Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ciśnienia oleju na wolnych obrotach - VW Golf 1.6 TDI
Autor Wiadomość
DJ_Mouse 

Auto: VW Golf mk1
Silnik: 1.6TDI
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-12-2008, 22:24   Brak ciśnienia oleju na wolnych obrotach - VW Golf 1.6 TDI

Witam Kolegów.

Coprawda, to mój pierwszy post na tym forum ale nie mam się już do kogo zwrócić...



Mam Golfa mk1, wrzuciłem mu 3 tygodnie temu silnik z mk2 1.6TDintercooler, oznaczenie SB 80km. Problem polega na tym, że po przejechaniu ok. 20km zaczyna pomrugiwać kontrolka ciśnienia oleju. Nie chodzi już nawet o przegrzanie, bo na krótkim odcinku auto może dostać mocno w d... i zagrzeje się mocno, a olej nie świeci. Dopiero do dłuższym odcinku..

Na początek wymieniłem panewki i czujnik oleju, problem nie zniknął. Kupiłem nawet nową pompę olejową. Czy coś to dało? Nic. Dziś już pojechałem kupić elektryczną pompkę wody, która wymusza obieg płynu chłodniczego przez turbinę, spiąłem na krótko i po 22km olej znów zaczął mrugać... Gdzie jeszcze może tracić się ciśnienie oleju? Elektryka sprawna, na żarówce efekt jest ten sam. Olej wcześniej był shel, teraz jest castrol, filtr nowy efekt w dalszym ciągu problem ten sam...

Silnik jest w dobrej kondycji, nie ma nic przedmuchu, nawet w mrozy odpala od obrotu, nie kopci nawet przy bucie... i ciągnie fenomenalnie...



Gdzie może leżeć problem? Ja jestem już załamany... Pomóżcie.. :roll:
 
 
sss25 

Auto: Range Rover TDV8
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 130
Skąd: UK
Wysłany: 18-12-2008, 23:48   Re: Brak ciśnienia oleju na wolnych obrotach - VW Golf 1.6 T

DJ_Mouse napisał/a:
Dziś już pojechałem kupić elektryczną pompkę wody, która wymusza obieg płynu chłodniczego przez turbinę

ciekawe rzeczy tu wypisujesz....
 
 
arekar 

Auto: audi A6 c4
Silnik: 2,5 tdi AEL 234ps 504nm
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 150
Skąd: ostroleka
Wysłany: 19-12-2008, 08:26   

Zostaje glowica
moze tracic cisnienie na smarowaniu walka rozrzadu
 
 
DJ_Mouse 

Auto: VW Golf mk1
Silnik: 1.6TDI
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-12-2008, 16:05   

sss25, to nie są ciekawe rzeczy, tylko fakt. Taki silnik oryginalnie ma elektryczną pompkę obiegu wody, turbina jest chłodzona wodą i ta właśnie pompka wymusza obieg płyny chłodniczego przez nią. Moja nie działała, więc kupiłem nową... Bez efektu...

arekar, Pod stopkami, które trzymają wałek rozrządu też są jakieś panewki?
 
 
Andrzej West 


Auto: golf 3
Silnik: 1.9 TDI ALE
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 19-12-2008, 17:35   

Te silniki jak pewnie wiesz mają 2 czujniki oleju
1 w okolicy podstawy f. oleju 0.9 bara
2 na głowicy 0.3 bara
Pomierz ciśnienie w tych punktach manometrem
Te podrabiane zamienniki części mimo że niemieckie trafiają się różne...
_________________

 
 
arekar 

Auto: audi A6 c4
Silnik: 2,5 tdi AEL 234ps 504nm
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 150
Skąd: ostroleka
Wysłany: 20-12-2008, 09:56   

Nie ma zadnych panewek walek slizga sie na aluminium
a dokladnie na filmie olejowym
Najpierw sprawdz manometrem cisnienie jak kolega radzi
 
 
Maciek-156 
Giulietta 1,4TB Mair


Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1,4TB Mair
Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2008, 10:17   

A jak zmieniałeś panewki to robiłeś szlif wału korbowego?
_________________
Giulietta 1,4TB Mair 170KM
AR156 1.9 16v JTD M-jet
AR156 1,6TS
 
 
Pamusz 
SWAP 1.4 na 1.9 TDI

Auto: Golf MKIV
Silnik: AHW>ASV
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: Poczesna k/Czewy
Wysłany: 20-12-2008, 10:23   

Pozwole sobie odpowiedziec za kolege:
Wal nie byl szlifowany, wyniki z mikromierza nie wykazaly jego owalnosci, zalozone byly nominalne orginalne panewki VW
 
 
Maciek-156 
Giulietta 1,4TB Mair


Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1,4TB Mair
Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2008, 12:25   

Mikromierzem z całym szacunkiem to sobie możesz mierzyć... Nie tyle ważna jest owalizacja czopów (której i tak mikromierzem nie wychwycisz), a ich wzajemne błędy położenia (głównie niewspółosiowość). Wał należało przeszlifować pod panewki przewidziane do I-go szlifu.
_________________
Giulietta 1,4TB Mair 170KM
AR156 1.9 16v JTD M-jet
AR156 1,6TS
 
 
Bogumił 
Osobowe i dostawcze


Auto: Toyota Land Cruiser J95
Silnik: 1KZ-TE
Wiek: 58
Dołączył: 31 Mar 2004
Posty: 865
Skąd: Ukochana Nowa Wieś
Wysłany: 20-12-2008, 14:01   

Maciek-156 napisał/a:
Mikromierzem z całym szacunkiem to sobie możesz mierzyć... Nie tyle ważna jest owalizacja czopów (której i tak mikromierzem nie wychwycisz), a ich wzajemne błędy położenia (głównie niewspółosiowość). Wał należało przeszlifować pod panewki przewidziane do I-go szlifu.

