Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Usuwanie filtrów cząstek stałych (DPF)
Autor Wiadomość
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2010, 15:21   Usuwanie filtrów cząstek stałych (DPF)

Niewłaściwe funkcjonowanie filtra cząstek stałych FAP objawia się tym, że komputer sterujący silnikiem przechodzi w awaryjny tryb pracy. Silnik nie ma mocy i palą się lampki kontrolne na tablicy przyrządów. Szerzej o przyczynach i skutkach możesz przeczytać tu: http://forum.tdi-tuning.p...t=7200&start=15
Wiele osób popełnia duży błąd, podejmując zbyt pochopna decyzję dotyczącą usunięcia filtra bez uprzedniej konsultacji, co do późniejszych skutków. Należy pamiętać, że same usunięcie filtra sadzy FAP nie usunie problemu. Należy wyłączyć odpowiednie funkcje w komputerze sterującym silnikiem i dopiero wówczas silnik odzyska pełną moc. W przeciwnym razie komputer silnikowy Twojego auta będzie się domagał sygnałów z urządzenia, którego już nie ma, i jeżeli nie otrzyma tych sygnałów będzie przechodził w tryb awaryjny.

Aby dokładnie zdiagnozować problem filtra Fap zapraszamy do wizyty w naszej firmie. Zdiagnozujemy problem. Wymusimy regeneracje serwisową i w kontrolowany sposób wypalimy Fap-a na hamowni. Jeśli uznamy, że filtr jest uszkodzony w sposób nieodwracalny…usuniemy go z Twojego samochodu
Oczywiście potrafimy poradzić sobie z Fap-em usuwając go z programu sterujacego w wiekszości aut, ale nie we wszystkich samochodach. Zatem przed wizytą prosimy o kontakt telefoniczny


zapraszamy
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
TREC_LONDYN 
zoom -zoom

Auto: MAZDA 6
Silnik: 2.0 143 hp
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: znajomy mi pokazal
Wysłany: 01-02-2010, 16:28   

Czy po usunieciu tego DPF sa jakeis znaczace plusy dla silnika tzn MOC itd...?

czy np: przy cipowaniu bedzie pozytywniej wplywac na silnik usuniecie tego neiszczesnego filtra?

Pozdrawiam Karol
_________________
ODZYWKI-SUPLEMENTY-DIETY- LONDYN I OKOLICE

2489116 Moje gg
 
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 17:39   

jeśli modyfikacja przeprowadzona jest prawidłowo to filtr pracuje poprawnie i nie ma z nim zadnych problemów. Jeśli ktoś źle wykona moda to wtedy dzieja się kłopoty. Zatem kłopoty z filtrem w zachipowanym samochodzie=zły mod względnie fucktjuner
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
Rogal 

Auto: VW B5 3B 2.0TDi+
Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 665
Skąd: MR Motors
Wysłany: 01-02-2010, 23:39   

TREC_LONDYN napisał/a:
Czy po usunieciu tego DPF sa jakeis znaczace plusy dla silnika tzn MOC itd...?

czy np: przy cipowaniu bedzie pozytywniej wplywac na silnik usuniecie tego neiszczesnego filtra?

Pozdrawiam Karol


Filtr czastek stałych padnie z różnych przyczyn. Przykłady:

- pada osensorowanie filtra i przez to niszczy sie wkład poniewaz ECU zbiera złe info nt. stanu DPF i wykonuje/badz nie wykonuje regeneracje
- pada sam wkład topiac sie w srodku, wypalaja sie dziury
- pada układ doładowania i nadmiernie kopcacy silnik niszczy filtr
- pada układ paliwowy który nie jest w stanie wygenerowac srodowiska idealnego do wypalenia DPF...

... i Wasze auta przechodza w tryb awaryjny.

Dzieje sie to wszystko w seryjnych autach - takich najwiecej przyjezdza na usługe usuniecia DPF !!. Jest tak jak Marek napisał dobry mod nie niszczy DPF wrecz przeciwnie good mod i good driver to nikłe tryby regeneracji.

Z doświadczenia powiem że np. A4 B7 2.0TDi 8V po usunięciu DPF srednio mozna uzyskac 10KM wiecej niz z DPF.

Generalnie to DPF staje na przeszkodzie kiedy robi sie wąskim gardłem. Mamy mocne czesci w silniku a obecnosc DPF "trzyma silnik". Jezeli DPF nie jest waskim gardłem silnika i funkcjonuje poprawnie to zostawmy go niech dba o srodowisko w którym żyjemy !!.

Tak sie słada ze DPFy usuwa sie juz od około roku czasu w sposób profesjonalny. Profesjonalny to taki jak robi fabryka w tabelach konfiguracyjnych softu. Jeden bit odpowiada za funkcjonowanie badz brak istnienia usługi DPF. ECU wie ze w tym aucie nie ma DPF. Nie na zmiennych statusów pracy, nie ma błedów z odpietych czujników, ect.

Swoja droga to jest inaczej niz oferuje soft ECUSAFE - który oszukuje sterownik a nie wyłaczaja "usługe filtra czastek stałych". Tunerzy wiedza jak wyglada budowa softu z DPF i jaka jest mnogosc róznych map dla konkretnego stanu pracu ECU.

To taka przestroga dla nowych w branzy od usuwania DPF. Metoda która oferuje ECUSAFE bedzie kłopotliwa w poprawnej pracy/konfiguracji sterownika.

Pozdrawiam.
 
