Forum użytkowników i miłośników diesli

Forum Ciekawostki - CZY WARTO CZYŚCIĆ WTRYSKI

toma8000 - 27-11-2010, 21:51
Temat postu: CZY WARTO CZYŚCIĆ WTRYSKI
może z was mial ktoś do czynienia z czyszczeniem wtryskiwaczy na maszynowo bez demontażu z silnika - jak to wygląda warto w ogóle ? bo znalazłem firmy ktore rzekomo się tym zajmują , twierdzą że bez demontażu z samochodu - zastanawiam się jak to wykonują i jakie to przynosi rezultaty
wesol - 28-11-2010, 08:26

jakos wogóle nie wyobrażam sobie co ma dac czyszczenie wtryskow w dieslu. Co tam wyczyscisz z jakiego brudu? Skad on niby sie tam znalazł. Wiesz jakie sa parametry koncowek rozpylajacych, jak sa one robione/wykonywane, jaka jest dokladnosc produkcji- precyzja. Wiesz otym ze grzebanie tam to praktycznie wiaze sie z uszkodzeniem koncowki? Mozna owszem przeplukac je ale czy cos to da- szczerze watpie. Koncówki wtryskowe sie wymienia a nie czysci. Pomoze takie czyszczenie tyle co umarłemu organki.
przemtor - 28-11-2010, 08:33

bez wyjmowania z motorowni? Bez sensu. To możesz se sam kupić jakieś STP i pewnie efekt będzie tan sam.
ps. kiedyś w silniku opla isuzu jeden magik mi wyjął i "wyczyścił" wtryski. Co on zrobił nie wiem, ale silnik na spory okres chodził znacznie lepiej.

toma8000 - 28-11-2010, 10:36

też mnie to zastanawia - bez wyciągania z silnika - popatrzcie
http://www.liquimoly.pl/serwis/jet-clean-tronic?

i co sadzicie o takich cudach ?? :)

wesol - 28-11-2010, 18:53

przemtor napisał/a:
bez wyjmowania z motorowni? Bez sensu. To możesz se sam kupić jakieś STP i pewnie efekt będzie tan sam.
ps. kiedyś w silniku opla isuzu jeden magik mi wyjął i "wyczyścił" wtryski. Co on zrobił nie wiem, ale silnik na spory okres chodził znacznie lepiej.


Pewnie jak wszyscy super mechanicy szczotka druciana- pewnie nawet nie z miedzianymi drucikami tylko stalową. Szkoda strzępić jezyka jak slysze o tym czyszczeniu wtryskow i jak to niby super pomoglo. Odnosnie tego czyszczenia roznymi preparatami to tez mielismy taka demonstracje w warsztacie bo przyjechali jacyś Amerykanie. Podawany byl super srodek do ukladu dolotowego przez taka aparature podpinana pod uklad sprezonego powietrza. Pomaga to ale chyba tylko wtedy gdy uklad jest calkowicie zalepiony ze juz nawet przepustnice sie nie ruszaja.

przemtor - 28-11-2010, 22:08

no widzisz wesol, nie widziałem co on mi z tymi wtryskami robił. Może je tylko przepłukał, może potraktował szczotką. Fakt faktem, jakaś tam różncia na plus była. Przynajmniej chwilowa. Na jak długo nie wiem, bo sprzedałem corsinę :D
toma8000 - 28-11-2010, 22:30

macie chyba racje z tymi czyszczeniami , jak coś tam szwankuje to chyba tylko wymiana pozostaje :/ lub sprzedaż wozidła :mrgreen:
Master's - 30-11-2010, 09:08

Rozgrzewamy silnik do temperatury pracy...tj ok 90*C. Odpina się cały układ paliwowy i bezpośrednio do pompy wtryskowej/tandemowej podłącza się mały zbiorniczek z odpowiednimi przewodami. Przewód nadmiarowy także trzeba odłączyć i włożyć do zbiorniczka bo w przeciwnym razie zawartość środka czyszczącego przepompuje nam pompa do kotła z paliwem.

