnych nowości jeśli chodzi o bezawaryjność
1-BMW 335 biturbo
2-Audi 3.0TDi
3-Honda ICTDi
4-Hundaj I-30 16 CRD

to taka kolejnośc od największego do najmniejszego

ze starszych smietników

owszem T-4 stary poczciwy AHY lub AXG 150PS
słynny AFN 110PS

lizardking - 06-02-2009, 20:02

A ja i tak będę drążył swoje. Masters a co myślisz o 3.0 CR np. z BMW E39
Premier - 07-02-2009, 19:39

[quote="lizardking"]Premier: jaki silnik BMW masz na myśli i jakie wystąpiły z nim problemy ?
/quote]


nie jedzie , pali , kiepskie wykonanie wnetrza , chałasujace plastiki , moglbym wymieniac duzo , po 300k km jak auto dla zony kupilem (gdzie ona jezdzila to mi sie nawet w pale nie miesci), to auto jest trupem powietrze wpada z lewej strony , wydaje dziwny swist , ja smigam malym s3 http://moto.allegro.pl/it...ose_okazja.html

podobne tylko kolor granatowy , fele takie same , w porownaniu do bm to bm jest straszny kibel ,

w dodatku moja zona twierdzi ze musi sie poruszac jako ze mamy dzieci teraz quatroporte , jako prawdziwa włoszka zawineła granturismo na drzewie

sss25 - 07-02-2009, 19:47

wydajesz opinie na podstawie jednego przypadku....są tu ludzie którzy moga spojrzec na sprawe z innej perspektywy,zbudować swoją opinie płynąca z doswiadczenia przy pracy z wieloma autami....generalizujesz
Premier - 07-02-2009, 19:50

nie stary bmw ma ten sam plastik co fiat , wykonanie jest jescze gorsze, roznia sie jedynie proporcje odlewek, jak wyjdzie zle , jest powlekane :/ tna koszt produkcji , nie ma odpadow , ratuje sie nawet smieci !
grzegorzp - 07-02-2009, 20:43

ale temat jest o silnikach a nie o opakowaniach. jakie zastrzeżenia masz do silnika?
sss25 - 07-02-2009, 22:38

Premier napisał/a:
nie stary bmw ma ten sam plastik co fiat , wykonanie jest jescze gorsze, roznia sie jedynie proporcje odlewek, jak wyjdzie zle , jest powlekane :/ tna koszt produkcji , nie ma odpadow , ratuje sie nawet smieci !

polemizowałbym....

erw0 - 07-02-2009, 22:44

a co z tematem " Najlepsze silniki diesla po 2000 r."?
sss25 - 07-02-2009, 23:03

grzegorzp napisał/a:
jakie zastrzeżenia masz do silnika?

pewnie takie,że kupił zajechane zgliszcza i na tej podstawie wyciąga pochopne wnioski.nie mówię ze to najlepszy motor na świecie ale są tysiące gorszych z VM na czele....o M51 nawet nie wspominam podobnie jak o starszym 2,4td......

lizardking - 08-02-2009, 12:23

Trzeba pamiętać że BMW cieszy się w Polsce wyjątkowo kiepską opinią. Prawdopodobnie wynika to z faktu że dużą cześć tych aut kupują pacany które mszczą się na nich na potęgę a potem kolejny nabywca płacze na awarie. Czytałem na forum BMW takie posty jak: -co robić jak kiepsko pali gumę ? - nie wymieniam oleju, filtra i paska od 100k km i jeździ, jaki to cudny samochód ! - czy pasuje głowica od silnika 2.8 do 2.0 ? Wnioski nasuwają się same. Inna sprawa że jeżdząc po niemczech widzi się auta tylko trzech producentów - Mercedesa, BMW i VAG`a. Ople, fordy i inne cuda traktowane są jako jednorazówki- reklamówki. Z czegoś to musi wynikać. Niemcy to jednak mądrzejsze społeczeństwo... Tam cenią auta biało-niebieskich.
marewel - 08-02-2009, 12:30

Offttop:

Premier

Jakim ty jesteś analfabeta to zal.Nie potrafisz poprawnie zdania złożyć tylko jakiś bełkot.

Czeski film ruska mgła nic nie widać akcja trwa.

sss25 - 08-02-2009, 12:41

dzięki Marewel bo juz sie bałem ze to ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem.najpierw pisze o BMW,póżniej coś o Alfie zawinietej na drzewie,a na koniec wkleja fotkę Audi.... :shock:
lizardking - 08-02-2009, 12:52

:mrgreen:
Hudzior - 08-02-2009, 18:52

Cytat:
A ja i tak będę drążył swoje. Masters a co myślisz o 3.0 CR np. z BMW E39

Moj szwagier ma BMke 530d E39 z przebiegiem 220tys, sam czasami jezdze tym autem i wedlug mnie jest spoko, on nic przy niej nierobi poza wymiana oleju, filtrow itd.
Auto jest w automacie i wedlug mnie silnik dobrze radzi sobie z ta buda (kombi), moim zdaniem lepiej niz Audi A6 2.5 TDI.