Nie zgadzm się w pełni z opinią Kolegi.
Mikometr umożliwia sprawdzenie owalizacji wału. Pomiar wykonany w dwóch płaszczyznach wykażą owalizację, bo przecież po to, to narzędzie skonstruowano - do pomiarów porównawczych. Innymi słowy pomiar z dokładnością 0,01mm w tym wypadku jest jak najbardziej poprawny :idea: Podobnie jest z wykazaniem stożkowatości czopa. Wprawny mechanik może ocenić stan łożyskowania po wyglądzie wkładów panewek. Z mojgo doświadczenia wnoszę, że wał korbowy nie wykazujący owalizacji, rys oraz wżerów, nadaje się w dalszym ciągu do eksploatacji. Wymianę wkładów panewkowych można wykonać jako
normalny zabieg obsługowy. Zaznaczam, że chodzi mi o wał bez owalizacji, rys, a wkłady nie mają przytarć lub łysych pól. Co zaś tyczy współosiowości, to inna para kaloszy. Podczas naprawy silnika (wyjęte tłoki z korbowodami) sprawdza się współosowość stopy i swożnia w łbie korbowodu. (zgięcie, skręcenie). W omawianym przypadku raczej nie było takiej potrzeby. Szlifowanie wału należy potraktować w tym wypadku jako ostateczność, nie tu leży przyczyna udręk naszych Kolegów od silniczka "SB".

1. Należy zdemontować pasek rozrządu.
2. Zdemontowaś kółko wałka pośredniego napedu pompy oleju.
3. Zdiąć obydowę metalową uszczelniacza.
4. Sprawdzić luz poprzeczny wałka w łożyskowaniu (w bloku silnika)

Zaręczam, że wałek będzie latał jak "starej babie zęby". To tu leży przyczyna utraty ciśnienia smarowania na wolnych obrotach. (patrz- schemat smarowania silnika)

Pozdrawiam :D
_________________
Wymieniamy dziurawe mieszki, czyścimy dmuchawki.
To wszystko w Nowej Wsi koło Warszawki.
 
 
DJ_Mouse 

Auto: VW Golf mk1
Silnik: 1.6TDI
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-12-2008, 18:34   

Bogumił, Panewki nie były złe, jedna miała lekkie przytarcie, ale o żadnych rysach lub uszczerbkach panewek lub wału nie ma mowy. Po wymianie panewek na nominał nie ma luzu.

Przerabiałeś już taki problem w tym silniku? Dziękuje za radę, w poniedziałek na pewno to sprawdzę. Chociaż jeśli problem będzie leżał w wałku, to bez wyjęcia silnika raczej się nie obejdzie prawda?
 
 
marewel 

Auto: B5 FL
Silnik: AVF
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 598
Skąd: Chełm
Wysłany: 20-12-2008, 18:43   

Bogumił napisał/a:
4. Sprawdzić luz poprzeczny wałka w łożyskowaniu (w bloku silnika)

Wlasnie to byla pierwsza mysl jaka przyszyla mi do glowy.
Bez wyjecia silnika nie da rady wymienic tej panewki,a sa tam 2 sztuki.
 
 
Andrzej West 


Auto: golf 3
Silnik: 1.9 TDI ALE
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 20-12-2008, 19:59   

w dalszym ciągu nie piszesz czy sprawdziłeś manometrem... skoro wymieniałeś tyle elementów to weż pod uwagę że może coś jest niedokręcone-może smok łapie powietrze :?:
_________________

 
 
Pamusz 
SWAP 1.4 na 1.9 TDI

Auto: Golf MKIV
Silnik: AHW>ASV
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: Poczesna k/Czewy
Wysłany: 20-12-2008, 21:56   

Nawet gdy jest pelny stan i nowy smok wraz z pompa ?
 
 
Andrzej West 


Auto: golf 3
Silnik: 1.9 TDI ALE
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 20-12-2008, 22:25   

Skoro jesteś pewny co do jakości części oraz ich montażu to pozostaje ci polegać na doświadzeniu pana Bogumiła...
Taki już ze mnie niewierny Tomasz że jak nie zmierzę zegarem to nie uwierzę...Po to Bóg stworzył manometry żeby z nich kożystać a skoro to dla kogoś za trudne to trzeba na piechotę jak to mówi nasz trener reprezentacji narodowej -krok po kroku :mrgreen:
Pracowałem nieco przy hydraulice siłowej i wiem że czujniki podają wartości orientacyjne a z ich dokładnością jest różnie...
Powodzonka...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group