Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
TDCi - CDTi
Autor Wiadomość
kososki 

Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.9CDTI 150@178 DTH
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2008, 20:50   TDCi - CDTi

Witam,
sprawa jest prosta, potrzebuje wszelkich informacji o tych silnikach, chodzi mi o jednostki Forda (konstrukcja PSA jeśli się nie mylę) i te montowane w Oplach (bodajże Multijety fiatowskie), samochody jakie rozpatruje to Focus II albo Astra III, z motorami odpowiednio 2.0 136 KM i 1,9 120/150 KM, osobiście bardziej jestem, za Oplem, stylistycznie to oba uwazam za ładne kompakty, ale obawiam się w Fordzie silnika, do tej pory nie nasłuchałem się o nim najlepszych opinii, a to wrażliwy na paliwo, a to coś tam pada, zerowy potencjał jeśli chodzi o chiptuning, o Oplach z tego co wiem to da się w pełni satysfakcjonująco podnieść moc, ale też nie wiem jak to jest z awaryjnością w tych jednostkach

kwota na auto to do 40tys. więc auto będzie miało z 3 lata i nastukane ze 100k km, więc ważne są też informacje co może paść w tych silnikach z takim przebiegiem,

auto nie jest dla mnie, ale dla kobiety, ale to raczej nie ma znaczenia
 
 
rosomakx4 

Auto: A4 AWX
Silnik: 1,9 AWX
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 223
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-08-2008, 00:36   

Dobrze myślisz,akurat Opel wiele skorzystał z mariażu z Fiatem w kwestii dieselków
 
 
szatanek 

Auto: VW Golf III Match II
Silnik: 1,9 TDI, 110 PS, AFN
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 185
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-08-2008, 18:56   

Ford w swoich TDCI miał wielkie problemy z pompami i wtryskiwaczami, szczególnie z początku produkcji jak zaczął wkładac do swoich auto silniki z systemem CR, nie wiem jak te wygląda u forda teraz czy PSA cos tam poprawiło czy nie. Natomiast moge więcej powiedziec o silnikach CDTI W GM, oczywiście 1,3 i 1,9 są to konstrukcje fiatowskie. Chcesz astre H więc 1,3 odpada, natomiast jeśli chodzi o 1,9 150 PS (kod Z19 DTH) to w takiej astrze ładnie to to smiga, ale w tych silnikach jest jeden feler, nie wiem czy wiesz ale jest to silnik 16 zaworowy i w kolektorze ssącym ma zastosowane tzw klapy wirowe, kolektor ssący ma 8 kanałów ssących ,po 2 na kazdy zawór, natomiast kazdy jenen kanał dla danego cylindra jest zamykany właśnie klapą, to wszystko razem sterowane jest zwignią połączoną z silniczkiem krokowym tzw nastawnikiem. I nie było by w tym nic nadzwyczajnego, bo większość nowych diesli posiada juz cos takiego, gdyby nie to ze owy mechanizm dzwigniowy sie wyrabia (EGR i sadza w kolektorze sie do tego przyczynia), spada dzwigienka i klapy zostają unieruchomione, efekt spadek mocy pod obciążeniem i spadek osiągów.Poprostu konstruktorzy nie za bardzo to dopracowali bo zastosowali tam klapy z tworzywa sztucznego które łatwo sie wyrabiają . Niestety naprawa polega na wymianie całego kolektora, bo jest to nierozbieralne, koszt spory. Zawzyczaj kazdy silnik z przebiegiem ok 100 tys ma juz z tym problemy, a widac to jak zdejmiemy osłone silnika po tym ze cała dzwigienka spadła z klap.Wiec jak juz polecam silnik 120PS(Z19DT), różni sie on głównie głowicą bo ma 8 wentyli, nie posiada tych klap i jest o wiele mniej awaryjny, a jak chcesz miec więcej pod nogą to lekki program tez nie bedzie dla niego problemem.
rosomakx4 tak jeszcze w kwestii formalnej to fiatowskie 1,3 CTDI to jeszcze więszke kible niz te 1,9, więc myśle ze Opel więcej stracił niz skorzystał na tym mariażu.
 
