Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana "szklanek" w głowicy silnika 1.9 TDI
Autor Wiadomość
Rob_dh 

Auto: Bora1.9TDI
Silnik: Asv
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: Łódz
  Wysłany: 14-02-2008, 21:51   Wymiana "szklanek" w głowicy silnika 1.9 TDI

Witam, mam zamiar wymienic szklanki w moim 1.9 tdi ASV. Stukają bardzo wyraznie i to nie tylko na zimnym silniku :? Zasięgałem porad kilku ludzi i dowiedziałem sie ze wystarczy poprostu wyjac stare i wsadzic nowe. Sprawa wydaje sie byc prosta, ale chciałbym sie upewnic i spytac WAS czy musze zwrocic na cos szczegolnie uwage. Mowie tu o samym wyjeciu i wsadzeniu szkalnek. Ps jakim momentem nalezy dokrecac sruby na mostkach mocujacych wałek rozrzadu do korpusu głowicy? z gory dziekuje za odpowiedz!
pozdro
_________________
Bora 1.9 Tdi Asv
 
 
DobrygrzesWawa 

Auto: Octavia TDI+
Silnik: ALH
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 2
Skąd: W-wa
Wysłany: 15-02-2008, 01:52   Re: Wymiana "szklanek" w głowicy silnika 1.9 TDI

Rob_dh napisał/a:
czy musze zwrocic na cos szczegolnie uwage.pozdro

tak:
- przede wszystkim czystość podczas operacji
- zdjęcie i założenie w dokładnie tej samej pozycji koła na wałku rozrządu
- złożenie rozrządu i obsłużenie napinacza w odpowiedni sposób
- wymień przy okazji uszczelniacz na wałku (ja przynajmniej zawsze zakładam nowy- ok.15zł)
- przed założeniem pokrywy zaworów dokładnie oczyść uszczelkę i głowice oraz na powierzchni głowicy w czterech rogach posmaruj delikatnie silikonem

jeśli zajmujesz się mechaniką to ok, ale jeśli nie, to uważaj na zawory bo lubią gwałcić tłoki :wink:
_________________
ET=12.660s nieźle jak na rodzinny dupowóz
 
 
 
Rob_dh 

Auto: Bora1.9TDI
Silnik: Asv
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: Łódz
Wysłany: 15-02-2008, 09:33   

Ok, dzieki za rady. Kwestie rozrzadu mam obcykane, chodzi mi bardziej o same wyciaganie i wkładanie szklanek, mogłbys napisac o co chodzi z tym "gwałceniem tłokow przez zawory" wydaje mi sie ze one fizycznego styku nie maja :) No i jeszcze te momenty dokrecania srub od wałka chyba nie dokreca sie ich na czuja :)
_________________
Bora 1.9 Tdi Asv
 
 
Bogumił 
Osobowe i dostawcze


Auto: Toyota Land Cruiser J95
Silnik: 1KZ-TE
Wiek: 58
Dołączył: 31 Mar 2004
Posty: 871
Skąd: Ukochana Nowa Wieś
Wysłany: 15-02-2008, 11:15   Re: Wymiana "szklanek" w głowicy silnika 1.9 TDI

DobrygrzesWawa napisał/a:
Rob_dh napisał/a:
czy musze zwrocic na cos szczegolnie uwage.pozdro

tak:
- przede wszystkim czystość podczas operacji
- zdjęcie i założenie w dokładnie tej samej pozycji koła na wałku rozrządu
- złożenie rozrządu i obsłużenie napinacza w odpowiedni sposób
- wymień przy okazji uszczelniacz na wałku (ja przynajmniej zawsze zakładam nowy- ok.15zł)
- przed założeniem pokrywy zaworów dokładnie oczyść uszczelkę i głowice oraz na powierzchni głowicy w czterech rogach posmaruj delikatnie silikonem

jeśli zajmujesz się mechaniką to ok, ale jeśli nie, to uważaj na zawory bo lubią gwałcić tłoki :wink:

Powyższy opis nie zapewnia pewności poprawnego montażu. W opisie nie uwzględniono w jaki sposób koło na wałku ma zgodzić się z wałkiem rozrządu. Co z momentem dokręcenia i kolejnością?
Ponad to brak informacji o poprawnym uszczelnieniu demontowanych powierzchni. (Cztery punkty posmarowane nawet najlepszym materiałem uszczelniającym nie wystarczą.)
A może ktoś z czytających ten temat podpowie o czym kolega był łaskaw zapomnieć?
_________________
Wymieniamy dziurawe mieszki, czyścimy dmuchawki.
To wszystko w Nowej Wsi koło Warszawki.
 
 
slg 


Auto: Audi A6 C6 Avant
Silnik: 3.0TDi
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 292
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-02-2008, 12:20   

o "obtoczeniu" nowych szklaneczek w oliwie przed montażem ? :)
_________________
seria
 
 
 
figurel 

Auto: Golf IV
Silnik: TDI ALH
Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 80
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15-02-2008, 13:10   

http://figurel.w.interia....21-26_10.97.pdf
Co prawda opis tam zawarty pod poz.15 dotyczy silnika ALH ale to chyba nie powinno zmieniać istoty rzeczy.
 
