Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
jaki olej wlac
Autor Wiadomość
mohamed 


Auto: T4
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 107
Skąd: PL
  Wysłany: 18-04-2006, 20:35   jaki olej wlac

Witam
niedawno zostalem posiadaczem volkswagena T4 z roku 1999 ale model 2000 i przebiegu 95 tys. problemem jest co za olej wlac bo nie wiem na jakim ten motor pracowal (2.5 TDI 5 cylindrowy) chce zalac syntetyka ale nie wiem jakiego moj typ to mobil lub castrol 5W 40
 
 
jaro4444
Czarny Leon Zawodowiec

Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2006, 21:40   

http://forum.octaviaclub....r=asc&start=165

Przeczytaj tam.
Adam miał podobny dylemat jak Ty. Moim skromnym zdaniem Castrola to od razu sobie daruj. Sugerowałbym bym Mobila (oryginalnego :mrgreen: ) albo Motula. Osobiście kiedyś katowałem T4 (ale tego z silnikiem 2,4 i komorą wirową) na Mobilu Delvacu 10W40. Niby do dużych Diesli ale miał fajną rezerwę alkaiczną i dobrze ten padłowaty silnik uszczelniał. Nie polecam jednak naśladować mnie 8)
 
 
mohamed 


Auto: T4
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 107
Skąd: PL
Wysłany: 20-04-2006, 11:26   

Przeczytalem i mam matwe w glowie poniewaz w ksiazce volkswagena pisze aby stosowac olej zgodny z norma 506 czyli np vavoline 0W30 ale to chyba za zadkie do tych kilometro i nie wiem co bylo lane wczesniej . Jestem za mobilem
Mobil Synt S Special V 5W-40 lub Mobil Synt S 5W-40 ten pierwszy spelnia norme VW 505 i jest zalecany do pompwtryskiwaczy. Sory ze tu pytam ale co to jest silnik napedzany pompowtryskiwaczem a pompą wtryskowa bo silniki diesla od benzyny odrozniam i nic pozatym. Prosze mozesz napisac co ma moj T4 i co oznacza niebieski I
I drugi problem jak wyzej MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 lub MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 bo ten pisze zwyjatkiem silnika z pompami wtryskowymi
 
 
Tonny S
www.leonclub.pl


Wiek: 36
Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 214
Skąd: Człuchów
Wysłany: 20-04-2006, 12:07   

mohamed napisał/a:
Przeczytalem i mam matwe w glowie poniewaz w ksiazce volkswagena pisze aby stosowac olej zgodny z norma 506
Jesli tak masz napisane w instrukcji to masz silnik na Pompe Duse czyli pomowtryskach i możesz na nim smigac dowoli na oleju 506.01 (long life przegląd co 30 tkm) lub na 505.01 (przegląd co 15 tkm) i tylko takie oleje możesz lać do swojego silnika ja polecam MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40.

Podstawowa różnica pomiędzy pompą a pompowtryskami to brak tradycyjnej pompy zasilającej silnik w paliwo w silniku PD.
_________________
Seat Leon FR/ARL

www.leonclub.pl Club Właścicieli Seata Leona
 
 
 
mohamed 


Auto: T4
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 107
Skąd: PL
Wysłany: 20-04-2006, 15:39   

dzieki za pomoc kupilem Mobil 1 5W-50 Rally Formula
_________________

 
 
jaro4444
Czarny Leon Zawodowiec

Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2006, 17:48   

mohamed napisał/a:
dzieki za pomoc kupilem Mobil 1 5W-50 Rally Formula


Nie jestem pewiem jaki Ty masz motor ale jak wymaga normy 506.00 to jest na VP jednak można stosować w nim oleje o długoterminowej wymianie. Jeśli zaś wymaga 506.01 to masz motor PD o mozliwości długoterminowej wymiany.

Z tego co wiem (mogę się mylić) masz motor 2,5 TDI 101 KM (z niebieskim I). To jest silnik z VP i wymaga normy VW 505.00 lub 506.00. Jeśli tak jest to możesz dać wszystkie oleje jakie wymieniłeś, czyli Mobil Synt S Special V 5W-40, Mobil Synt S 5W-40, Mobil 1 5W-50 Rally Formula, MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40, MOTUL 8100 X-CESS 5W-40. Przy tych olejach wymiana co 15 kkm i polecam MOTUL 8100 X-CESS 5W-40. Jak w VP chcesz wymieniać co 30 kkm to możesz lać Castrol SLX LongLife II lub MOTUL SPECIFIC VW 506.01/503.00/506.00 0W-30 (drogie oleje i osobiście wolę wymieniać co 15 kkm, ale każdy ma swój gust :mrgreen: )