Jackiller - 08-02-2009, 21:06

Master's napisał/a:
...
4-Hundaj I-30 16 CRD
...


Mocniejsza wersja tej jednostki uzyskuje moc 115 KM (przy 4 000 obr/min). Wysoki maksymalny moment obrotowy o wartości 255 Nm, osiągany jest przy większej prędkości obrotowej silnika - od 1 900 do 2 750 obr/min.
hmmm... ciekawe ile w tym prawdy

HIRO - 08-02-2009, 23:44

A co myslicie o D5 volvo??
lizardking - 11-02-2009, 17:07

No więc jak ? Co lepsze ? VAG czy BMW ???

ps. Masters napisał kiedyś że silniki CDI mercedesa są minimalnie lepsze niż TDI vag`a, a co Masters pisze to święte...

hoga - 11-02-2009, 23:16

a jestem zachwycony 3.0d M57 184KM dla mnie naprawde spoko motor . BMW jako pojazd jest moim zdaniem tragedią z wyłączeniem zawieszenia i silnika .
lizardking - 12-02-2009, 00:20

hoga napisał/a:
z wyłączeniem zawieszenia i silnika .


no to co zostaje ? radyjka dają marne ???

szatanek - 12-02-2009, 00:25

Jest powszechnie wiadomo ze VAG, Merc i BMW to pionierzy w konstrukcjach wysokopręznych, reszta świata dołączyła do tej trójcy znacznie puźniej np japońce, co nie znaczy ze ich jednostki teraz są gorsze, szybko to opuźnienie nadrobili, bo pod nos mieli podsuniete gotowe systemy zasilania, a tu jak wszyscy wiedzą bryluje od lat takze niemiecki Bosch.
lizardking - 12-02-2009, 00:35

tak kolego ale patrząc z innej strony najbliżej pod nos te rozwiązania miał podsunięte ford - tfuuu !, a jakie diesle wytwarza ford każdy wie... Choć oczywiście japończykom niczego nie można zarzucić.
Jackiller - 13-02-2009, 23:52

lizardking napisał/a:
tak kolego ale patrząc z innej strony najbliżej pod nos te rozwiązania miał podsunięte ford - tfuuu !, a jakie diesle wytwarza ford każdy wie... Choć oczywiście japończykom niczego nie można zarzucić.


Tra srata
pożyjom uwidjom
Era CR-a wreszcie wkroczyła do Helmuta i za jakis czas przekonamy się co sa warte.
Japy - może i dobre ale nie na warunki Polskie. Toyota to chyba jeszcze bardziej wrażliwa na jakośc gnojówki niż stare fordy. Co do silników Forda...
zgodze się Delphi TDCI FFI sypało się na potege.
Ale motorek 2.0 TDCI póki co nie wariuje i serwisy nie maja z nim za wiele problemów.
Zobaczymy jak będzie Szkop gonił - zobaczymy

vivaro - 14-02-2009, 11:30

mohamed napisał/a:
Jak dla mnie, to
1.bardzo dłuuugo wieczne R5 TDI o mocy 150 KM montowane T4.


miałem taki motor "chyba" w audi a6 avant 95 rok 6 biegow 150 km 4x4 [5 garowy ale czy to ten sam? zawsze mowili mi ze montowali taki w LT i to >cenzura< motor] 740tys przejechal nim zmarł w wypadku - z tego blisko 300 tys w mojej rodzinie - genialne auto 8.5 i w gorę po miescie trasa okolice 6 i w dol kwestia jazdy - swietne auto - duze twarde bezpieczne - stara szkola

z nowych honda jak narazie wypada bardzo fajnie zobacyzmy co zrobili skosy z nowsza wersja i-dtec

szatanek - 14-02-2009, 23:24

vivaro w audi C4 po lifcie najmocniejsze 2,5 TDI R5 to były 140 konne, 150 były w T4.
lizardking - 15-02-2009, 20:28

jackiller: miałem już dwa fordy i choćby zamontowali w nich złote blachy i silnik wyprodukowany w kooperacji Honda-Toyota-Volkswagen-BMW to zawsze, dla mnie, pozostaną te samochody największym szmelcem jaki porusza się po drogach. Wystarczy przyjrzeć się rozwiązaniom mechanizmów /nie mówiąc o innych rzeczach/ żeby człowiekowi zachciało się splunąć pod maskę. To są samochody których lepiej nie naprawiać w razie awarii bo na miejsce jednej zwalczonej pojawiają się trzy kolejne. Mogłbym tydzień wpisywać tu argumenty na poparcie mojej opinni o tych gów...ach ale kto spróbował to wie a kto nie wierzy - niech kupi. TFUUJ !!!
borysgo2 - 15-02-2009, 22:01