Nalezy pamiętać aby wyjąć przekaźnik pompy paliwa która jest w zbiorniku bo narozlewamy paliwa i sami się upapramy

Do zbiorniczka wlewamy odpowiedni środek czyszczący....nazwijmy to (majonez) :) . Jest tego ok w zależności od producenta Motul 300ml, Wyns 350ml. Uruchamiamy silnik. Silnik musi sobie poterkotać na tym "majonezie" ok 20-25 minut. Jak silnik "wypije" sobie ten zbiorniczek, przełączamy się na układ paliwowy i jazda.

Innym sposobem czyszczenia wtryskiwaczy/pompowtryskiwaczy jest czyszczenie poza silnikiem. W tym celu konieczny jest demontarz elementów z silnika. Myje się je w myjce ultradźwiękowej w ciepłym rostworze specjalnego płynu. Po zabiegu 3x0,5h czyli kąpieli która trwa ok 1,5h zakładamy umyte elementy na silnik zgodnie z procedurami servisowymi i uruchamiamy silnik.

Chciałbym zaznaczyć że wyjęte z kąpieli elementy muszą być natychmiast zamontowane na silnik i silnik musi zostać uruchomiony w możliwie krótkim czasie. "Kwasiborek" :) w którym kąpią się elementy jest tak żrący że pozostawienie tych elementów na dłuższy czas zaowocuje ich zniszczeniem. Poprostu skorodują i po jabłkach

Oczywiście, mamy w ofercie tego typu usługi

pzdr

toma8000 - 01-12-2010, 11:25

Masters możesz ponad dokładną nazwę jednego z tych 2 środków do bezpośredniego czyszczenia np tego Motula ?
wesol - 01-12-2010, 18:47

Master's napisał/a:
Rozgrzewamy silnik do temperatury pracy...tj ok 90*C. Odpina się cały układ paliwowy i bezpośrednio do pompy wtryskowej/tandemowej podłącza się mały zbiorniczek z odpowiednimi przewodami. Przewód nadmiarowy także trzeba odłączyć i włożyć do zbiorniczka bo w przeciwnym razie zawartość środka czyszczącego przepompuje nam pompa do kotła z paliwem.

Nalezy pamiętać aby wyjąć przekaźnik pompy paliwa która jest w zbiorniku bo narozlewamy paliwa i sami się upapramy

Do zbiorniczka wlewamy odpowiedni środek czyszczący....nazwijmy to (majonez) :) . Jest tego ok w zależności od producenta Motul 300ml, Wyns 350ml. Uruchamiamy silnik. Silnik musi sobie poterkotać na tym "majonezie" ok 20-25 minut. Jak silnik "wypije" sobie ten zbiorniczek, przełączamy się na układ paliwowy i jazda.


Mielismy takie cos na zakladzie i byla podwieszana taka banka z tym srodkiem co podajesz. Podawane bylo zaleznie co sie robilo albo do ukladu paliwowego albo do ukladu dolotowego. Czysci uklad dolotowy, przepustnice itd. Stosuje sie do benzyn jak i dieslow.

DCA - 01-12-2010, 23:52

Czyscilem maszynowo Liqmoly wtryski w silniku 1.5 Dci. Nic nie pomoglo. Tak jak mowi Masters podlaczono maszyne auto chodzilo 30min na plynie. Nie zauwazylem zadnej zmiany w pracy silnika. Po 4 miesiacach padly zawory we wtryskach. Potem regulator z pompy paliwa.

Pozdrawiam

wesol - 02-12-2010, 07:12

pomaga jak umarlemu organki. CRki niestrety trzeba wymieniac. Strasznie czule sa. Male otworki wiec i delikatniejsze sa. Czasy wtryskow jednootworkowych na niewysokich cisnieniach juz dawno minely. do tego wtrysk bezposredni i duza moc i niestety czesc wymienna po w zasadzie niduzym przebiegu bo nawet bywa ze niecale 100 tys km. Wymienialem juz sporo wtryskow w 1.3 cdti oraz kilka w 1.7. W 1.9 cdti jakby nieco mniej przypadkow.
Master's - 02-12-2010, 08:35

Wynn's Diesel clean-up
Motul Diesel system clean

Oczywiście zgadzam się z moimi przedmówcami że jeżeli wtryski są uszkodzone to żadne "transfuzje" przeprowadzone na silniku nic nie dadzą. Trzeba wymieniac wtryski. Jednak mieliśmy sporadyczne przypadki że taka "transfuzja" pomogła. Dotyczyło to zanieczyszczenia wtrysków osadami żywicznymi wytrąconymi z paliwa.
Auto przyjechało delikatnie rzecz ujmując....zamulone. Zaproponowaliśmy transfuzję i śmiga.

