Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A2 1,4TDI głośna praca silnika
Autor Wiadomość
archie39 
archie39

Auto: Citroen C5 SX
Silnik: 2,2 HDI
Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-12-2008, 00:22   Audi A2 1,4TDI głośna praca silnika

Mam pytanie - mój teściu, który do tej pory jeździł paskami i golfami z silnikami 90-110KM na pompie kupił sobie A2 z silnikem AMF 75KM na PD.
Pytanie moje brzmi czy ten silnik to jest taka porażka vw/audi przypominająca kulturą pracy C330 (Ursus :) ) czy tylko ten jego jest jakiś felerny?
Silnik dobrze wchodzi na obroty, ale robi to z gracją traktora. Na biegu jałowym słychać takie puf, puf i troche metaliczne terkotanie. Silnik nie kopci, w mieście na krótkich odcinkach spalanie 7,5L. Kat sprawdzony i profilaktycznie wycięty a w to miejsce wstawiony tłumik, ale bez zmian. Na biegu jałowym spod zderzaka z obudowy filtra powietrza (przez otworek na wode) czuć wyraźne dmuchanie powietrza. Czy to jest normalne? Czy może być przestawiony rozrząd? Jak można to sprawdzić organoleptycznie lub za pomocą vaga?
Teściu w silnikach z pompą to jest ekspertem i wszystko robi sam (miał ich chyba ze 20 :) ), ale tutaj to nie wie jak do tego podejść. Za wszystkie rady z góry dziękuje i pozdrawiam,
 
 
goodhope 

Auto: A5 Sportback
Silnik: 2.0 TDI 207PS
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 1043
Skąd: Pleszew
Wysłany: 27-12-2008, 09:14   

tak jest
_________________
CHIPTUNING * OBCIĄŻENIOWA HAMOWNIA PODWOZIOWA 4WD * WIELKOPOLSKA
 
 
marewel 

Auto: B5 FL
Silnik: AVF
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 602
Skąd: Chełm
Wysłany: 27-12-2008, 09:34   

Przecioez to ma 3 gary to musi chodzic jak ursus.
 
 
grzegorzp 

Auto: golf IV 1.9 tdi alh+
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 176
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-12-2008, 12:06   

tak powinien chodzić ale pali raczej dużo,
 
 
rosomakx4 

Auto: A4 AWX
Silnik: 1,9 AWX
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 223
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-12-2008, 14:12   

Fakt ,chodzi to cholernie głośno ,z mocą nic specjalnego i pali minimalnie mniej lub nawet tak samo jak 1,9 TDi ,dobrze że są komisy i zanim zacząłem szukać 1.4 TDI to się tym przejechałem ,tylko i wyłącznie jeden raz w życiu i więcej nie zamierzam
a spalanie masz takie bo nowe autka na krótkich trasach tak palą ,sądze że przez ekologie i sporo niższą sprawność w niskich temperaturach
Jedyna zaleta to niskie OC
 
 
archie39 
archie39

Auto: Citroen C5 SX
Silnik: 2,2 HDI
Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-12-2008, 15:20   

Nie załamujcie...
Ten samochód jak był nowy kosztował ponad 90 tys. Pln, jestem ciekaw kto przy zdrowych zmysłach to kupił? Czy wszyscy mają problemy ze słuchem i nie przeszkadza im "miła" praca traktorka w czasie każdej próby przyśpieszenia lub jazdy powyżej 2500obr? Skąd tyle pozytywnych opinii o tym modelu? Naprawdę trzeba być pasjonatem i miłośnikiem audi. Autko 7-dmio letnie teraz kosztuje troche poniżej 30k Pln!!! i wydaje mi się, że przynajmniej 2 razy za dużo. Owszem samochód ma ładny design i niezłe wykonanie oraz super wyposażenie (jak na taki mały samochodzik), ale silnik tdi to porażka a zawieszenie nadaje się tylko na równe autostrady. Na naszych dziurawych drogach strach, że zaraz coś się urwie albo plomby z zębów powypadają :(
Miałem okazję się przejechać dla porównania wersją benzynową 1,4 i na pewno wybrał bym benzynę. Może jest troche słabsza i pewnie więcej pali, ale przynajmniej jeździ się w ludzkich warunkach i jak bym miał to kupić (oczywiście za max 12k PLN :) ) to tylko na benzynę. Odnośnie zawieszenia to jest to niestety nieuleczalne - trzeba jeździć bardzo ostrożnie i omijać dziury. Jestem ciekaw jak to jeździ na felgach 17" (widziałem takie na alegro) jak na 15" już strach wpaść w jakąś większą dziure...
Może jestem trochę przewrażliwony na tym punkcie bo od 2 lat jeżdżę cytryną i trochę się przyzwyczaiłem do innego komfortu :lol: , ale po minie teścia przyzwyczajonego do golfa IV też widzę, że nie jest to to co tygryski lubią najbardziej... A spalanie załamka -pali prawie tyle co golf 110KM i 2,5 litra mniej od mojego 2,2hdi (przy wadze ponad 600kg mniejszej). Pewnie na trasie różnica jest podobna, ale co to za pocieszenie jak trzeba sobie nauszniki zakładać żeby nie ogłuchnąć :lol:
Już się nie dziwię, że audi sprzedało tylko 175 tys. sztuk tego modelu.
Jak by ktoś chciał kupić ładnie utrzymaną A2 1,4 tdi to info na priva :mrgreen:
 
