Forum użytkowników i miłośników diesli

Forum Techniczne - FABIA 1.9 TDI

BVBek - 24-11-2004, 00:08
Temat postu: FABIA 1.9 TDI
Witam posiadam fabie 1.9 tdi 101 KM (2000 r). Wersja silnika to 110 KM a jest ograniczona fabrycznie do 101 jestem ciekaw jak można by było zdjąć te ograniczenie. W obecnej konfiguracji spalanie jest Lepiej niż dobre, ale zastanawiam się czy zdjęcie ograniczenia czy też mały chip-ing popsuł lub też poprawiłby tu coś. Interesuje Mnie także samodzielne podnoszenie osiągów czy. Wiadomo, że samemu, że bez hamowni to jest raczej loteria, więc czy istnieją jakieś wzorce np. do fabi z tym silnikiem.
Master's - 24-11-2004, 00:23

Wzorce żadne nie istnieją. Samodzielne podkręcanie silnika wydaje mi sie raczej niemożliwe.
Jeśli chodzi o spalanie to na bazie ostatnich obserwacji ma ono tendencje wzrostowe i w duzej mierze zależy od Twojej prawej nogi

pozdrawiam

Martinez - 24-11-2004, 00:53
Temat postu: Re: FABIA 1.9 TDI
BVBek napisał/a:
Witam posiadam fabie 1.9 tdi 101 KM (2000 r). Wersja silnika to 110 KM a jest ograniczona fabrycznie do 101


Jak to wersja silnika to 110 KM? 110 KM to chyba motorki na pompie. A w Fabii zdaje sie że montuja tylko PDki (oprócz SDI). Czy mi sie zdaje?

BVBek - 24-11-2004, 01:04

bodajże w serwisie na przeglądzie mówiono mi że ten ogranicznik można w prosty sposób zdjąć i chciałbym wiedzieć czy tak faktycznie jest. a jeśli chodzi o spalanie to wole jechać 90 Km/h i spalić 4.0L. na 100km przez całą drogę niż 120km/h i spalić więcej. zastanawiam się czy dało by rade zrobić tak aby np. te najbardziej optymalne spalanie przypadałoby na prędkość 105 km/h. a jeśli chodzi o samodzielne to mam na myśli samodzielne flashowanie chipa. później np. 100 km jazdy z podłączonym Vag-iem do laptopa z graficznym wyświetlaniem ważniejszych parametrów aby je po tych 100km skorygować i poprawić w nowym programie do chipa.
mario q. - 24-11-2004, 02:48

Uzyj searcha! :lol:
Tonny S - 24-11-2004, 07:36

BVBek Ty wiesz o czym ty piszesz ?? Jaki ogranicznik ??jakie 110 KM ?? to są 2 rożne silniki i żadnego ograniczenia mocy nie ma.

Cytat:
to wole jechać 90 Km/h i spalić 4.0L. na 100km przez całą drogę niż 120km/h i spalić więcej
To po co ty chcesz softa jak i tak z niego nie bedziesz korzystał ??
Martinez - 24-11-2004, 09:40

Tonny S napisał/a:
BVBek Ty wiesz o czym ty piszesz ?? Jaki ogranicznik ??jakie 110 KM ?? to są 2 rożne silniki i żadnego ograniczenia mocy nie ma.

Cytat:
to wole jechać 90 Km/h i spalić 4.0L. na 100km przez całą drogę niż 120km/h i spalić więcej
To po co ty chcesz softa jak i tak z niego nie bedziesz korzystał ??


no mówie właśnie :evil:

BVBek - optymalne spalanie na 105 km/h? Dziwaczne podejście że tak powiem. Jakie na dobrą sprawę ma znaczenie przy jakiej prędkości będziesz miał "optymalne spalanie". Generalnie wszystko zależy od kierowcy. Zmieniaj biegi wcześniej to Ci będzie mniej palił i już.

MiKruS - 24-11-2004, 10:23

BVBek napisał/a:
bodajże w serwisie na przeglądzie mówiono mi że ten ogranicznik można w prosty sposób zdjąć i chciałbym wiedzieć czy tak faktycznie jest.


Dam Ci dobra rade - zmien serwis.

Jesli chodzi o jak najmniejsze spalanie, to jest mozliwosc napisania programu specjalnie pod to . :)

Maicroft - 24-11-2004, 13:05

Tak jak Ci juz napisano zaden ogranicznik i serwis chybanie umie wytlumaczyc albo Ty nie obrazajac Cie nie zrozumiales tego dobrze. Silnik 110 to VP a 101 to PD.
Moja rada jesli Ci ten silnik pali 4l to zostaw wszystko tak jak jest i ciesz sie niskim spalaniem. Widze ze nie jezdzisz szybko sprinty ani elastycznosc Cie nie interesuje - tak wnioskuje. Fabia fajne autko z fajnym silnikiem dbaj o nie :)

BVBek - 24-11-2004, 13:10

Cytat:
To po co ty chcesz softa jak i tak z niego nie bedziesz korzystał ??

