Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
2,5TDI (AEL) bardzo ciężko odpala jak zimny
Autor Wiadomość
wojciech007 

Auto: Audi A6 C4 2,5TDI
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ełk
Wysłany: 07-02-2008, 12:26   2,5TDI (AEL) bardzo ciężko odpala jak zimny

Witam.
Silnik jak w tytule 2,5tdi 140KM AEL z samochodu Audi A6 C4 bardzo cięzko pali.
Opisywałem już temat w innym wątku, ale nie otrzymałem rozwiązania, więc postanowiłem napisać ponownie.
Trochę o problemie: Po nocy muszę kręcić z 20sekund, aż zapali, po zapaleniu autko "puszcza" białą chmurę z rury. Po jeździe pali dobrze i potem im dłużej stoi tym dłużej trzeba kręcić:/
Sprawdzone zostały i są w 100% dobre:
-czujnik temperatury płynu
-kąt wtrysku
-akumulator i rozrusznik
-paliwa nie cofa
-na Vagu brak błędów
Autko pali nie dużo, w trybie mieszanym 7-8l, prawie wcale nie kopci (czasami trochę na zimnym, ale to chyba para wodna).
Co to może być?
 
 
kavka 

Auto: VW Caddy
Silnik: 2.0 TDi BMM
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 40
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 07-02-2008, 21:48   

A świece ??
 
 
 
Tomek Z 
DW 5933W

Auto: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.9 12V6 145 KM no LPG
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 54
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 08-02-2008, 06:25   

świece lub przekaźnik mogą być walnięte. Albo to i to.
_________________
-- Lubię swoją scorupke --

był Ford Scorpio 2.5 TD VM (zgroza)
 
 
wojciech007 

Auto: Audi A6 C4 2,5TDI
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ełk
Wysłany: 08-02-2008, 11:32   

Ej no Panowie, żeby to była taka błacha sprawa to bym nawet nie pisał.
Świece oczywiście sprawdzałem i są OK, przekaźnik też, ale generalnie chodzi mi o to, że to autko jak jest sprawne to przy 15st mrozie pali bez grzania świec, więc to nie tego wina.
A do tego dodam jeszcze, że jak grzanie świec nie jest potrzebne (nie załącza się) to też muszę "chechłać" rozrusznikiem.
Jakieś dodatkowe propozycje?
 
 
lukjar7 

Auto: MK4
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 10
Skąd: mnie znasz?
Wysłany: 08-02-2008, 14:28   

pompa i wtryski do sprawdzenia, a mierzyłeś cisnienie na cylindrach?
 
 
Tomek Z 
DW 5933W

Auto: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.9 12V6 145 KM no LPG
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 54
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 08-02-2008, 18:27   

wojciech007 napisał/a:
jak grzanie świec nie jest potrzebne (nie załącza się) to też muszę "chechłać"

a może tu jest przyczyna, silnik ma zwalony jakiś czujnik od temperatury i głupieje z tym podgrzewaniem.
_________________
-- Lubię swoją scorupke --

był Ford Scorpio 2.5 TD VM (zgroza)
 
 
SaLMoN 

Auto: Audi A6 C4
Silnik: 2.5 TDI (AAT)
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 5
Skąd: Ełk
Wysłany: 08-02-2008, 20:41   

Hehe, jakiś pomór na C4 u nas czy co....Mam coś podobnego z A6 C4 TDI z AAT, chociaż nie do końca... Poważny problem z uruchomieniem to zaczyna się u mnie po nocy przy ok. -12-15 st. (tak mi się wydaje, bo do tej pory zdarzyły się u nas 3 takie noce i za każdym raziem miałem problemik) - pokręcić to trzeba i z kilkadziesiąt sekund (oczywiście z przerwami). Do tej temperatury to częściej dręczy mnie inny kłopot. Otóż: przekręcam kluczyk w stacyjce, czekam na zgaśnięcie kontrolki od świec, jeżeli od razu zacznę kręcić rozrusznikiem, to na 80% muszę ze 2-3 sekundy pokręcić... Ale - jeśli wcześniej obserwuję woltomierz i wskazuje on ok. 11V, nasł>cenzura<ę - cyka jakiś przekaźnik pod deską (odłączają się dopiero świece ???), woltomierz wraca na ok 12,5V, klikam rozrusznikiem i bez problemu zapalam... I dodatkowo, jeśli autko postoi po jeździe 2-3 godziny - świece nie właczają sie, bo jeszcze ciepłe, objawów ze spadkiem zasilania i przekaźnikiem nie ma - to odwrotnie - jeśli muszę kręcić dłużej rozrusznikiem, to na bank po odpaleniu będę miał na blacie ok. 11,8-12V - jakby brak ładowania (mierząc multimetrem w instalacji jest tak samo)... Ale wystarczy zaczekać z 10-15 s na wolnych obrotach albo przygazować i napięcie wskakuje na prawidłowe 14 z kawałkiem - z tym, że na jałowych obrotach będzie powoli rosło, a po przygazowaniu wskakuje na 14 i albo zostanie, albo po odpuszczeniu gazu spadnie... Sprawdziłem już akumulator, świece żarowe, przekaźnik od żarowych...
Dużym problemem jest dostanie schematów elektrycznych do C4 TDI (jak sądze, problem jest w elektryce, w necie są dostępne, ale tylko do dużych benzynek), jeśli ktoś ma i mógłby sie podzielić to bardzo o to proszę...
_________________
SaLMoN
 