Najskuteczniejszym sposobem czyszczenia jesty czyszczenie w ultradźwiękach. Wkładamy osyfione końcówki i wyjmujemy błyszczące....niczym fabrycznie nowe. Skuteczność oceniam na 90-95%....oczywiście jeśli procedurę przeprowadzi się dokładnie.

toma8000 - 02-12-2010, 11:42

czyli z tego co piszesz Masteers wynika , że przyczyną zamulenia mogą być wtryski , mimo że auto pozornie jeździ normalnie - czyli warto by było zaryzykować z takim zabiegiem np n tym Motula
nasu - 02-12-2010, 20:30

Czy czyszczenie profilaktyczne np. po pewnym przebiegu ma sens, lub gdy np. korekty dawek są znaczne? Czy lanie np. STP do czyszczenia wtrysków diesla -zapobiega, czy -leczy, może poprawia tylko samopoczucie?
Master's - 03-12-2010, 07:59

chyba o samopoczucie chodzi :)
DCA - 03-12-2010, 10:33

Lepiej wyczyscic zbiornik paliwa. W poprzednim mialem 3 litry roztworu wodno-xxx.

Ciekawe jest to. Ze auto na plynie Liquymoly podczas czyszczenia wtryskow nic nie dymiloooo.

toma8000 - 03-12-2010, 12:09

a pomogło Ci coś to czyszczenie ?? bo przymierzam się do takiego zabiegu , bo mam wrażenie że mam trochę zasyfiałe wtryski
Krzysztof - 03-12-2010, 13:16

Przyjechało do nas 2.0 tdi że poszarpuje i poddymia na biało, wstępna diagnoza, że coś z dostarczaniem paliwa.
Stary filtr był w takim kolorze jak na zdjęciu. Raczej olej nie przedostaje się do paliwa bo nic nie przebywa ani nie ubywa.
Podobno auto tankowane tylko na markowej stacji.
Cały układ paliwowy do czyszczenia, na ściankach obudowy filtra też warstwa czarnego brudu więć w zbiorniku paliwa będzie podobnie.






tippo - 03-12-2010, 14:37

Krzysztof napisał/a:
Podobno auto tankowane tylko na markowej stacji.


Markowa stacja, a syf w zbiorniku na stacji nie czyszczonym 10 lat, tez markowy. Moze w poblizu owej stacji jeszcze sie jakies szambo uchowalo, dzizas czego wy tam dotykacie to lepiej nie wiedziec :P
Zastanawia mnie, dlaczego w nowszych tdi sa te filtry tylko wklady, a w starych sie kupuje caly metalowy z puszka?? W tym puszkowym jest przynajmniej kranik do spuczania wody, a w tym nowych na wklad juz tego nie znalazlem, moze gdzie indziej jest??

nasu - 03-12-2010, 17:15

Paliwo przechowuje w zbiornikach 1000l IBC mauser Jak postoi to na dnie odstaje się czarny szlam, który usuwam. Jest go niewiele, ale na stacjach jeśli nie jest usuwany tylko mieszany z nowa dostawą to takie są efekty jak na powyższym obrazku.
Taki wkład zamiast puszki to niby w celach ekologicznych mniej do utylizacji i taniej się produkuje.
Kiedy czystości się wtryski ?? Jak stwierdzić że to już??

andzio - 06-12-2010, 16:33

Krzysztof napisał/a:

Stary filtr był w takim kolorze jak na zdjęciu. Raczej olej nie przedostaje się do paliwa bo nic nie przebywa ani nie ubywa.