A ty z dodatkowej mocy korzystasz przez cały czas. Przez to co napisałęm chciałem powiedzieć że wole słabszy kop za cene Mniejszego spalania. Nie zmniejszenie Mocy i spalania tylko Zmniejszenie spalania a jeśli kosztem zmniejszenia dodatkowych koni to spok. A chciałbym podkoksować bo każdemu Czasem przydadzą się dodatkowe konie ale Mnie osobiście rzadziej niż wam.

Cytat:
optymalne spalanie na 105 km/h? Dziwaczne podejście że tak powiem. Jakie na dobrą sprawę ma znaczenie przy jakiej prędkości będziesz miał "optymalne spalanie". Generalnie wszystko zależy od kierowcy. Zmieniaj biegi wcześniej to Ci będzie mniej palił i już

Podejście jest takie że aby spalić jak najmniej na trasie musze jechać do tych 100km/h a ja chciałbym utrzymywać stałą prędkośc na poziomie 100-105km/h i aby przy tym było spalanie jak najwięcej zbliżone do tych przy optymalnej 90 km/h



A to że są to dwa różne silniki to naprawdę nie wiem choć mocno mi się zdaje że tak nie jest ale skoro panowie lepiej wiedzą to już dam temu spokój.

Tonny S - 24-11-2004, 13:30

BVBek napisał/a:
Cytat:
To po co ty chcesz softa jak i tak z niego nie bedziesz korzystał ??

A ty z dodatkowej mocy korzystasz przez cały czas.
Na trasie zawsze - przy każdym wyprzedzaniu, a robie w większości tym autem same trasy 80% trasa

BVBek napisał/a:
A to że są to dwa różne silniki to naprawdę nie wiem choć mocno mi się zdaje że tak nie jest ale skoro panowie lepiej wiedzą to już dam temu spokój.
To uwierz, kilka osób na tym form zna te silniki lepiej od własnych żon, czy też kochanek, inni nie mogą sie z nimi rozstać nawet podczas posiłku i sporzywają na nim kanapki :wink: :lol:

BTW tak, żeby nie było jakichś tam niejasności podaj kod silnika i wszystkie wątpliwości znikną (kod silnika pierwsze 3 literki przed numerem silnika - dowód rejestracyjny)

Rufi - 24-11-2004, 13:32

NIe ma kompromisów albo moc albo niskie spalanie.
By mieć większą moc trzeba dodać więcej paliwa.
Wiećej paliwa = wieksze spalanie.

Istanieją przypadki w których podniesienie momentu obrotowego poprzez chiptuning powoduje mniejsze spalanie, ale raczej z całym szacunkiem dal Ciebie, nie u ludzi, którzy jeżdza 90km/h w trasie i osiagają spalanie rzędu 4 litry na 100km.
Wszystkie plotki o tym, że silnik po chiptuningu pali mnie biorą sie z stąd, że mniej trzeba go kręcić na obrotach oraz "krócej przyciskać gaz" by przyspieszyć do wymaganej prędkości.

Kiedyś, bardzo dawno temu Master/s prezentował jakieś doświadczenia, z ekonomicznym chipem, który miał obnizac spalanie i podobno samochód przy naprawdę niewielkiej stracie na dynamice potrafił spalić dużo mniej ropki na 100.

Marek mozę odkurzysz ten temat????

Jeśli chodzi o ekonomiczne użytkowanie silników TDi to polecam to forum:

http://forums.tdiclub.com...t=0&Board=UBB16

Pozdrawiam

BVBek - 24-11-2004, 13:43

Rufi napisał/a:
NIe ma kompromisów albo moc albo niskie spalanie.
Istanieją przypadki w których podniesienie momentu obrotowego poprzez chiptuning powoduje mniejsze spalanie, ale raczej z całym szacunkiem dal Ciebie, nie u ludzi, którzy jeżdza 90km/h w trasie i osiagają spalanie rzędu 4 litry na 100km.

dlatego chciałem zwiększyć prędkość do ok 105 km/h na godzine bo 90 km/h to troche za wolno. :)

Maicroft - 24-11-2004, 20:05

Nie wiem czy predkosc 90km/h jest dobra do oszczednosci. Znajac nasze drogi wymagalo by to duzej cierpliwosci. Optymalna predkoscia dla czasu przejazdu i ekonomi wg mnie to predkosc 110-120km/h
BVBek - 24-11-2004, 21:26

Optymalna może i tak ale nie ekonomiczna przynajmniej nie dla Mnie i niepraktyczna prznajmniej na drogi jakie są koło Mnie :lol: .
No to wkońcu jak jest. Zakładając że jade 105 lm/h całą droge (przyspieszenie i zwalnianie pomijamy) teraz powiedzmy że spali 4.5 L na 100 czy dało by się tak zrobić aby przy tej prędkości palił powiedzmy 4.2 i zwiększyć program o te 10 15 koni?
I te 0.3L znaczy tyle Dla Mnie co dla was 0.3 sekundy na to 1/4 mili.