 
 
wojciech007 

Auto: Audi A6 C4 2,5TDI
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ełk
Wysłany: 09-02-2008, 00:14   

Tomek Z napisał/a:
wojciech007 napisał/a:
jak grzanie świec nie jest potrzebne (nie załącza się) to też muszę "chechłać"

a może tu jest przyczyna, silnik ma zwalony jakiś czujnik od temperatury i głupieje z tym podgrzewaniem.

To na pewno odpada, bo po godzinie jazdy i po 3h stania silnik na 200% nie ostygnie do poniżej 5st (temperatura graniczna załączania świec), a po tym czasie już muszę kręcić długo rozrusznikiem.
 
 
Tomek Z 
DW 5933W

Auto: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.9 12V6 145 KM no LPG
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 54
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 09-02-2008, 17:53   

wojciech007 napisał/a:
po godzinie jazdy i po 3h stania silnik na 200% nie ostygnie do poniżej 5st (temperatura graniczna załączania świec), a po tym czasie już muszę kręcić długo rozrusznikiem.

tak sobie myśle - a może to co gasi silnik, czyli odcina paliwo, zacina się i motor nie pali, hm??. Jak wróci do odpowiedniej pozycji to wszystko bangla jakby nigdy nic.
_________________
-- Lubię swoją scorupke --

był Ford Scorpio 2.5 TD VM (zgroza)
 
 
wojciech007 

Auto: Audi A6 C4 2,5TDI
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ełk
Wysłany: 10-02-2008, 10:04   

Tomek Z napisał/a:
wojciech007 napisał/a:
po godzinie jazdy i po 3h stania silnik na 200% nie ostygnie do poniżej 5st (temperatura graniczna załączania świec), a po tym czasie już muszę kręcić długo rozrusznikiem.

tak sobie myśle - a może to co gasi silnik, czyli odcina paliwo, zacina się i motor nie pali, hm??. Jak wróci do odpowiedniej pozycji to wszystko bangla jakby nigdy nic.

Wydaje mi się, że jeżeli tak by było to by auto cięzko paliło na ciepło, a nie na zimno.
 
 
Tomek Z 
DW 5933W

Auto: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.9 12V6 145 KM no LPG
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 54
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10-02-2008, 12:10   

wojciech007 napisał/a:
po zapaleniu autko "puszcza" białą chmurę z rury.

no to już chyba tylko uszczelka pod głowicą. Płynu nie ubywa?.
_________________
-- Lubię swoją scorupke --

był Ford Scorpio 2.5 TD VM (zgroza)
 
 
gazole 

Auto: safrane
Silnik: 2.5 Dt
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 17
Skąd: gdansk
Wysłany: 10-02-2008, 19:45   

wszelkie objawy wskazuja na zapowietrzanie pompy wtryskowej.obejrzyj dokladnie,czy nie cieknie,lub nie zalapuje powietrza.ta biala chmurka przy odpalaniu,to niespalone paliwo.
 
 
Tomek Z 
DW 5933W

Auto: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.9 12V6 145 KM no LPG
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 54
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-02-2008, 20:20   

gazole napisał/a:
.ta biala chmurka przy odpalaniu,to niespalone paliwo.

albo płyn chłodzący.
_________________
-- Lubię swoją scorupke --

był Ford Scorpio 2.5 TD VM (zgroza)
 
 
gazole 

Auto: safrane
Silnik: 2.5 Dt
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 17
Skąd: gdansk
Wysłany: 11-02-2008, 20:29   

Tomek,nie sadze,zeby przy uszkodzeniu na tyle malym,ze wlasciciel nie opisuje ubytkow plynu,ani problemow podczas jazdy,nieszczelnosc taka wplywalaby na rozruch silnika.wiekszosc nieszczelnosci chlodzenia objawia sie przy goracym silniku,wzglednie przy duzym obciazeniu,nie przy rozruchu.(sl.tg)
 
 
wojciech007 

Auto: Audi A6 C4 2,5TDI
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ełk
Wysłany: 12-02-2008, 00:25   

Układ chłodzenia jest dobry.
Co do nieszczelności pompy to za bardzo nie widać żeby coś było nie tak, chyba że to może być coś czego nie widać "gołym okiem". Powietrza w przewodach brak, wycieków też nie ma.
Biała chmurka moze być spowodowana tym, iż zapłon jest ustawiony na nieco wcześniejszy niż być powinien, bo takie rozwiązanie poprawiło nieco palenie (na dobrze ustawionym trzeba było kręcić ze 2x dłużej:/)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group