 
 
Rob_dh 

Auto: Bora1.9TDI
Silnik: Asv
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: Łódz
Wysłany: 15-02-2008, 14:43   

Ok wielkie dzieki, instrukcja napewno pomorze :)
_________________
Bora 1.9 Tdi Asv
 
 
figurel 

Auto: Golf IV
Silnik: TDI ALH
Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 80
Skąd: Słupsk
Wysłany: 16-02-2008, 07:57   

A wracając do szklanek.... Miałem parę dni temu taki przypadek, który trochę mnie zaniepokoił. Podczas ostrego startu silnik nagle osłabł, kulał, w lusterku siwy dym, sporo go było. Sądziłem w pierwszym odruchu, że to turbinka, już czekałem aż silnik się rozbiega i go zdusić trzeba bedzie ale zjechałem, postałem chwilkę, silnik pracował i po minucie, dwóch wszystko do normy wróciło. Wydaje mi się, że oleju trochę przepalił ale skąd? Szklanki jakby"pukają". Możliwe jest zeby zawiesiła się któraś na chwilę?
 
 
 
MorgothDBMA 
Angel from Hell


Auto: Audi A8 D2 quattro Tiptro
Silnik: 4.2 ABZ 300PS@400Nm
Wiek: 32
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 74
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 21-02-2008, 14:16   

A ma ktos może taką książkę o silniku ABZ (4,2 V8 benzin) - byłbym bardzo bardzo wdzięczny
_________________
Luty 2010, Ural Polarny:
Lviv - Moskva - Vorkuta - HalmerU/Labytnangi - Murmansk - Petersburg - Riga
 
 
 
Robert Gdansk 


Auto: niemieckie
Silnik: a to zalezy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 971
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 22-02-2008, 17:23   

figurel napisał/a:
A wracając do szklanek.... Miałem parę dni temu taki przypadek, który trochę mnie zaniepokoił. Podczas ostrego startu silnik nagle osłabł, kulał, w lusterku siwy dym, sporo go było. Sądziłem w pierwszym odruchu, że to turbinka, już czekałem aż silnik się rozbiega i go zdusić trzeba bedzie ale zjechałem, postałem chwilkę, silnik pracował i po minucie, dwóch wszystko do normy wróciło. Wydaje mi się, że oleju trochę przepalił ale skąd? Szklanki jakby"pukają". Możliwe jest zeby zawiesiła się któraś na chwilę?


Hmm ALH..?
To dziwne tam pompa oleju raczej nr nie robi. W starym AFN czy 1Z juz bym Ci kazal pompe oleju sprawdzic (lubi sie zacinac i dawac mega cisnienia - az zawory podpierane sa przez szklanki) ale ALH to raczej nie dotyczy. Moze cos z nastawnikiem pompy?
_________________
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
 
 
Rob_dh 

Auto: Bora1.9TDI
Silnik: Asv
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: Łódz
Wysłany: 22-02-2008, 23:04   

figurel napisał/a:
A wracając do szklanek.... Miałem parę dni temu taki przypadek, który trochę mnie zaniepokoił. Podczas ostrego startu silnik nagle osłabł, kulał, w lusterku siwy dym, sporo go było. Sądziłem w pierwszym odruchu, że to turbinka, już czekałem aż silnik się rozbiega i go zdusić trzeba bedzie ale zjechałem, postałem chwilkę, silnik pracował i po minucie, dwóch wszystko do normy wróciło. Wydaje mi się, że oleju trochę przepalił ale skąd? Szklanki jakby"pukają". Możliwe jest zeby zawiesiła się któraś na chwilę?


Dziwny zbieg okolicznosci, bo u mnie zdarza sie to samo, na pierwszym biegu- pełen but i nagle przy ok 3,5 tys odcinka, utrata mocy, z tyłu czarno, za kazdym razem miałem postoj, silnik kilka sekund nierowno pracował. Potem wszystko wrocało do normy. Wydaje mi sie ze moze to byc turbina. Jednakze ostatnio czysciłem łopatki, zmieniałem wezyki i taki biało-czarny zaworek. Wszystko jakis czas działało poprawnie. Moze to N75? moze gruszka przy turbinie? Dodam ze usterce tej towarzyszy podwyzszone klekotanie silnika wraz ze stukaniem szklanek...