 
grzegorzp 

Auto: golf IV 1.9 tdi alh+
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 176
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-12-2008, 22:38   

archie39 napisał/a:

Miałem okazję się przejechać dla porównania wersją benzynową 1,4 i na pewno wybrał bym benzynę. Może jest troche słabsza i pewnie więcej pali, ale przynajmniej jeździ się w ludzkich warunkach i jak bym miał to kupić (oczywiście za max 12k PLN :) ) to tylko na benzynę.


to jest właśnie silnik który kosztuje tyle co benzyna a daje też parę zalet diesla, np spalanie, czyli nie płacisz sto razy więcej bo to Diesel, tylko płacisz jak za benze a masz diesla



archie39 napisał/a:

A spalanie załamka -pali prawie tyle co golf 110KM i 2,5 litra mniej od mojego 2,2hdi (przy wadze ponad 600kg mniejszej). Pewnie na trasie różnica jest podobna,


tu trochę przesadzasz, mi nigdy nie spalił więcej niż 5,5l/100km w tym zawsze przynajmniej 60-70% miasto (Warszawa) a podniesiony do 100KM i to już wtedy jakoś jeździ (w porównaniu z benz 1,4 to lata). na trasie spokojnie 4-4,5l więc tragedii nie ma, mi się podoba gang tego silnika choś rzeczywiście trochę głośny i poniżej 2000obr strasznie telepie, ale powyżej 2000obr to bardzo mi się podoba jego dźwięk, 1,9 tdi pali mi średnio o 0,5 litra więcej
 
 
jackinthebox 

Auto: Golfy IV V
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 20
Skąd: PZ
Wysłany: 28-12-2008, 00:00   

hahaha a pomyslec, ze jest jeszcze 1.2 TDI :lol:
 
 
goodhope 

Auto: A5 Sportback
Silnik: 2.0 TDI 207PS
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 1043
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28-12-2008, 11:49   

1.4 tdi
czy to polo, czy ibiza czy a2...
w koło komina, od sklepu do sklepu, ze świateł do świateł... palą pod 7.5 litra...zwłaszcza zimą... (nie jest tu mowa o wskazaniach MFA)

potwierdzi to każdy, facet który sprawił takie coś swojej połowicy...

(doprawdy nie wiem co trzeba robić by wychodziło 4 litry na trasie i 5,5 po mieście...ale chętnie się dowiem :roll: )
_________________
CHIPTUNING * OBCIĄŻENIOWA HAMOWNIA PODWOZIOWA 4WD * WIELKOPOLSKA
 
 
Robert Gdansk 


Auto: niemieckie
Silnik: a to zalezy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 958
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 28-12-2008, 12:30   

Moge tylko potwierdzic słowa goodhope ostatnio nawet zaprzyjazniony serwis seata odeslal do mnie na diagnostyke cordobe z takim silnikiem bo oni juz sobie poradzic nie mogli.
Auto roczne a klient narzeka ze mu pali ponad 7 litr a mialo byc 2 litry mniej....
Przejechalem sie, parametry trzyma idealnie, moc na hamowni z lekkim giftem nie ma co sie przyczepic. Wrescie poprosilem Pania (wlascicielke) by jezdzila ze mna tak jak normalnie....

Ta jedzie i 2300obr i zmiana biegu w gore.....by bylo ekonomicznie....
Ludzie tam turbo jest bez geometrii ! Ledwo to sie budzi do zycia ponizej 2000obr...jak to ma byc ekonomiczne jak sie jezdzi na niskich obrotach ledwodoladowane?
Kazalem jej do 3000 min krecic i dopiero zmieniac....