Rok temu opisywalem podobny przypadek. Filtry i caly uklad wygladal podobnie - bardziej brazowo niz czarno i strasznie smierdzaco (jak bejca). Wszedzie osad, ktory latwo schodzil ale zapychal wszystko co stanalo mu na drodze.

Master's - 06-12-2010, 16:48

To nie bejca śmierdziałą...to rozcieńczalnik lakowy i popłuczyny po farbach
andzio - 06-12-2010, 16:50

tippo napisał/a:
W tym puszkowym jest przynajmniej kranik do spuczania wody, a w tym nowych na wklad juz tego nie znalazlem, moze gdzie indziej jest??


U mnie w plastikowym na wklady jest zarowno odpowietrznik na gorze jak i "kranik spustowy" na dole.

tippo - 06-12-2010, 17:05

Cytat:
U mnie w plastikowym na wklady jest zarowno odpowietrznik na gorze jak i "kranik spustowy" na dole.

W dti megane?? Bo ja mowie o tdi vw.

andzio - 06-12-2010, 18:19

tippo napisał/a:
W dti megane?? Bo ja mowie o tdi vw.

Tak w DTI. Sorka, nie zauwazylem w Twoim poscie tego "nowszych TDI" i myslalem ze odnosisz sie do wszystkich autek.

toma8000 - 12-12-2010, 12:33

czy ktoś z was mial do czynienia z wtryskami hybrydowymi 216 ?? planuję zakup do swojego gofera i chciałem was spytać jak jak się ma taka przeróbka do wzrostu mocy - spalania - itp - czy trzeba po takiej wymianie korygować mapy -bedzie kopcił ?? proszę o rady
Dj.Fahoo - 20-02-2011, 08:50

toma8000, a czy to jest temat o wtryskach hybrydowych?
toma8000 - 20-02-2011, 11:33

no toś sobie wyszukał temat z tamtego roku :mrgreen: gratulacje spostrzegawczości - powinieneś założyć swoje forum i zostać moderatorem -zresztą to mój temat - a wracając do czyszczenia to dla zainteresowanych wykonałem chemiczne maszynowo jakieś 2 mieś temu - auto zyskało trochę na dole- po za tym bez większego efektu
ABRAM - 21-02-2011, 14:38

Ja mam na firmie konkurencyjny system do tego LIQUY MOLLY- Clean Master.
Wyczyściłem już ok 50 TDI HDI JTD i TDCI i mogę powiedzieć że jeżeli układ nie jest uszkodzony mechanicznie to takie czyszczenie naprawdę pomaga!
Passat B6 170 BMR 2 razt na gwarancji wymiana wtrysków i pompy.
Pojeździł ok 40-50 kkm i auto słabsze o ok 40 KM, gorzej wstaje tyrbo itp.
Turbo wymienione i nic.
W przeciągu 5 tyś km czyściłem 2 razy ukłąd paliwowy i autko ożyło!!
Normalnie przyspiesza, spalanie 0,3L mniej.
I kolega teraz regularnie przyjeżdża co ok 50 tyś km i czyścimy. Koszt naprawdę niewielki, za Diesla do 2.0 250 zł
Ostatnio w Naszym transicie TDCi 2.4 115PS czyściliśmy, przelot 44 tyś km 2 letnia auto laweta.
Jeździ tylko na dobrym paliwie, trasa do Niemiec i powrót.
I na wolnych obrotach nierówno chodził, szczególnie jak nie był dobrze rozgrzany. Wyczyszczone miesiąc temu i gitara.
Spalanie o 0.2L w dół obroty już nie falują +- 50 obr/min.
Ojciec tym autem tylko jeździ także wiem że mówi prawdę.
Płyn do czyszczenia, niedostępny na rynku, producent to niemiecki koncern chemiczny BASF.

piori - 22-02-2011, 07:49

ABRAM, no sorry, ale coś tu nie gra. Albo to paliwo nie jest dobre, skoro zalepia wtryskiwacze po 40kkm i auto traci 1/4 mocy samo z siebie, albo te nowe "samochody" to jakieś atrapy... to już chyba daewoo tico więcej przejedzie bez takiego grzebania pod maską.
Master's - 22-02-2011, 08:34

