Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr Cząstek Stałych (FAP)...co to jest
Autor Wiadomość
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 28-12-2006, 20:13   Filtr Cząstek Stałych (FAP)...co to jest

Witam wszystkich użytkowników

W Swięta.............. pomiędzy obżarstwem przy stole a ogladaniem TV w której wyjątkowo nic ciekawego nie było, przygotowałem kilka ciekawych materiałów do zamieszczenia na tutejszym forum. Jak zauważyliście pojawiły się dwa nowe tematy dotyczące nowych silników 2.0TDi 170PS i benzynowy TFSi. Co prawda ten drugi stanowi tylko ciekawostkę techniczną,....to na tym pierwszym poleciłbym skupić swoją uwagę bo osprzęt jaki na nim zabudowano stanowi nowość na naszym rynku i coraz więcej użytkowników nowo nabytych pojazdów będzie go odnajdywało pod maskami swoich aut. Oczywiście cały ten osprzęt nie został zamontowany na silniku aby służył do ozdoby :) lecz ma on chronić srodowisko i powodować że z rury wydechowej naszego diesla będzie się wydobywało górskie powietrze. Oczywiście mowa jest o Filtrze Cząstek Stałych (FAP). W śród nowo produkowanych silników Diesla możemy wyróżnić dwa różne typy Fap-ów. System mokry oraz system suchy. Działanie systemu mokrego polega na cyklicznym dodawaniu do paliwa specjalnego płynu który w procesie spalania podnosi temperaturę gazów spalinowych a to powoduje regenerację filtra umieszczonego na wydechu...wypalanie. Wadą tego systemu jest to że co jakiś czas ok 80kkm zmuszeni jesteśmy zajechać do ASO aby uzupełnić owy tajemniczy płyn. System suchy działa w inny sposób....jaki...to sobie proszę poczytać. Generalnie oba systemy zbudowane sa podobnie....podobnie są też oprzyżądowane, tylko zasada regeneracji jest inna. Życzę miłej lektóry

















Pozdrawiam. Niebawem zamieszczę system mokry Fap-ów :)
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
_ARTI_ 
Staff's friend


Auto: SKODA
Silnik: CDVA
Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2006, 22:02   Re: Filtr Cząstek Stałych (FAP)...co to jest

Master's napisał/a:

Niebawem zamieszczę system mokry Fap-ów :)


O ile dobrze kojarzę to mokry system jest w Fiatowskim 2.2 JTD
montowanym w Ulysse. Ciekawe co można zrobić z takiej stodoły :twisted:
_________________
(powered by Master's Tuning ....)
 
 
Maicroft 

Auto: Skoda
Silnik: BKD
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 609
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2006, 22:19   

Cos takiego mial SuperB 2.0TDI i juz nie ma w ofercie tych silnikow, a w autach ktore zostaly zamowione, wyladowaly inne silniczki :|
_________________
Octavia Club Polska OCP
 
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2006, 22:58   

No ...potwierdzam. Pepikom przytrafiła się muka. Z tego co wiem ponoć fapy były zamontowane w zbyt duzej odległości o turbulum i temperatura potrzebna do regeneracji była niewystarczająca...no i sie zakitowywało ustrojstwo :) :) :)
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
JanuszBa 

Auto: C5
Silnik: HDI 2,2
Wiek: 70
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2009, 09:34   

Czy filtr fap ma realny wpływ na parametry silnika (zuzycie paliwa)?
_________________
mieć?, być? >Chcieć!
 