Ale jeśli masz motor PD wymagający normy 505.01 lub 506.01 to Mobil 1 5W-50 Rally Formula ABSOLUTNIE SIĘ NIE NADAJE !!! Możesz zastosować Mobil Synt S Special V 5W-40 lub MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40. Wymiana też co 15 kkm.
Jeśli chcesz wymieniać co 30 kkm lub wg wskazań komputera (jeśli taki masz) to mozesz stosować do PD również Castrol SLX LongLife II lub MOTUL SPECIFIC VW 506.01/503.00/506.00 0W-30.
 
 
mohamed 


Auto: T4
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 107
Skąd: PL
Wysłany: 20-04-2006, 19:04   

dzieki za te rady moj silnik to 2.5 TDI niebieski I (norma 506 00 )o mocy 65KW to chyba jakies 90 KM
no to chyba dobrze
PS
a tak na marginesie co oznacza niebieskie I
 
 
jaro4444
Czarny Leon Zawodowiec

Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2006, 23:10   

TDI 2,5 z VP jakie znam z T4 to są:
- 88 KM (65 kW - niebieskie "I" czyli odprężony i może "ekologiczny"),
- 102 KM (75 kW - srebrny napis TDI - najczęściej spotykany),
- 150 KM (110 kW - czerwone "I" spotykany najczęściej w Multivanach lub Caravellach).

Wszystkie są VP wymagają stosowaniu oleju wg normy 505.00 lub 506.00.

2,5 TDI PD są silniki z T5 pojemności 2461cm i mocy 130 (96 kW) i 174 KM (128 kW). Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba to silnik całkowicie nowej konstrukcji i z napędem rozrządu kołami zębatymi (mogę się mylić).
Na pewno wymagają oleju klasy 505.01 lub 506.01.
 
 
mohamed 


Auto: T4
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 107
Skąd: PL
Wysłany: 20-04-2006, 23:29   

Jeszcze raz wielkie dzieki
To moj to odprezony T4 :D z 88 kucykami pod maska jak troche kasy nazbieram to czym predzej do Mastera zeby tak rowne 100 KM :D
a poza tym pisales ze katowales VW mozesz podzielic sie wrazeniami i co lepsze Vito czy T4
Pozdro
a tu fotka tyklo slaba jakosc

Ostatnio zmieniony przez mohamed 20-04-2006, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaro4444
Czarny Leon Zawodowiec

Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2006, 23:38   

Vito nie jeździłem, a ten padlak 2,4 D wolnossący to kupa złomu. Po nim jeździłem 1,9 turbo dieslem z komorą (71 lub 72 KM). Było to o wiele ciekawsze, ale praktycznie nówka i krótko tym pomykałem. A dopiero T4 2,5 TDI 102 KM po chipsie MTM pokazał co znaczy "szybki ekspress" :mrgreen: Tylko tym 2,5 TDI jeździłem "gościnnie" u szwagra.
Ale najlepiej wspominam jazdę Ducato 2,8 JTD. Niestety komfortem i praktycznością dołożył T4 aż głupio :? T4 jedynie był szybszy i prowadził bardziej jak osobówka.
 
 
peters 
peters


Auto: T4
Silnik: 2,5 tdi
Wiek: 34
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2010, 14:46   

jaro4444 napisał/a:
Vito nie jeździłem, a ten padlak 2,4 D wolnossący to kupa złomu. Po nim jeździłem 1,9 turbo dieslem z komorą (71 lub 72 KM). Było to o wiele ciekawsze, ale praktycznie nówka i krótko tym pomykałem. A dopiero T4 2,5 TDI 102 KM po chipsie MTM pokazał co znaczy "szybki ekspress" :mrgreen: Tylko tym 2,5 TDI jeździłem "gościnnie" u szwagra.
Ale najlepiej wspominam jazdę Ducato 2,8 JTD. Niestety komfortem i praktycznością dołożył T4 aż głupio :? T4 jedynie był szybszy i prowadził bardziej jak osobówka.


Ja ma T4 2,4D i nie narzekam.Jak kupiles szrot to nie ma co sie dziwic.Nie chce zadnych wynalazkow typu 1,9TD bo zywotnoscia nie grzesza.A mocy maja tyle samo.Jak zadbasz o zwyklego D to jezdzi bezawaryjnie.A 2,5tdi to inna bajka.
_________________
peters

LAWETA USLUGI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group