Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana rozrządu, spadek mocy
Autor Wiadomość
mentol 

Auto: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 7
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 01-01-2007, 20:08   wymiana rozrządu, spadek mocy

Witam

w moim golfiku po wymianie rozrządu spadła moc, tak mi sie wydaje. Autko było sprowadzone z Francji ma przebieg 155 tys., jeździłem nim ze 3 dni i po wymianie rozrządu odczułem że gorzej wgniata w siedzenie. Mogli nie właściwie ustawic rozrząd?
 
 
gesio 
gesio

Auto: A4 AVF +SAAB 93
Dołączył: 16 Kwi 2004
Posty: 320
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-01-2007, 08:19   

mogli i powiem wiecej jesli czujesz ze slabiej przyspiesza to na pewno nie ustawili kąta wtrysku, po kazdej wymianie rozrzadu trzeba go ustawic ponownie.
 
 
 
mentol 

Auto: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 7
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 02-01-2007, 19:22   

A czy ustawienie kąta wtrysku ma jakiś wpływ na spalanie?
 
 
Bogumił 
Osobowe i dostawcze


Auto: Toyota Land Cruiser J95
Silnik: 1KZ-TE
Wiek: 58
Dołączył: 31 Mar 2004
Posty: 871
Skąd: Ukochana Nowa Wieś
Wysłany: 03-01-2007, 18:55   

gesio napisał/a:
mogli i powiem wiecej jesli czujesz ze slabiej przyspiesza to na pewno nie ustawili kąta wtrysku, po kazdej wymianie rozrzadu trzeba go ustawic ponownie.


Niedokońca się z tym zgadzam.
Poprawnie wymieniony rozrząd, z użyciem narzędzi i blokad serwisowych, nie wymaga korekty kąta wtrysku. Po to je sie stosuje. Warto go sprawdzić po zakończonej robocie, jednak nie jest to warunek poprawności. I na odwrót, po jakie licho korygować kąt wtrysku jeśli spiepszonoo ropzrząd. Takie działania uważam za partactwo :evil:

Pozdrawiam
_________________
Wymieniamy dziurawe mieszki, czyścimy dmuchawki.
To wszystko w Nowej Wsi koło Warszawki.
 
 
pshemek 
forumowicz amator

Auto: MB
Wiek: 29
Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 21
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 03-01-2007, 18:59   

mogli zle wymienic rozrząd, mogli włozyc padający przepływomierz ;-) mogli WSZYSTKO ;)

A masz pewnosc ze wogole wymienili ten rozrząd?
 
 
 
gesio 
gesio

Auto: A4 AVF +SAAB 93
Dołączył: 16 Kwi 2004
Posty: 320
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-01-2007, 20:06   

U mnie kiedys wymienial rozrzad człowiek który specjalizuje sie w silnikach VAG i uzyl do tego blokad serwisowych i wtedy miałem wrazenie ze samochod jedzie gorzej ale jeszcze nie mialem pojecia o katach wtrysku itp, pozniej przy okazji innych czynnosci servisiwych kąt wtrysku został ustawiony i samochod zaczal wyraznie lepiej ciągnąć, stad moje wnioski. Wydaje mi sie ze jakby rozrzad był przestawiony o choćby ząbek to spadek dynamiki byłby bardziej wyraźnie odczuwalny niż "sydaje mi sie" miałem i taką historie i przestawienie rozrządu o 1 ząbek na pompie skutkowało tym że pod górę musiałem ruszyc z pomocą sprzęgła :evil: , ale to było w astrze 1.7d, przyczyną było przestawione koło na wałku rozrządu na stożku, być może w tdi nie robi to takich różnic.
 
 
 
mentol 

Auto: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 7
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 04-01-2007, 22:51   

Wymienić to wymienili, ale czy poprawnie to nie wiem. Przed wymianą rozrządu wciskało mnie siedzenie(szczególnie na 1 biegu było to czuć przy wciśniętym gazie od 2k obrotów miał zrywa a po nie było bardzo czuć różnicy) a po jakby był jakiś przymulony. Najpiew myślałem że to przez olej, bo partacze nalali sporo ponad poziom, ale potem upuściłem i nic się nie zmieniło.
Dużo czasu zajmuje dojście do tego kąta wtrysku i ustawienie go?
 
 
T/J

Dołączył: 28 Mar 2005
Posty: 50
Skąd: małopolska
Wysłany: 05-01-2007, 19:21   

Witam
Jedynym sposobem zdjagnozowania tej straty dynamiki jest podłączenie VAGa i sprawdzenie parametrów w poszczególnych blokach a w szczególności konta wtrysku bo zawsze się to powinno robić po wymianie rozrządu
Jezeli kąt bedzie właściwy to należy sprawdzić wskazania z przepływomierza to podstawa.
Poszukaj dobrego diagnosty lub tunera w okolicy adres masz na tym forum
Pozdrawiam
 
 
sajmon25 

Auto: Audi B4 Avant
Silnik: 1.9 TDI 79kW
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 32
Skąd: LKR
Wysłany: 05-01-2007, 19:32   

użycie samych blokad "serwisowych" też nie załatwi sprawy, trzeba jeszcze poluzować koło wałka rozrządu (po założeniu blokady oczywiście) żeby nowy pasek mógł się "ułożyć", ja u siebie sam wymieniałem rozrząd i używałem do tego blokad , które sam sobie zrobiłem i nie musiałem ustawiać kąta wtrysku, mało tego auto przestało nawet dymić! bo jak się okazało po założeniu blokad wał korbowy nie był na znaku, a ostatnia wymiana rozrządu była przeprowadzona w niemczech :lol:
_________________
Powered by Lidl
 
 
 
lizardking 


Auto: kilka
Silnik: ropuchożłopów
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 408
Skąd: Konin
Wysłany: 14-11-2009, 19:48   

T/J napisał/a:
bo zawsze się to powinno robić po wymianie rozrządu



to zależy od fachowca - tobie rzeczywiście polecam kontrolowanie kąta VAGiem po wymianie napędu rozrządu - kolega Bogumił nie musi. :twisted: :twisted: :twisted:
 
 
Dj.Fahoo 


Auto: IBIZA GT 1,9TDI
Silnik: ahu/asz
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2009, 20:49   

mentol, masz dostęp do vaga?
jakie oznaczenie silnika w tym golfie?
_________________
SPRZEDAM: sprzedam TURBINY BRD do tuningu1.9TDI nie regenerowane GG 7577066
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group