 
 
kubik_CDTi 

Auto: Zafira
Silnik: CDTi
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 201
Skąd: Polska
Wysłany: 04-04-2009, 15:27   

Przymykając oko na niezłe odgrzewanie powiem
Tak
Wzrasta spalanie i zmniejsza sprawność :evil:
Pozdr.
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2009, 09:03   

Nie ma wpływu na zużycie paliwa. parametry z filterm i bez diltra sa porównywalne

pzdr
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
kubik_CDTi 

Auto: Zafira
Silnik: CDTi
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 201
Skąd: Polska
Wysłany: 06-04-2009, 14:28   

Pisząc wzrost spalania miałem na myśli procedure wypalania,kiedy to,aby podnieść temp. pali zdrowo.
A ze sprawnością,że dodatkowy ,,tłumik" to zawsze jakieś spowolnienie dla spalin.(choć mogę się mylić :wink: )
Pozdr.
 
 
janko35 

Auto: Peugeot 307
Silnik: 2.0
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 22-07-2009, 11:18   

Podczas procesu wypalania filtra zwiększone spalanie jest nieuniknione, w niektórych silnikach temperatura głowicy rośnie tak bardzo, że do oleju silnikowego przedostaje się olej napędowy co niebezpiecznie może zwiększyć jego poziom. Ja osobiście usunąłem filtr z mojego samochodu u gości z filtrfap.pl. Mam Peugeota 307 2.0 HDi, i problemu pozbyłem się raz na zawsze, dodatkowo odzyskałem kilka koni:)
 
 
rob1201 
rob1201


Auto: Citroen C5 Break
Silnik: 2.2 HDI z wywalonym FAPem
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 15-08-2009, 07:55   

Posiadam Citroena C5 2.2HDI. Niestety wszystkie silniki 2.2HDI w Cytrynie C5 miały FAP. 2.0 nie wszystkie. Koszt wymiany FAP na nowy z dodatkiem ok 2800 zł, na regenerowany również z dodatkiem ok 2000 zł. Ja załatwiłem u pewnego magika sprawę za 350 zł raz na zawsze!!! Dziurawimy FAP, zmieniamy soft w komputerze, w miejsce dodatku dolewamy normalny ON dla oszukania i po sprawie!!!
_________________
A ja lubię swoją Cytrynę!!!
 
 
 
wesol 


Auto: sharan i golf
Silnik: AUY i ASZ
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 2021
Skąd: Goleniów
Wysłany: 15-08-2009, 13:36   

Tak jest firma oglaszajaca sie na necie ze przerabia tak jak wspomniales. Tez uwazam ze tak lepiej jest. Wiadomo producenci aut musza robic tak zeby spelniac normy euro, standardy itd. Ale jakim kosztem sie pytam??
 
 
kubik_CDTi 

Auto: Zafira
Silnik: CDTi
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 201
Skąd: Polska
Wysłany: 15-08-2009, 14:41   

Wg. moich wyliczeń na proces wypalania idzie jakieś 0,8l wachy extra.
A odnośnie samych filtrów,to podziw ma dla BMWoskich,bo jeszcze nie widziałem,żeby rurka była czarna,a u mnie po 60tys.km jest troszkę zaczerniona na krawędzi,ale myśle,że nie jest źle.
Bo jakby nie było to sądze,że zderzak od mycia do myciabyłby czarny :wink:
Pozdr.
 
 
szatanek 

Auto: VW Golf III Match II
Silnik: 1,9 TDI, 110 PS, AFN
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 185
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-08-2009, 00:06   

2800 zł za nowy filtr w serwisie citroena? Toz to jak darmo w porównaniu do opla tam za nowy DPF liczą 6,5 klocka.
 
 
 
3bg 


Auto: A6
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2004
Posty: 36
Skąd: Kiel
Wysłany: 18-09-2009, 19:42   

Witam
za Odra panstwo za wstawienie DPF zwraca 300 EUR, koszt wstawienia (do mojego 900 EUR) ulga podatkowa roczna 60 EUR.
Po dokladnym policzeniu doszedlem do wniosku,ze sie nie oplaca.
_________________
T4 2.5 TDI 88 PS
A6 2.7 TDI 240PS niby, nie sprawdzone, ale jakos jedzie.
Szukam goscia co podnosi ceny paliwa
 
 
 
alukard 
TDi power :)

Auto: COOO A6
Silnik: AFN
Wiek: 26
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd: beskidy
Wysłany: 30-09-2009, 15:51   

i jak z tym mokrym filtrem ?? :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group