Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Passat BKC 105km wałek rozrządu pada
Autor Wiadomość
miikew 

Auto: Passat
Silnik: BKC 1.9 105km
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-03-2012, 12:02   Passat BKC 105km wałek rozrządu pada

Witam
jak w temacie, diagnoza postawiona
proszę o opinie czy to jest strzał w 10
logi statyczne i dynamiczne zrobione w czasie "usterki", trzęsie silnikiem, między 1800-2000 bardzo, utrata mocy, budy nie uciągnie na 4ce powyżej 3000obr
dobiega dziwny dźwięk z silnika jakby w rowerze w szprychy drucik się włożyło (lans z dawnych lat)
z silnika wydobywa się taki dźwięk jakby strzał powietrzem głuchy taki, oczywiście w takt obrotów, jak ktoś był na paintballu kiedyś to ten dźwięk jest podobny do strzelania z takiego pistoletu na powietrze

oczywiście założę się że jak wsiądę za 8h (po pracy) do auta to już będzie jechał normalnie bez tego dźwięku ani bez osłabienia ale jeżeli to jest mechaniczna usterka (na kompie brak błędów) to dlaczego występuje średnio 2 razy w tygodniu (robię 200km/dziennie)

aa zapomniałem dodać auto ma 200kkm i proszę pamiętać że jak nie wejdzie w ten dziwny "tryb" to chodzi rzekłbym bardzo poprawnie (105km przy 1616kg :( )


Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75529.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75530.html
Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75531.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75532.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75533.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75534.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75535.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75536.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75537.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_75538.html

DYN.
Grupy: 011,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_76076.html
Grupy: 003,008,005 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_76077.html


tu wstawiam poprzednie moje logi kiedy wszystko jeszcze było super, po tych logach zmieniłem rozrząd, powyższe usterki wystąpiły po 4000km zrobionych na nowym rozrządzie

Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70191.html
Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70192.html
Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70193.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70194.html
Grupy: 007,010 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70195.html
Grupy: 001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70196.html
Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70197.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70198.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70199.html
Grupy: 001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70200.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70201.html
Grupy: 007,010 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70202.html
Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70203.html
Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70204.html
Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70205.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70206.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70207.html
Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/miikew_70208.html
 
 
Gabriks 

Auto: Touran
Silnik: 1.9 BKC 105 KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-03-2012, 11:14   

Witam!
Wymianę wałka w tym silniku przerabiałem w zeszłym roku. Co prawda inne nadwozie ale na liczniku było 208 tys. gdy odmówił współpracy a widzę że i przebieg podobny co u Kolegi. Pierwsze objawy były takie że słychać było krótkie jakby klepanie, klekotanie czy może raczej pojedyncze strzały w tłumik. I to tylko gdy silnik był nie rozgrzany a sytuacja na skrzyżowaniu wymagała mocniejszego chwilowego depnięcia. Z tego co pamiętam to po rozgrzaniu silnika te objawy raczej ustępowały. Jak pojechałem do jednego czy drugiego „mechaniora” na autopsję „audio” to oczywiście tych odgłosów nie było słychać. Diagnostyka komputerowa wykazała tylko błąd świecy żarowej (wymieniłem świece kilka dni wcześniej bo jedna była uszkodzona) ale po skasowaniu błędu, żadne inne się nie pojawiły. Trwało to tak ze trzy tygodnie gdzie opisywane objawy stopniowo się nasilały i dodatkowo zauważyłem że traci na mocy i coraz częściej ten odgłos było słychać zaraz po odpaleniu. Znajomy słysząc ten dźwięk skomentował że auto pracuje jak „sztaplarka”. Szybka eskalacja degręgolady nastąpiła w 2-3 dni. Byłem już umówiony na dokładną diagnozę na czwartek ale już we wtorek po powrocie z roboty było słychać takie odgłosy silnika że zrezygnowałem z jazdy, a po tym co powiedział sąsiad że „ takie dźwięki to on słyszał gdy pękł mu tłok” w MUNDKOWYM 130 TDCi nawet odpalania. Więc na lawetę i do doktora. Po zdjęciu pokrywy głowicy okazało się że wytarła się krzywka wałka na czwartym grze i przy drugim też był już „zaostrzony”. Mam w domq kilka filmików nakręconych z odgłosem tego klekotania więc wieczorkiem mógłbym jakoś udostępnić gdyby miały pomóc.
POZDRAWIAM!
_________________
GAB!
 
 
miikew 

Auto: Passat
Silnik: BKC 1.9 105km
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2012, 11:20   

dzięki za odpowiedź
u mnie też się to nasiliło w 2 dni i już zawiozłem do wymiany

czy mógłbyś mi powiedzieć co razem z wałkiem wymieniałeś ?
bo własnie są goście w trakcie rozbierania więc mógłbym skorygować czy wszystko zrobią dobrze

mi wymieniają wałek + popychacze + uszczelki jakieś + robocizna = 1300pln

co wymieniałeś razem z wałkiem ?
 
 
Gabriks 

Auto: Touran
Silnik: 1.9 BKC 105 KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-03-2012, 13:15   

Oprócz tego co przedstawiłeś na pewno były wymieniane jeszcze jakieś śruby ale wszystko mam wyszczególnione na kartce papieru która jest w domq. Jak było by coś więcej to wieczorem postaram się dopowiedzieć.
Poza tym mam pewną sugestię. U mnie obecnie jeden PD w silniku zaczął lać i może powinieneś się zastanowić i niejako przy okazji czy dać wtryski do czyszczenia? Zobacz post "CZY WARTO CZYŚCIĆ WTRYSKI".
POZDRO!

Tych śrób to ponad 20 mi wymienili, ponadto panewki, uszczelkę pod pompę dwumodułową, i uszczelniacz wałka rozrządu.

EDIT 23.03.2012:Dla potomnych.
Jeszcze w trakcie ustalania przypadłości autka zrobiłem kilka filmików w których mimo niedoskonałości mojego aparatu dość wyraźnie słychać to charakterystyczne "klekotanie"silnika. Oby uczestnicy forum jak najrzadziej mieli okazję tego posłuchać w swoich samochodach. Owe dzieła umieściłem na YouTube jako GabriksPl.
_________________
GAB!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group