 
 
rosomakx4 

Auto: A4 AWX
Silnik: 1,9 AWX
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 223
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-08-2008, 22:44   

kolega kososki pytał o 1.9 CDTI i 2.0 TDCi i tego dotyczyła się moja odpowiedz,1.3 nie jeździłem.1.9 jak dla mnie to nie kible,może nie są najnowszą myślą konstrukcyjną ale cóż,były na tyle dobrze pomyślane że i dziś jakoś dają rade i mimo wszystko się nie sypią jak HDI czy TDCi i inne super konstrukcje
Jeśli chodzi o małe dieselki to jeździłem 1.4 HDI czy tam TDCi made by pechot i powiem że dobrze się to sprawuje ,mam nadzieje że jak najdłużej,w końcu to auto teścia
Wracając do tematu to słyszałem opinie o 1.9 Fiat-GN o wersji 150cio konnej i przycinających się klapach,podobno są też wersje 120stki ,osprzetem bliźniacze do wersji 150tki ,takiego silnika szukałbym ja,pozdro
 
 
szatanek 

Auto: VW Golf III Match II
Silnik: 1,9 TDI, 110 PS, AFN
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 185
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-09-2008, 16:10   

Wyzej właśnie napisałem o bliźniaczym silniku 1,9 120 PS, moze jest słabszy ale napewno mniej awaryjny. Zapewniam cie ze mam do czynienia z tymi silnikami od fiata i podejżewam ze GM sie z nich wycofa w najblizszej przyszłości, bo teraz są plany aby do oferty wrócił oplowski silnik 2,0 DTI oczywiscie nie na pompie tylko na CR.
 
 
 
rosomakx4 

Auto: A4 AWX
Silnik: 1,9 AWX
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 223
Skąd: Gliwice
Wysłany: 02-09-2008, 07:47   

Nie dlatego że wraca 2.0 tylko umowa im się kończy
2.0 wraca w trzech wariantach mocy
 
 
szatanek 

Auto: VW Golf III Match II
Silnik: 1,9 TDI, 110 PS, AFN
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 185
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-09-2008, 20:00   

czy sie konczy czy nie finał bedzie jeden koniec fiatowskiego g....na przynajmniej jesli chodzi o 1,9.
 
 
 
goodhope 

Auto: A5 Sportback
Silnik: 2.0 TDI 207PS
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 1043
Skąd: Pleszew
Wysłany: 03-09-2008, 09:16   

szatanek napisał/a:
...fiatowskiego g....


fiatowskie g... -> czyt. najlepsza, w dodatku pierwsza, rodzina silników jaką stworzono na bazie systemu CR Boscha.

O fiatach/Alfach/Lanciach można powiedzieć wszystko, nawet co najgorsze, ale na temat silników z tych aut, nie znam żadnego branżowca ani też klienta, który wypowiedziałby się źle.

I mam wypracowane, to samo dobre zdanie.
 
 
szatanek 

Auto: VW Golf III Match II
Silnik: 1,9 TDI, 110 PS, AFN
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 185
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-09-2008, 20:52   

heheh to kup sobie corse D 1,3 CDTI, i zobaczymy co pierwsze ci sie wysra, czy to będzie turbina która juz po 60 tys potrafi gwizdać jak czajnik i przy tym ciągnie tyle oleju do silnika ze przy wypalaniu filtra cząstek stałych silnik potrafi sie rozbiec czy to będzie rozrząd który potrafi przeskoczyc bo poprostu napinacz hydrauliczny jest w tym silniku niedopracowany zresztą jak cały rozrząd łańcuchowy. Takze kup i wypróbuj.
 