Maicroft - 24-11-2004, 22:01

A moze Ty ta Fabie masz na taryfie :) to mow tak odrazu :) Przy stalym obciazeniu silnik powinien palic tyle samo, ale jak sie juz zchipuje to potem prawa noga zaczyna ciazyc strasznie ;)
BVBek - 24-11-2004, 22:36

Maicroft napisał/a:
A moze Ty ta Fabie masz na taryfie :) to mow tak odrazu :) Przy stalym obciazeniu silnik powinien palic tyle samo, ale jak sie juz zchipuje to potem prawa noga zaczyna ciazyc strasznie ;)

he he he
Nie ale wolałem zrobić coś elektronicznie aniżeli wyjmować kolo zapasowe i siedzienia lub nawet zdrapywać farbe dla pomniejszenia tego obciążenia o którym Mówisz :)
Powinien czy na pewno? (spali tyle samo)

BVBek - 24-11-2004, 23:02

Tonny S napisał/a:

BTW tak, żeby nie było jakichś tam niejasności podaj kod silnika i wszystkie wątpliwości znikną (kod silnika pierwsze 3 literki przed numerem silnika - dowód rejestracyjny)

NIE na moim jest ATD co to oznacza??

Master's - 24-11-2004, 23:24

To oznacza że w Twojej Fabii siedzi znakomity silnik o mocy 101 PS z zespolem pompowtryskiwaczy. W mojej opini bardzo udany silnik.

Wracajac do Twoich wymagań. Nie dłużej niz miesiac temu robilem oszczędnościowy program także dla kolegi który jeździ Fabią z takim samym silnikiem. Niestety...zaowocowało to spadkiem mocy ale też spadkiem zużycia paliwa. Tak sie składa ze w przyrodzie nic nie ginie i silnik nie bedzie Ci pracował na samym powietrzu. Ja to określam że tu nie ma czarów z mleka. Aby pojawiła się moc trzeba dolać paliwa. To podstawa.
Generalnie mozna byłoby pokombinować z programem jednak wymagałoby to przeprowadzenia wielu prób i trzebaby mieć na tą zabawę extra czas....a tego wiecznie brakuje :twisted:

BVBek - 25-11-2004, 00:31

Czy taki program z np. tamtej Fabii ewentualnie podać tam jakieś minimalne poprawki czy to trzeba zawsze startować od początku oryginalny program hamownia, odczyt, poprawki, hamownia, odczyt…aż szkoda czasu na pisanie tego nie mówiąc już o w co wierze czasochłonnych testach.
A tak przy okazji można wiedzieć coś więcej jak to wyszło tzn. ile koników musiałeś zagnać do szopy a ile ta reszta mleka teraz wypija?
Pozdr dzięki i sory za głupie pytania!
BVBek

Piotrus - 25-11-2004, 00:45

Hmm, policzmy : 0.3l/100km to daje nam oszczędność 300 l/100000km, czyli po 100 000 km zaoszczędzimy jakiś 1000PLN na paliwe.Program kosztuje chyba 1800PLN więcnasza inwestycja zwróci się po 180 000 km ( o ile wcześniej nie pogryziemy kierownicy ze złości że w trasie objechała nas Fabia 1.2 HTP :lol: ).

Marek, jutro jestem z rana i zdjemiesz mi ze 100KM :twisted: :lol:

Master's - 25-11-2004, 23:13

BVBek napisał/a:
Czy taki program z np. tamtej Fabii ewentualnie podać tam jakieś minimalne poprawki czy to trzeba zawsze startować od początku oryginalny program hamownia, odczyt, poprawki, hamownia, odczyt…aż szkoda czasu na pisanie tego nie mówiąc już o w co wierze czasochłonnych testach.
A tak przy okazji można wiedzieć coś więcej jak to wyszło tzn. ile koników musiałeś zagnać do szopy a ile ta reszta mleka teraz wypija?
Pozdr dzięki i sory za głupie pytania!
BVBek



Popytaj właściciela Fabii. Znajdziesz go w topicu "Fanaberie klientów"


Piotruś...podjedź. Zdejmę Ci te Twoje 136PS. Będziesz najoszczędniejszy w okolicy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group