Robert Gdansk napisał/a:
W starym AFN czy 1Z juz bym Ci kazal pompe oleju sprawdzic (lubi sie zacinac i dawac mega cisnienia - az zawory podpierane sa przez szklanki) ale ALH to raczej nie dotyczy. Moze cos z nastawnikiem pompy?


Masz na mysli pompe oleju silnikowego, nie wtryskową, prawda? Da sie jakos sprawdzic ten nastawnik?

Pozdrawiam
_________________
Bora 1.9 Tdi Asv
 
 
Robert Gdansk 


Auto: niemieckie
Silnik: a to zalezy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 971
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 23-02-2008, 15:35   

Rob_dh napisał/a:

Robert Gdansk napisał/a:
W starym AFN czy 1Z juz bym Ci kazal pompe oleju sprawdzic (lubi sie zacinac i dawac mega cisnienia - az zawory podpierane sa przez szklanki) ale ALH to raczej nie dotyczy. Moze cos z nastawnikiem pompy?

Masz na mysli pompe oleju silnikowego, nie wtryskową, prawda? Da sie jakos sprawdzic ten nastawnik?

Pozdrawiam


Mam na mysli pompe wtryskowa jesli mowie o nastawniku (czasem za mocne wysterowanie tejze powoduje takie efekty). Podparcie szklanek natomiast jest spowodowane przez pompe oleju. Dwie rozne sprawy objawy podobne
_________________
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
 
 
Rob_dh 

Auto: Bora1.9TDI
Silnik: Asv
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: Łódz
Wysłany: 25-02-2008, 20:57   

Przejrzałem instrukcje napraw podana w tym temacie kilka postow wyzej. Jesli chodzi o pompe tam jest napisane, ze kategorycznie zabrania sie odkrecania tej duzej nakretki na wałku wyjsciowym wałka pompy, w mojej pompie to miało miejsce, całkiem przypadkowo. gdzie mozna ustawic taki nastawnik pompy, jesli to o to chodzi? przypuszczam ze nie wszedzie.... Rozbietał to ktos kiedys? ogladałem to i wydaje sie ze ta nakretka trzyma taki czarny talezyk, przypuszczam ze na wałku jest rowek pod wpust i to czarne kołko trzynma sie na wpuscie, wiec jak mozna cos rozregolowac przez poluzowanie tej nakretki? jesli wiecie kto dobrze ogarnołby ten temat w okolicy łodzi to chetnie sie tam przejade. :)
_________________
Bora 1.9 Tdi Asv
 
 
niebieski 
mój pierwszy diesel

Auto: Golf IV 2001
Silnik: ALH - 1,9 TDI (90KM)
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 16
Skąd: środek pomorza
Wysłany: 01-03-2008, 11:32   

skoro temat o szklanka to zapytam - ile moze kosztowac wymiana szklanek ??????/
nie będe tego robił sam bo sie na tym nie znam ale tak mniej więcej????
i dlaczego warto to robić
 
 
kacperix 

Auto: ibiza
Silnik: asv
Wiek: 76
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 48
Skąd: Wro/PT
Wysłany: 01-06-2010, 10:43   

Robert Gdansk napisał/a:
figurel napisał/a:
A wracając do szklanek.... Miałem parę dni temu taki przypadek, który trochę mnie zaniepokoił. Podczas ostrego startu silnik nagle osłabł, kulał, w lusterku siwy dym, sporo go było. Sądziłem w pierwszym odruchu, że to turbinka, już czekałem aż silnik się rozbiega i go zdusić trzeba bedzie ale zjechałem, postałem chwilkę, silnik pracował i po minucie, dwóch wszystko do normy wróciło. Wydaje mi się, że oleju trochę przepalił ale skąd? Szklanki jakby"pukają". Możliwe jest zeby zawiesiła się któraś na chwilę?


Hmm ALH..?
To dziwne tam pompa oleju raczej nr nie robi. W starym AFN czy 1Z juz bym Ci kazal pompe oleju sprawdzic (lubi sie zacinac i dawac mega cisnienia - az zawory podpierane sa przez szklanki) ale ALH to raczej nie dotyczy. Moze cos z nastawnikiem pompy?


A jak sie upewnić czy wina lezy po stronie szklanek, pompy oleju czy ewentualnie ten nastawnik na pompie wtryskowej, bo miałem ostatnio podobny objaw i nie wiem gdzie szukać przyczyny... czy wymienić szklanki, pompe czy szukać w nastawniku..

[ Dodano: 16-10-2010, 20:01 ]
Po wymianie popychaczy hydraulicznych oraz oleju, problem rozwiązany.
Ponieważ robiłem to po raz pierwszy nie jestem w stanie ocenić czy szklanki były wytarte, w kazdym razie były całe i na oko nić im nie było, ale kultura pracy wyraźnie się poprawiła po wymianie, nie miałem szczelinomierza żeby sprawdzić luzy przed wymianą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group