 
 
szafa 

Auto: Opel Corsa D
Silnik: 1.3 cdti
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2008, 21:44   

jezdze taka corsa zrobiona z 75KM/170Nm na 94KM/200Nm z przebiegiem 45tkm i poki co problemow nie zaobserwowalem, na biezaco bede dawac znac jak to sie sprawuje...
_________________
 
 
szatanek 

Auto: VW Golf III Match II
Silnik: 1,9 TDI, 110 PS, AFN
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 185
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-09-2008, 22:51   

szafa pilnuj w tym silniczku poziomu oleju, tak jak juz pisałem napinacz rozrządu jest hydrauliczny więc trzeba zapewnic mu wystarczającą ilośc oleju zeby nie było zonka w trasie.
 
 
 
szafa 

Auto: Opel Corsa D
Silnik: 1.3 cdti
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2008, 22:57   

dzieki za rade, bede pilnowac
_________________
 
 
tomek evo

Wiek: 36
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec/Czeladż
Wysłany: 22-02-2009, 13:50   

Tak 1.9 CDTI to guwno 8) . Za to 2.0 DTI to prawdziwy rarytas wśród silników wysokopręznych. :D Był tak doskonały i świetny , że Opel przestraszył się, że nie nadąży z produkcją, że zastosowali te guwniane silniki z fiata, żeby utrzymać sprzedaż w ryzach. W silnikach Opla nic się nie dzieje wystarczy lać rope. A ten 2.0 to szczyt dynamiki. Ma całe 100 KM. 100 KM !!!!!!!!!!! Nie to co cdti marne 150 albo 180 po wirusie. Diesle Opla wracają w glorii chwały żeby zastąpic guwnianego włoskiego fiata. Tylko trochę to dziwne, że te silniki będą im dalej robić makaroniarze :shock: ale na szcęście nie z firmy krzak FIAT tylko ze znanej wytwórni której nazwy jakoś nie pamiętam niestety :lol: Niech żyją nowe włoskie silniki Opla - najważniejsze że nie FIATA
_________________
niedługo TDI mam nadzieje
 
 
rosomakx4 

Auto: A4 AWX
Silnik: 1,9 AWX
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 223
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-02-2009, 14:52   

Przez moment myślałem że piszesz to na poważnie
A tak wogóle to równanie diesel Opla+dynamika=może kiedyś...
 
 
tomoff 


Auto: coś tam jest
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 47
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-02-2009, 16:30   

1.3jtd to najwieksze gowno jakie mogli makarony wymyslec :twisted: z pierwszym mordowalem sie chyba z tydzien przy przeskoczonym lancuchu w 3 serwisach nie wiedzieli jaki jest gwint na srubie na wale korbowym bo nie maja do tego inst. dopiero jak nowa sruba przyszla z wloch :twisted: bo w polsce nie bylo :lol: to sie okazalo ze lewy, zeby zdjac czapke w tym trzeba miske sciagnac :lol: a ustawienie rozrzadu to tloki na rownej wysokosci w połowie bloku no i jeszcze zadnych klinow na kolach zebatych poprostu szczyt wloskiej mysli technicznej podobno nawet w aso odradzaja przy kupnie to bo nie chca robic pozniej :lol: drugi to >cenzura< chlodnica oleju dwa razy rozbieralem caly silnik (olej w wodzie) wszystko sprawdzane na szczelnosci chlodnica tez i to samo jak wymienilem na nowa to ok, i trzeci rodzynek http://www.carhelp.pl/viewtopic.php?f=7&t=9445

odnosnie 1.9 to mialem astre H 120ps z padnietym klapami i zrobilem taki wlasny patent i jakos to narazie chodzi ale jak mozna bylo zrobic ten lacznik klap w takiej postaci :lol:

wedlug mnie to wszystko co ma w nazwie F to jest juz zepsute w katalogu :lol: wlosi potrafia pieknie cos narysowac alfa 159 ale wykonac chyba sie nigdy nie naucza :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group