A ja czyszcze wtryskiwacze i pompowtryskiwacze na zewnątrz (wymontowane) w myjni ultradźwiękowej w specjalnym płynie. Po zabiegu...sa jak nowe. Uważam że żadne specyfiki dolewane do paliwa nie usuną w dostateczny sposób koksu i innych zanieczyszczeń. Troche owszem pomagają...ale to nie to

pzdr

toma8000 - 22-02-2011, 15:49

MASTERS ile kosztuje taka operacja u was - włącznie z wyjęciem i zamontowaniem ?
goodhope - 22-02-2011, 15:52

...w renault master lub Mercedesie W168 :lol:
wesol - 22-02-2011, 18:24

ta w masterze to tak jak w oplu vivaro. Wyciagnac wtryski graniczy z cudem jak juz maja nieco nalatane.
waldzior - 24-02-2011, 14:15

Dokładnie jak czyścić wtryski to tylko w myjce ultradźwiękowej , w pracy mamy taką myjkę do czyszczenia elementów klejowych firny Nordson , czyszczą tam chłopaki wtryski z silników benzynowych zasilanych LPG , powstaje na nich taki osad (rżną dziada i na benzynie nie latają) po wyjęciu z myjki wyglądają jak nowe
goldas - 08-03-2011, 20:29

a mozecie zdradzic jaką chemie do myjki ultradzwiekowej używacie
jakos prztestowałem kilka i żaden do konca mnie nie zadowala.Myjka Sonic 6.

Gabriks - 12-03-2012, 14:33

Witam serdecznie!
Jako że od jakiegoś miesiąca „telepanie furą” jak przy podmuchach wiatru jest na tyle silne że dostrzegają je podróżujący pasażerowie postanowiłem rozwiązać ten problem. Auto w chwili obecnej na liczniku ma 230 tys. km, a u mnie jest 3,5 roku i najprawdopodobniej posiada fabryczne PD. Po zaczerpnięciu ogólnodostępnej wiedzy z „netu” wyeliminowałem „dwumasówkę”, zmieniona 2 miesiące temu. Z racji tego iż charakterystyczne „telepawki” pojawiają się na wolnych obrotach i przy nagrzanym silniku a „komp” pokazuje wzrost chwilowego zużycia z 0,7l/h nawet do 1 l/h (bez włączonej Klimy) a silnikiem rzuca niezbyt regularnie obstawiłem że będzie to „lanie” wtrysków. W trakcie jazdy nie czuć telepawek i auto przyśpiesza normalnie. Na potwierdzenie moich podejrzeń przeprowadzono tydzień temu test na VAS 5051 B i oto wyniki: 011-Wartość pomiaru, Grupa wskazań 13, wartość pomiaru: -1.48 mg/H; 2.99 mg/H; -1.44 mg/H; -0.78 mg/H; werdykt drugi wtrysk leje. Jeżeli niektóre pytania wywołają u niektórych lekki uśmiech to zaznaczam że chcę przedstawić swoje wątpliwości by wypracować odpowiednią decyzję, sprawę załatwić raz a dobrze i niepotrzebnie nie przepłacać. I tak:
Czy powyższe wyniki mówią że kondycja tych wtrysków jest na tyle dobra że wystarczy zastosować sesję w myjce ultradźwiękowej, czy może już szukać następnych (po jakim przebiegu PD kwalifikuje się bezwzględnie do wymiany). Czy w przypadku gdy zajdzie konieczność przeprowadzenia regeneracji warto ograniczyć koszty tylko do jednego PD? W serwisie dowiedziałem się że w silniku są PD nr 038 130 079 GX. Czy zmiana np. na PD nr 038 130 073 AG (nowe lub regenerowane) lub inne (które w aukcjach na aledrogo podawane są za zamienne) nie wywoła konieczności dodatkowego „strojenia” softu w sterowniku silnika i czy parametry silnika zostaną zachowane (spalanie, moc, moment)? Jak dużo mam „czasu” na podjęcie decyzji by nie osiągnąć takiego stanu w którym auto przeszło by w tryb awaryjny a nie daj boże stan agonii.
Pozdrawiam GAB!

