Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o doladowanie
Autor Wiadomość
tadzio89 
automotofun

Auto: Megane I 02r
Silnik: 1.9 dCi
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 49
Skąd: Dolny śląsk
Wysłany: 03-07-2009, 09:35   

devastation napisał/a:
lizardking napisał/a:
marewel napisał/a:
tm napisał/a:

innego wytłumaczenia niż temperatura nie słyszałem

Ja tez nie.

W AEB czesto swiecie sie turbina,wiec nie wydaje mi sie ze ma tylko 800°C.


chciałeś napisać że świeci się ??? Ja >cenzura..... !!!


tylko turbina???????
u mnie przy ostrym przepałowaniu świeci na zółto kolektor, turbina i kat prawie do połowy
jak w nocy podniose maske to mam tam widno jak w dzien :D :D :D
koniecznie cyknij kiedys fote;)
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: A3
Silnik: CBBB
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5708
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2009, 09:39   

szatanek napisał/a:
slg co niby znaczy ze dziasiaj diesle sa bardzo gorące? Myślisz ze to, ze nowoczesne diesle czterocylindrowe legitymują sie juz w serii mocami rzędu ~180 KM sprawiło ze temperatura spalania ON osiagnęla poziom spalania benzyny? Nie wydaje mi sie. Wystarczy zobaczyc jak nagrzewa sie diesel a jak benzyna.


współczesne desle ....niestety...są gorące. Limit termiczny dla silnika BMN jest ustawiony dokładnie na 802,5 *C. Jeśli EGT osiągnie ta temperature...sterownik tnie dawkę. Po chiptuningu...co sie wiaze ze zwiększeniem dawki...wzrastaja temperatury...więc benzyny wcale bardziej duzo gorace nie są. Procedura wypalania DPF-a wymaga podniesienia temperatury do 700-800* przed.
W niektórych nowych TSi juz sa montowane turbiny VNT.

Świecenie spręzarek przy dużym obciążeniu to rzecz normalna. Jeśli "wzorowo" pałujemy auto, to sprezarka musi sie zaczerwienić. Raz miałem tak ze na hamowni spręzarka była biała....aż miałem wrażenie że widac było wiatraczek wydechowy....jak na prześwietleniu :)
Po skończeniu testów.... silnik pracował na biegu jałowym i dopiero po 1 minucie była czerwona a do swojego koloru wróciła po 3 minutach :)


A w silnikach okrętowych jakie jest doładowanie???...to oczywiście pytanie do studenta :)
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
szatanek 

Auto: VW Golf III Match II
Silnik: 1,9 TDI, 110 PS, AFN
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 185
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-07-2009, 22:03   

Master's tak jak napisales procedura wypalenia filtra cząstek stałych "wymaga" podniesienia temp do ok 800 st. C, własnie wymaga bo podczas normalnej eksploatacji temp. spalin w dieslu nigdy nie osiągnie takiej temp., wiec sterownik wykonuje odpowiednie procedury aby tą temp. spalin na czas wypalania podnieść. Podobnie jak podnosi sie EGT podczas dłubania w dieslach tak samo jest w przypadku modzenia w nowoczesnych benzynach, ewolucja w przyrostach osiągów nie dotyczy przeciez tylko diesli.
 
 
 
Tomek_student 

Auto: Brak
Wiek: 27
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-07-2009, 07:00   

Silnik okretowe w flocie cywilnej to silniki wolnoobrotowe dwusuwowe (mozna spotkac statki bez typowego doladowania, przeplukanie odbywa sie sprezonym powietrzem z przestrzeni "podtlokowej"). Takie silniki osiagaja sprawnosci rzedu do 60% przez wykorzystanie wlasnie trubosprezarek a takze energii cieplnej gazow za sprezarka do podgrzania wody w kotle parowym lub wody, ktorej uzywa zaloga np do mycia. W mniejszym stopniu wykorzystuje sie temp wody chlodzacej olej i inne urzadzenia. W mar woj silniki tlokowe to przeszlosc. W stanach produkowane silniki okretowe na rzecz armii to turbozespoly spalinowe posiadajace np tak jak nasze fregaty 16 stopinowa sprezarka przeplywowa osiowa. "Na szczescie" okrety polskiej mar woj to w wiekszosci okrety napedzane silnikami tlokowymi np 52 cylindrowymi produkcji radzieckiej (3 takie na 1 okrecie). Silniki czterosuwowe mozna spotkac takze w agregatach pradotworczych. Podobna zasade dzialania jak silnik dwusuwowy prezentuja takze sprezarki tlokowe, ktore rowniez wystepuja w przemysle okretowym. To tyle ogolem ;]
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: A3
Silnik: CBBB
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5708
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2009, 08:33   

Tomek_student napisał/a:
silnikami tlokowymi np 52 cylindrowymi produkcji radzieckiej (3 takie na 1 okrecie).


chyba sciemniasz!!!!!!!

52 cylindrowe :shock: :shock: :shock: . Powiedz że na pompowtryskiwaczach :roll: :wink:
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
Tomek_student 

Auto: Brak
Wiek: 27
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-07-2009, 10:43   

Faktycznie moze sie pomylilem, nie mam pamieci do liczb, ale w polsce w pewnym laboratorium mozesz zobaczyc silnik w "gwiezdzie" 7x6 czyli 42 cylindry (takze produkcji radzieckiej), ale on sam jest wielkosci samochodu. Nie jest na pompowtryskach, a ja nie jestem zorientowany czy uzywa sie pompowtryskow "juz" w okretownictwie ale common rail'u nie chyba ze cos w tym roku sie zaczelo, ale prace sa prowadzone i to nawet w polsce. Pozdro
 
 
pussymonsta 


Auto: A6
Silnik: 3.0 TDI BMK
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 339
Skąd: qwerty
Wysłany: 06-07-2009, 15:25   

Pompowtryskiwacze mam opisane w jakiejś książce z lat 60-tych montowane w ciężarówkach JAZ :) jak chcecie to mogę wrzucić scana
_________________
Blows your mind Drastically, Fantastically
 
 
Bogumił 
Osobowe i dostawcze


Auto: Toyota Land Cruiser J95
Silnik: 1KZ-TE
Wiek: 58
Dołączył: 31 Mar 2004
Posty: 871
Skąd: Ukochana Nowa Wieś
Wysłany: 12-07-2009, 19:08   

pussymonsta napisał/a:
Pompowtryskiwacze mam opisane w jakiejś książce z lat 60-tych montowane w ciężarówkach JAZ :) jak chcecie to mogę wrzucić scana

Niestety, cały układ sterowania i regulacji owymi pompo-wtryskami był mechaniczny. Wyregulowanie całego zestawu stanowiło nie lada wyczyn. Częstymi awariami było rozbieganie się silnika. Tego nie wymyślili Rosjanie. Pompo-wtryskiwacze stosowali od zarania dziejów Amerykanie - silniki "Qmins" - przepraszam za pisownię? (silniki dwusuwowe).

Pozdrawiam
_________________
Wymieniamy dziurawe mieszki, czyścimy dmuchawki.
To wszystko w Nowej Wsi koło Warszawki.
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: A3
Silnik: CBBB
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5708
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2009, 12:18   

właśnie

rosjanie tylko skopirowali :)

Ehhhh pompowtryskiwacze o sterowaniu szczelinowym to był wymysł szatana. W naszej zwycięzkiej armii ludowej się z nimi spotkałem
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group