Moim zdaniem najlepsze diesle to zadbane diesle.
Kadlub silnika to powiedzmy projekt danego producenta, duzych problemow z tym obecnie nie ma (moze kilka wyjatkow).
Osprzet robi bosch,delphi,denso,siemens,kkk,garret (i paru innych producentow). Bedziesz jezdzil fordem, oplem, audi badz bmw to istnieje duze prawdopodobienstwo ze bedziesz narzekal na pompe vp44, itp itd
Jak bedziesz dbal to bedziesz jezdzil, jak bedziesz polewal kipska gnojowke to i najlepszym dieslem dlogo nie pojezdzisz.

tadzio89 - 16-02-2009, 22:19

moim zdaniem d4d toyoty zachwyca kultura pracy.
lizardking - 16-02-2009, 22:47

borysgo2 napisał/a:

Osprzet robi bosch,delphi,denso,siemens,kkk,garret (i paru innych producentow).



tak, tak ale gdzieś czytałem, że ford bierze z outletu... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

wideleciłyżka - 17-02-2009, 17:58

lizardking napisał/a:
Czytałem na forum BMW takie posty jak: -co robić jak kiepsko pali gumę ? - nie wymieniam oleju, filtra i paska od 100k km i jeździ, jaki to cudny samochód ! - czy pasuje głowica od silnika 2.8 do 2.0 ?


widze że jestes niezłym pacanem skoro łazisz po takich forach.
Wejdz sobie na BMWAUTOKLUB.pl lub BMW5ER.PL i napisz to co powyżej to będzie twój ostatni post na tym forum. sam mam bmw i nie znam nikogo ze znajomych co by nazekał na 3.0 d (184 lub 193 KM). Są debile co katuja auta ale nie w klasie E39 czy E60 bo nie wypada...

Zanim napiszesz o swoich kolegach z forum pomysl ,że inni uzytkownicy tej marki nie zycza sobie stereotypowania pod swoim adresem tylko dla tego że kupili sobie auto z umilowania i pasji...

bierute - 20-02-2009, 22:13

Premier napisał/a:
wedlug mnie najlepiej wypada d4d , bmw mialem , podziekuje nigdy wiecej


Premier napisał/a:


nie jedzie , pali , kiepskie wykonanie wnetrza , chałasujace plastiki , moglbym wymieniac duzo , po 300k km jak auto dla zony kupilem (gdzie ona jezdzila to mi sie nawet w pale nie miesci), to auto jest trupem powietrze wpada z lewej strony , wydaje dziwny swist , ja smigam malym s3 http://moto.allegro.pl/it...ose_okazja.html

podobne tylko kolor granatowy , fele takie same , w porownaniu do bm to bm jest straszny kibel ,

w dodatku moja zona twierdzi ze musi sie poruszac jako ze mamy dzieci teraz quatroporte , jako prawdziwa włoszka zawineła granturismo na drzewie


Premier napisał/a:
nie stary bmw ma ten sam plastik co fiat , wykonanie jest jescze gorsze, roznia sie jedynie proporcje odlewek, jak wyjdzie zle , jest powlekane :/ tna koszt produkcji , nie ma odpadow , ratuje sie nawet smieci !


hahahahahaha... i dlatego autor tych postów, niezadowolony z silnika i wykończenia bmw zakupił Dacię Logan 1,1 dci SPORT...

...SPORT... :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: zaraz padnę...

lizardking - 20-02-2009, 22:41

wideleciłyżka napisał/a:


widze że jestes niezłym pacanem skoro łazisz po takich forach.



PACANEM to jest ten kto cie zrobił melepeto i niestety zapomniał na czas zabić nieudany prototypie.

Gdybyś zadał sobie trud przeczytania tego co napisałem to zrozumiałbyś że zaprezentowałem poglądy pewnej grupy użytkowników BMW z którymi wogóle się nie identyfikuję, przeciwnie - ja swoje BMW szanuje. Ale coraz więcej osłów udziela się publicznie w kontekscie tej marki co niezłomnie mnie irytuje

vivaro - 21-02-2009, 11:38

szatanek napisał/a:
vivaro w audi C4 po lifcie najmocniejsze 2,5 TDI R5 to były 140 konne, 150 były w T4.


ehh widzisz takie byly wtedy lata ze co bylo napisane to sie bralo - czyli mowisz ze 140

ale 115 chyba z 2.5 niebylo z quattro ?? skrzynia byla na bank 6 i naped 4 kola

szatanek - 21-02-2009, 16:48

2,5 TDI 115KM w C4 nie było w quattro, kod silnika AAT, 140 (AEL) była w quattro i w ośce.
A 2,5 TDi 151KM to AXG,AHY, chetnie bym sobie zakupił takiego Multivana w dobrym stanie, świetne autka :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group