Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
TDi 150KM - Brak mocy, dymi na czarno
Autor Wiadomość
Sliver 

Auto: Leon ARL
Silnik: TDi
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2010, 15:04   TDi 150KM - Brak mocy, dymi na czarno

Witam
jakie moga być przyczyny takiego błędu? Silnik ARL TDi

17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
 
 
bertone22 
bertone22

Auto: fabia
Silnik: 1.9 tdi 145 km 319 nm
Wiek: 28
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 131
Skąd: Toruń
  Wysłany: 07-11-2010, 17:51   

Zobacz czy chodzi ,,sztanga'' turbiny zdejmij wężyk podciśnieniowy na odpalonym silniku na niskich obr zdejmuj wężyk podciśnieniowy i bedziesz widział czy chodzi jesli chodzi sprawdz parametry w vag-u. jesli to bedzie ok to turbina KAPUT!!!
Jak coś to mam taką dobrą turbinę !!!

Turbodoładowanie- poziom doładowania nie osiągnięty- albo zacina turbinę, albo zaworek strujący, albo dziura w dolocie co też wskazuje na przepływka

pozdrawiam
 
 
toma8000 

Auto: Leon 1 SX
Silnik: ASV
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 907
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 07-11-2010, 19:47   

nie koniecznie to zaworek , czy turbina - może też np być uszkodzona pompa podciśnienia , nieszczelność na wężykach , uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania - dobra diagnoza i wszystko się wyjaśni
 
 
Sliver 

Auto: Leon ARL
Silnik: TDi
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2010, 20:35   

toma8000 napisał/a:
nie koniecznie to zaworek , czy turbina - może też np być uszkodzona pompa podciśnienia , nieszczelność na wężykach , uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania - dobra diagnoza i wszystko się wyjaśni



jak zrobic logi dynamiczne?
w vagu jest opcja logowania, czy to ta opcja?
 
 
bertone22 
bertone22

Auto: fabia
Silnik: 1.9 tdi 145 km 319 nm
Wiek: 28
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 131
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-11-2010, 20:43   

jeśli nie wiesz jak to sam nie dasz rady to nie takie proste !!
Wystarczy jak w czasie rzeczywistym w czasie jazdy posprawdzasz parametry zobacz najpierw czy chodzi sztanga turbo jesli nie bedzie podcisnienia to bedziesz szukał dalej.
 
 
Sliver 

Auto: Leon ARL
Silnik: TDi
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2010, 20:59   

bertone22 napisał/a:
jeśli nie wiesz jak to sam nie dasz rady to nie takie proste !!
Wystarczy jak w czasie rzeczywistym w czasie jazdy posprawdzasz parametry zobacz najpierw czy chodzi sztanga turbo jesli nie bedzie podcisnienia to bedziesz szukał dalej.



logi wiem jak zrobić ze strony teoretycznej 8)
ok. jutro sprawdzam turbinię i dolot
 
 
homsky 

Auto: Passat
Silnik: AVF+
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 116
Skąd: DKL
Wysłany: 08-11-2010, 18:25   

Sliver napisał/a:
dolot


od tego zacznij , dymienie na czarno , to tego ten błąd wskazuje na dziurę (nieszczelność ) w dolocie, jeśli ogarniasz logowanie zrób logi jednocześnie grupy 003+011 , pełny but od 1500obr to 4000, to pozwoli nam na 100% ustalić przyczynę
 
 
Sliver 

Auto: Leon ARL
Silnik: TDi
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-11-2010, 19:34   

-w weżyku jest podciśnienie, sztanga chodzi

-dolot posprawdzałem, nie widać ani nie czuc nieszczelności

-Przewody w dolocie mocno puchną po dodaniu gazu wiec turbina pompuje


nie mam pojecia o co tu chodzi. Dalej ten sam błąd. Zauważyłem że silnik kreci sie tylko do 4 tyś! Może to katalizator sie przypchał, od jakiegos czasu był tak jeżdzony

logów juz nie dałem rady zrobić, nie wiem czy podołam

[ Dodano: 10-11-2010, 19:46 ]
Witam
nie wiem jak zapisac logów ale na postoju zakładane cisnienie turbiny 2500 milibarów a mam 1500 przy 4 tys obrotów. Przy mniejszych obrotach zakładane było niewiele mniejsze przy 70 stopniach a jak juz silnik się rozgrzał go 90 stopni jest wyraźnie mniejsze.

ciśnienie atmosferyczne i cisnienie map jest podobne na rożnych obrotach

wieksza jest też masa zasysanego powietrza

[ Dodano: 14-11-2010, 07:16 ]
po tygodniu walki znalazłem nieszczelność w gumie przed turbiną od dołu silnika. Dziurka była niewielka ale wymacałem wkładając rekę z kanału pod turbo.

Przewód mam wyjęty i przeszukuje allegro, ceny dosyc drogie bo za uzywke 150-250pln

[ Dodano: 20-11-2010, 16:37 ]
nieszczelnośc była od strony turbo pod silnikiem. Rure wymieniłem i dalej to samo. Poprostu nie chce jechać i dalej kopci.
2 tygodnie szukania i dalej lipa. Vag nie pokazuje żadnego błedu, Ciśnienie doładowania ok. Jeździ jakby miał ze 40 koni
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group