Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Migająca kontrolka świec żarowych
Autor Wiadomość
perzykt 

Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 TDI CBBB
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
  Wysłany: 28-04-2013, 16:11   Migająca kontrolka świec żarowych

Problem dotyczy Passata B6 2.0 TDI 170 KM CBBB.
Otóz 2 tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem takiego auta. Na początku było wszystko ok - przejechałem jakieś 300 km i nic się działo. W aucie wymieniłem rozrząd i po tym fakcie najpierw zapaliła mi się lampka "Check Engine-żółta lampka w kształcie silnika". Pojechałem to mechaniora, który wymienił rozrząd, podpiął VAG-a i odczytał błąd świateł hamowania i oświetlenia wnętrza - skasował błędy i lampka zgasła.
Po przejechaniu kilku kilometrów zaczęła migać lampka świec żarowych - oprócz tego że miga nie ma żadnych objawów takich jak utrata mocy itp. Jak zgaszę samochód i ponownie odpalę lampka nie miga ale po przejechaniu kliku kilometrów zaczyna migać. Po pierwszym zapaleniu się jej pojechałem do znajomego, który podpiął VAG-a i w sterowniku silnika znalazł 3 błędy - czujnik ciśnienia doładowania, temperatura silnika i chyba nastawnik turbo. Dodatkowo powiedział mi, że w innych sterownikach też były błędy. Wykasował wszystko co było nie tak i powiedział żeby pojeździć i sprawdzić co się będzie działo. Niestety po przejechaniu kilku kilometrów lampka zaczęła znowu migać - i tak jak poprzednio wyłaczam silnik, odpalam ponownie i nic nie miga.

Możecie mi poradzić co może być przyczyną - trochę dziwna sytuacja bo nie ma żadnej zależności się tego zapalania i poza tym auto po zapaleniu się lampki normalnie funkcjonuje.
 
 
magi2 

Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1,9 TDI
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 28-04-2013, 16:22   

może sprawdz na początek czy masz swiatła Stop
 
 
 
perzykt 

Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 TDI CBBB
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 28-04-2013, 17:06   

magi2 napisał/a:
może sprawdz na początek czy masz swiatła Stop

Wszystkie światła działają bez zarzutu - martwią mnie tylko te błedy nie tylko w sterowniku silnika
 
 
lemmak 

Auto: Passat b5 A6 1.8t
Silnik: AWX APU
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 8
Skąd: Żuromin
Wysłany: 28-04-2013, 20:28   

Sprawdź powtórnie jakie błędy masz zapisane w sterowniku silnika - to od nich zależy co dalej zrobić. Inne sterowniki zostaw na deser - samochód nie jest nowy i miał prawo trochę ich nazbierać.
 
 
perzykt 

Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 TDI CBBB
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 29-04-2013, 11:11   

lemmak napisał/a:
Sprawdź powtórnie jakie błędy masz zapisane w sterowniku silnika - to od nich zależy co dalej zrobić. Inne sterowniki zostaw na deser - samochód nie jest nowy i miał prawo trochę ich nazbierać.


A czy powodem wyrzycania błędów mogą być tekko zaolejone wtyczki elektryczne - jedna z takich wtyczek jest od klapy gaszącej a druga od nastawnika turbosprężarki ?
Przemyłem je i dziś żadna lampka się nie zapaliła - ale nie wiem czy to jest przyczyna czy to tylko przypadek
 
 
Sztomel 


Auto: Golf Mk4
Silnik: 1.9 TDI ALH 90 KM
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 248
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30-04-2013, 23:12   

Jeśli przy aktywnej migającej kontrolce świec żarowych w czasie jazdy nie odczuwasz żadnych zmian w pracy i dynamice silnika a światła stopu świecą to pewnie padł (wypaliły się styki na czujniku F47 pedału hamulca) i dlatego sterownik wali błędem. Proste sprawdzenie : najpierw zapisane błędy i jeśli się potwierdzi usterka włącznika F47 to jego podgląd w grupie 006 - będzie stale wyświetlać cyfrę "1" zamiast zmieniać ją na "0" podczas wciskania i odpuszczania pedału hamulca. Włącznik albo wtedy wymienić albo się z nim pobawić. Ja wolę się pobawić ale mam łatwiej bo i stary (kwadratowy) włącznik więc regenerowalny za każdym zarem. Wystarczy papier ścierny, cyna i lutownica.
 
 
perzykt 

Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 TDI CBBB
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 05-05-2013, 15:22   

Sprawdziłem ponownie błędy i niestety pojawiły się znowu te same w sterowniku silnika:
1. 001139 P0473 (czujnik G450)
2. 001348 P0544 (czujnik G235)
3. 009571 P2563 (turbo)

Zgaduję, że jedna usterka może generować te 3 błędy - pytanie tylko, który z błędów jest nadrzędny w tym przypadku. Zaznaczam też, że samochód nie wykazuje żadnych obajawów utraty mocy i od tamtego czasu tylko raz zapaliła mi się lampka świec żarowych (migała).

Może mi ktoś podpowiedzieć od czego zaczać szukanie przyczyny tego stanu rzeczy ?
 