wesol - 12-03-2012, 18:30

AG sa zamienne do GX. Wyciagasz jedne i wstawiasz drugie i smigasz. Korekcje na wtryskach powinny byc blisko zera i ten jeden faktycznie kwalifikuje sie do wymiany lub naprawy.
Gabriks - 23-03-2012, 20:58

Właśnie te słowa Master's-a ..." Najskuteczniejszym sposobem czyszczenia jest czyszczenie w ultradźwiękach. Wkładamy osyfione końcówki i wyjmujemy błyszczące....niczym fabrycznie nowe. Skuteczność oceniam na 90-95%....oczywiście jeśli procedurę przeprowadzi się dokładnie." skłoniły mnie do rozwiązania problemu lejącego wtrysku i zastosowania myjki ultradźwiękowej. Co prawda nie przejechałem jeszcze zbyt wielu kilometrów bo od wczoraj nie było okazji ale jestem zadowolony. Nie ma trzęsiawki ani telepawki budy, silnik zbiera się jakby bez wysiłku i komp na biegu jałowym wskazuje 0.7 l/h. Pozdro!
Dominik86 - 06-07-2012, 09:36

wybaczcie, że trochę odkopuje temat, ale jakiś czas temu byłem na jet clean by LM

tutaj mam wyniki:



widać zauważalną poprawę aczkolwiek chyba 5 nadaję się do regeneracji w myjce?

pozdrawiam
Dominik

czarodziej - 12-07-2012, 14:13

Dominik86 napisał/a:
wybaczcie, że trochę odkopuje temat, ale jakiś czas temu byłem na jet clean by LM

tutaj mam wyniki:

Obrazek

widać zauważalną poprawę aczkolwiek chyba 5 nadaję się do regeneracji w myjce?

pozdrawiam
Dominik



kolego mylisz pewne pojęcia... Myjka myje , czyści a nie regeneruje...

micro133 - 29-08-2012, 23:01

Witam

Mam pewne pytanie, troche nie na temat ale chciałbym zrozumieć o czym mowa.

Cytat:

011-Wartość pomiaru, Grupa wskazań 13, wartość pomiaru: -1.48 mg/H; 2.99 mg/H; -1.44 mg/H; -0.78 mg/H; werdykt drugi wtrysk leje.


Albo nadal nic nie rozumiem, albo ten werdykt jest do dupy.
Gdyby drugi lał to ewentualnie byłoby -2.99 a nie (+)2.99.
A jeśli jest 2.99 to albo wogóle nie chce tryskać albo coś z ciśnieniem w cylindrze.
Czy moje rozumowanie jest dobre czy złe ?

To znaczy chodzi mi o to że ta wartość mówi o tym ile ECU myśli że wtryskuje dodatkowego paliwa(żeby wyrównać obrót wału), a nie o tym ile się go tam w rzeczywistości znajdzie w czasie wtrysku.
Czy myślę dobrze, czy się mylę ?

Pozdrawiam i bardzo dziękuję za odpowiedź.
g.

pussymonsta - 31-08-2012, 11:19

Pamiętaj że kolejność pracy 1-3-4-2 wiec widać wyraźnie że cyl 2 niedomaga
micro133 - 31-08-2012, 13:25

Dziekuje za odpowiedź :-)

to że cylinder 2 nie domaga rzeczywiście widać :-)

Ale czy z tych wartości wynika że wtrysk 2 leje ? Bo to mnie zdziwiło i tego własnie stwierdzenia nie rozumiem. Moim zdaniem albo on jest zatkany, albo nie wiadomo jaki jest, ale kompresja tego cylindra jest już historią.

Jeśli ktoś móglby mnie oświecić, byłbym wdzięczny !
g.

pussymonsta - 06-09-2012, 08:39

Nie wynika, bo równie dobrze może być np. wypalony zawór i efekt na odczytach będzie podobny. Cylinder 2 słabiej pracuje, ale przyczyna nie musi być taka oczywista.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group