A pozatym jak by nie kombinowac 1.9 TDI VP bedzie zawsze ekonomiczniejsze :D
_________________
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
 
 
andre2000 

Auto: Leon II FR TDi
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-12-2008, 12:31   

w firmie w neimczech mielismy vw foxa ale zdaje sie 1.2 tdi :lol: ,mialem przyjemnosc jechac tym 2 razy , dzwiek ursusa to prawda ale faktycznie to brzmienei cos w sobie mialo , a co do silniczka to calkiem to milo jezdzilo po miescie oczywiscie :wink:

co do spalania 7.5 to faktycznei cos duzo , bo ja teraz spalilem swoim leonem 7.4 po wroclawiu :D
 
 
Rob 

Auto: 3L by MT
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 38
Skąd: Wawa
Wysłany: 28-12-2008, 12:33   

jackinthebox napisał/a:
hahaha a pomyslec, ze jest jeszcze 1.2 TDI :lol:


rozumiem ze masz rozlegla wiedze i doswiadczenie w uzytkowaniu tego silnika stad pozwalasz sobie na taki komentarz

[ Dodano: 28-12-2008, 12:34 ]
andre2000 napisał/a:
w firmie w neimczech mielismy vw foxa ale zdaje sie 1.2 tdi


foxy nigdy nie mialy tego silnika
 
 
grzegorzp 

Auto: golf IV 1.9 tdi alh+
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 176
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-12-2008, 12:34   

używałem powyżej 7mieś i mi po prostu tak palił, i to według tankowań bo komputera nie miałem w ibizie, jak do sklepu masz 3km to się nie dziwię że pali 7,5 i wierze, ale miła tak jak napisałem (pewnie samo miasto w korkach to do 6l by doszedł, napisałem że 5,5 to 70-80% miasta), raczej ją męczyłem i jak jeździłem w okolicach 1800-2000obr to paliła więcej, trzeba ją trzymać zawsze powyżej 2000, po prostu mi migdy powyżej 5,7 z całego zbiornika nie spalił,


ps. i jeszcze na złość pomimo że to PD to mi ani kropelki oleju nie spalił, może zepsuty?:):)
 
 
Rob 

Auto: 3L by MT
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 38
Skąd: Wawa
Wysłany: 28-12-2008, 12:40   Re: Audi A2 1,4TDI głośna praca silnika

archie39 napisał/a:
czy ten silnik to jest taka porażka vw/audi przypominająca kulturą pracy C330


kupiles sobie 3 cylindrowy silnik na PD wiec nie bardzo wiem skad takie zdziwienie, no chyba ze zakup byl wynikiem zupelnie czegos innego
 
 
archie39 
archie39

Auto: Citroen C5 SX
Silnik: 2,2 HDI
Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-12-2008, 16:22   Re: Audi A2 1,4TDI głośna praca silnika

Rob napisał/a:
archie39 napisał/a:
czy ten silnik to jest taka porażka vw/audi przypominająca kulturą pracy C330


kupiles sobie 3 cylindrowy silnik na PD wiec nie bardzo wiem skad takie zdziwienie, no chyba ze zakup byl wynikiem zupelnie czegos innego


hej,
samochód kupił teściu - ja swoje zdanie o A2 napisałem powyżej. Auto ma ładny design i dobre wykonanie oraz wyposażenie. Silnik diesla, który miał byc fajny i mało palić wcale taki nie jest. Przed zakupem jeździłem na próbę razem z nim wersją benzynową i poza pracą zawieszenia to jakiś uwag nie miałem (no i poza ceną oczywiście :) ).
Diesla kupił sam i okazję przejechania miałem dopiero po zakupie. Myślę, że kupił go z myślą, że sobie silniczek sam poustawia tak jak to robił w paskach i golfach na pompie i które rzeczywiście po dokładnej regulacji rozrządu, przeczyszczeniu wtrysków, kolektora itp zaczynały całkiem inaczej pracować i palić dużo mniej. Na PD się nie zna. Był z tym wynalazkiem był u paru znachorów i się okazało, że raczej nie ma z czym powalczyć. Miałem okazję jeżdzić a2 tylko po mieście, być może na trasie ten silnik troche lepiej pracuje, ale teściu juz chyba myśli o sprzedaniu go, gdyż golf IV, którego miał zamiar sprzedać pali 0,5L więcej a komfort jazdy i power nie do porównania. Trzeba naprawdę lubic audi aby dać za to tyle pieniędzy i tym jeździć. Takie jest moje zdanie a każdy może mieć oczywiście swoje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group