 
Sztomel 


Auto: Golf Mk4
Silnik: 1.9 TDI ALH 90 KM
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 248
Skąd: Rybnik
Wysłany: 05-05-2013, 23:06   

Podsunę Ci link do odczytania kodów błędów a żeby nie było łatwo od razu to kody błędów odczytasz niestety ale w trzech językach ale nie w polskim, jak bedziesz drążył temat to dojdziesz i do polskich opisów wpisując nie błędy z oznaczeniem P....
Ten[/link] link zaczynaj od szukania najpierw błędów po P...a przy nich są z lewej strony odpowiedniki Vagowskie...
Błąd nadrzędny to błąd czujnika pozycji sztangi turbo G500.]Ten link
 
 
perzykt 

Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 TDI CBBB
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 06-05-2013, 10:58   

Sztomel napisał/a:
Podsunę Ci link do odczytania kodów błędów a żeby nie było łatwo od razu to kody błędów odczytasz niestety ale w trzech językach ale nie w polskim, jak bedziesz drążył temat to dojdziesz i do polskich opisów wpisując nie błędy z oznaczeniem P....
Ten[/link] link zaczynaj od szukania najpierw błędów po P...a przy nich są z lewej strony odpowiedniki Vagowskie...
Błąd nadrzędny to błąd czujnika pozycji sztangi turbo G500.]Ten link


Wielki dziei za twoje wskazowki - sprawdzę to.
Dlaczego wg ciebie nadrzędnym problem jest czujnik sztangi turbo skoro samochod jeździ dobrze, bez żadnyc hobjawow utraty mocy ? Tak naprawdę to nie wiem nawet w którym momencie wywala te błędy. Lampka od ostatniego razu zapalila się tylko raz.
Rozmawiałem z gościem który pracuje jako elektryk w serwisie VW i on się skłania ku wymianie czujnika różnicy ciśnień DPF. Co o tym sądzisz ?
 
 
kmink 
Pan i władca ;-)

Auto: Golf R
Silnik: 2.0T 270Hp CDLF
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 145
Skąd: Poznań/Wałbrzych
Wysłany: 06-05-2013, 12:36   

Sprawdź najpierw jak i czy działa G450 zanim go wymienisz.
_________________
Chiptuning, Filtry FAP/DPF - profesjonalna diagnostyka, regeneracja, wymiana, naprawy, usuwanie.
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
 
 
perzykt 

Auto: VW PASSAT
Silnik: 2.0 TDI CBBB
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 06-05-2013, 21:05   

kmink napisał/a:
Sprawdź najpierw jak i czy działa G450 zanim go wymienisz.


Może to będzie trywialne pytanie, ale czy możesz mi podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić poprawność działania czujnika G450 - domyślam się że należy podpiąć VCDS-a

[ Dodano: 06-05-2013, 22:03 ]
perzykt napisał/a:
kmink napisał/a:
Sprawdź najpierw jak i czy działa G450 zanim go wymienisz.


Może to będzie trywialne pytanie, ale czy możesz mi podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić poprawność działania czujnika G450 - domyślam się że należy podpiąć VCDS-a


Dodam jeszcze jedno - dziś miałem taki przypadek: samochód stał przed garażem na hamulcu postojowmy a silnik pracował na biegu jałowym; po wyłaczeniu hamulca postojowego (wcześnije wcisnąłem hamulec nożny) zauważyłem jak lampka świec zaczęła migać; po kilku sekundach sama zgasła.
Dziwne co ?

[ Dodano: 06-05-2013, 22:03 ]
perzykt napisał/a:
kmink napisał/a:
Sprawdź najpierw jak i czy działa G450 zanim go wymienisz.


Może to będzie trywialne pytanie, ale czy możesz mi podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić poprawność działania czujnika G450 - domyślam się że należy podpiąć VCDS-a


Dodam jeszcze jedno - dziś miałem taki przypadek: samochód stał przed garażem na hamulcu postojowmy a silnik pracował na biegu jałowym; po wyłaczeniu hamulca postojowego (wcześnije wcisnąłem hamulec nożny) zauważyłem jak lampka świec zaczęła migać; po kilku sekundach sama zgasła.
Dziwne co ?

[ Dodano: 08-05-2013, 22:44 ]
A jeszcze jedno pytanie - czy słabej kondycji akumulator może powodować niewłaścia pracę czujników silnika i całego osprzętu i powodować wywalanie błędów ???
Zauważyłem pewną zależność - jak wjeżdżam do garażu bez gazu powoli (mam lekki podjazd), na tzw. "półsprzęgle" to udaje mi się doprowadzenie do tego że zaczyna migać lampka świec i po paru sekundach gaśnie. Potem wyjeżdżam z garażu i robię dokladnie to samo i znowu zaczyna migać i za parę sekund gaśnie. Udało mi się parę dni temu spowodować 3 takie same sytuacje - czyli przy jedenym wjeżdżaniu wyjeżdżaiu zapaliła mi się trzy razy.

Co o tym myślicie - może wymienię akumulator i zobaczę co będzie się działo ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group