Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
delikatnie szarpie samochodem na wolnych obrotach,
Autor Wiadomość
bundy 

Auto: vw golf 3
Silnik: 1,9 tdi, 110 km
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: zamosc
Wysłany: 13-04-2007, 09:30   delikatnie szarpie samochodem na wolnych obrotach,

delikatnie szarpie samochodem na wolnych obrotach, najmniej jest to odczuwalne na 5 biegu. czy to moze byc wina poduszki pod silnikiem?
 
 
Maicroft 

Auto: Skoda
Silnik: BKD
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 609
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-04-2007, 16:21   

Przy jakich obrotach, albo na wolnych jak auto stoi, albo na 5 biegu przy 1000, 1500, 2000
_________________
Octavia Club Polska OCP
 
 
 
bundy 

Auto: vw golf 3
Silnik: 1,9 tdi, 110 km
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: zamosc
Wysłany: 14-04-2007, 09:47   

Na 5 piatym biegu i jak auto stoi to prawie nic nie szarpie, ale na innych biegach to tak zaraz ponad 1000, jak sie zaczyna dodawac gazu ,mowia najprosciej.
 
 
hsurim 


Auto: Octavia 1,9 TDI AGR Combi
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 8
Skąd: WY
Wysłany: 14-04-2007, 18:14   

Może zbyt raptownie dodajesz gazu przy 1000 obr/min ??
A jak to wygląda od np. 1200 obr/min ??
_________________
BMW 318i Touring / Octavia 1,9 TDI Combi
 
 
bundy 

Auto: vw golf 3
Silnik: 1,9 tdi, 110 km
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: zamosc
Wysłany: 16-04-2007, 09:19   

przy 1200 obrotach przestaje, a tym samochodem nie jezdze od wczoraj i wczesniej tego nie bylo. delikatnie sie dodaje gazu i zaczyna szrpac, a przy wiekszych obrotach jest ok
 
 
hsurim 


Auto: Octavia 1,9 TDI AGR Combi
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 8
Skąd: WY
Wysłany: 16-04-2007, 10:56   

Wiesz, 1000 obr/min to "trochę" mało - jak na mój gust - aby przyspieszać ...
Niewykluczone, że przez tak małe obroty masz teraz jakieś luzy na sprzęgle. (nie masz dwumasowego ?)
_________________
BMW 318i Touring / Octavia 1,9 TDI Combi
 
 
dandys_fx 

Auto: AUDI B4
Silnik: 1,9 TDI 1Z
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Wysłany: 16-04-2007, 22:54   

Witam
Niewiem czy sprawdzałeś go na VAG-u.
Może to być problem z pompa wtrysku paliwa, a dokładnie z nastawnikiem.
Można ten problem rozwiązać czyszcząc komore nastawnika. Sprawdz czy obiaw zniknie po odpięciu impulsatora na skrzyni biegów.Odepnij i się przejedz.
Jeśli ustąpi to prawdopodobnie brud w pompie (nastawniku).
Miałem podobne objawy. Czyszczenie odnowiło autko :mrgreen: teraz śmiga jak nowe.
_________________
liczy sie pomysl i dzialanie
 
 
bundy 

Auto: vw golf 3
Silnik: 1,9 tdi, 110 km
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: zamosc
Wysłany: 17-04-2007, 09:11   

pompa jest po regeneracji jakis miesac. wczoraj sprawdzalem dokladnie przy jakich obrotach szarpie i wychodzi mi ze przy 1000
 
 
hsurim 


Auto: Octavia 1,9 TDI AGR Combi
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 8
Skąd: WY
Wysłany: 17-04-2007, 11:29   

Na każdym biegu i na luzie także ?
_________________
BMW 318i Touring / Octavia 1,9 TDI Combi
 
 
Maicroft 

Auto: Skoda
Silnik: BKD
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 609
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-04-2007, 13:54   

To moze czas skonczyc z jazda na obrotach 900-1200 i zaczac mocniej dusic gaz. Ja wiem, ze w instrukcji pisza, ze bieg redukowac jak silnik zaczyna sie dusic i to wlasnie nastepuje przy 1000 obr.min
_________________
Octavia Club Polska OCP
 
 
 
hsurim 


Auto: Octavia 1,9 TDI AGR Combi
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 8
Skąd: WY
Wysłany: 18-04-2007, 08:33   

Ano ... raczej nie opłaca się przeginać ze zbyt wolnymi obrotami. Jak u mnie, to przy ok. 1250 chodzi równiutko (5-tka 60 km/h) ale już przy ok. 50 km/h coś się wyczuwa, że zaczyna dziwnie się zachowywać.
Jak jest nieco z górki, to nie redukuję, ale w innych sytuacjach, to wręcz obowiązkowo.

Pozdrawiam.
_________________
BMW 318i Touring / Octavia 1,9 TDI Combi
 
 
MorgothDBMA 
Angel from Hell


Auto: Audi A8 D2 quattro Tiptro
Silnik: 4.2 ABZ 300PS@400Nm
Wiek: 32
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 74
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 18-04-2007, 09:41   

Ja staram się nigdy nie schodzić poniżej 1500 RPM na wyższych biegach tj: 4,5 (na trójce to będzie gdzieś 1300)
_________________
Luty 2010, Ural Polarny:
Lviv - Moskva - Vorkuta - HalmerU/Labytnangi - Murmansk - Petersburg - Riga
 
 
 
bundy 

Auto: vw golf 3
Silnik: 1,9 tdi, 110 km
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: zamosc
Wysłany: 18-04-2007, 10:16   

na luzie nic.wlasnie szapie zazwyczaj przyzmianie na nizzszy bieg,albo jak puszcze zgazu i schodzi na wolne obroty. Da sie cos z tym zrobic?
 
 
hsurim 


Auto: Octavia 1,9 TDI AGR Combi
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 8
Skąd: WY
Wysłany: 18-04-2007, 20:55   

Unikaj zatem tak niskich obrotów.
Jeśli masz sprzęgło dmumasowe, to niewykluczone, że to ono ma już luzy i zaczyna szarpać - obym się mylił :?
_________________
BMW 318i Touring / Octavia 1,9 TDI Combi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group