 
 
obla 

Auto: Volvo C70
Silnik: D5
Wiek: 41
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: cwaw
Wysłany: 02-02-2010, 09:51   

Pacjent to Mazda 5, 2.0D 143KM
jezdzi na krotkie dystanse i czasami sie trzeba specjalnie bujac pozamiasto aby zgasic lampkr DPF. Ale to nieduży problem.
Do wypalania DPF silnik podaje dodatkowa ilosc paliwa ktora splywa po sciankach tłoka i i miesza sie z olejem. wymieniac go trzeba srednio co 5 tys km bo sie przelewa. nawet jest specjalny drugi stan max na bagnecie. 1 max zeby bylo wadomo ile nalac oleju, a drugi zeby bylo wiadomo ze jest rozcienczony pol na pol :)

Czy po usunieciu tego patentu przestanie przybywac oliwy a raczej ropy w oliwie?

czy ten typ tak ma i czy z DPF czy bez bedzie mu przybywać?
 
 
tm 


Auto: e46 M3
Silnik: noisy
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 437
Skąd: The Lone Star State
Wysłany: 02-02-2010, 10:10   

jak wyłączysz DPFa programowo to nie będzie powtrysku, więc i olej nie będzie rozcieńczany

Cytat:
Jeśli ktoś źle wykona moda to wtedy dzieja się kłopoty.

Masters wytłumacz co ma być źle wykonane?
wydaje mi się, że raczej EGT wzrasta po "faktuningu" niż maleje a właśnie temperatura filtra jest wyznacznikiem dopalania PM
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2010, 11:32   

Rogal napisał/a:
TREC_LONDYN napisał/a:
Czy po usunieciu tego DPF sa jakeis znaczace plusy dla silnika tzn MOC itd...?

czy np: przy cipowaniu bedzie pozytywniej wplywac na silnik usuniecie tego neiszczesnego filtra?

Pozdrawiam Karol


Filtr czastek stałych padnie z różnych przyczyn. Przykłady:

- pada osensorowanie filtra i przez to niszczy sie wkład poniewaz ECU zbiera złe info nt. stanu DPF i wykonuje/badz nie wykonuje regeneracje


Jeśli siądzie oprzyrządowanie Fap-a to na szafie zapala sie stopniowo dyskoteka. Z regóły zaczyna mrógac spiralka świec, potem check engine a na końcu..... gdy filter jest pełny.... zapala się właściwa kontrolka filtra. Jeżeli zapala się tylko kontrolka filtra to świadczy o napelnieniu go sadzami i konieczności przeprowadzenia regeneracji. Pad każdego sensora powoduje mruganie kontrolki świec lub check-a. Jeśli w sterowniku jest jakikolwiek błąd odnośnie osensorowania DPF-a serownik NAPEWNO nie podejmuje regeneracji. Jeśli mimo awarii (filtra)będziemy kontynuowali podróż filtr spowoduje spadek mocy do poziomu ze nie da się autem jechać. Każde dalesze postępowanie z takim autem to działanie użytkownika na swoją niekożyść i z własnej woli. System ostrzega kontrolkami o problemie, zatem psujemy auto na własne życzenie. Jeśli nasycenie osiągnie graniczną wartość 95% to takiego filtra nie mozna już regenerować tylko nalezy wymienić na nowy...i tu przechodzimy do punktu 2 Witkowego postu

Rogal napisał/a:
- pada sam wkład topiac sie w srodku, wypalaja sie dziury.

Dziur osobiście nie spotkałem, ale porowata powierzchnia rdzenia..ulegała uszkodzeniu, czy jak kto woli nadtopieniu i filtr przestawał filtrować
Informacja servisowa nr 23/2006 wydana przez Dzia servwisu SAP SA (skan mogę zapodac) informuje ze graniczna wartość zanieczyszczenia Fap-a wynosi 95%. Tak nasyconego filtra nie można już regenerować. Niestety...mechanizm psucia filtra jest następujący:
Wysiada jakis sensorek w trasie, zapala sie lampka (spiralka swiec)...ale nic sie nie dzieje
Zapala się check...dalej sie nic nie dzieje...jest niepokuj kierowcy...ale do celu już jest niedaleko. Jutro sie tym zajmę
Zapala się filterek DPF. Domyślamy sie że jest problem z DPF-em ale auto jakoś jedzie wiec kontynuujemy podróż. Jutro auto pojedzie na servis.
Docieramy do celu ...wyraźnie słabym autem....no ale jakoś doturlaliśmy się. Rano umawiamy sie na servis.
Servis diagnozuje problem...wymienia sensor (jeśli ma na magazynie....zazwyczaj nie ma i trzeba zamówić...czas oczekiwania 1-2 tygodnie) ...lub nie wymienia
-jest sensor na magazynie....servis wymienia przeprowadza regenerację filtra i często auto wraca do normy
-nie ma sensora na magazynie ...trzeba czekać 2 tygodnie na jakiś czujnik zatem zabieramy auto bo nie chcemy aby czekalo w servisie 2 tygodnie na część i udajemy sie do innego warsztatu w poszukiwaniu części i naprawy auta. Servis wydaje nam auto...ani słowa że niewskazana jest jazda w takim stanie tym autem i tak szukamy kto to nam naprawi albo wreszcie udaje nam się kupić na allegro czujnik którego nie było w servisie i jedziemy do Pana Henia na wymianę. Pan Henio robi dobrą mine do złej gry...wymienia czujnik wbija w sterownik login regeneracji servisowej (jeśli go zna) i na drogę. Jeśli nie zna to kasuje błędy. Błąd wymienionego sensorka się kasuje ale zabitego FAP-a niestety...nie. Gaśnie zatem mrugająca kontrolka świec i chceck ale filterek jarzy się dalej. Auto dalej nie ma mocy i nie da się nim jechać. Auto po wgraniu loginu odzyskuje moc no i da się już nim jechać...zatem wypalamy fapa...niestety...po raz ostatni :) .
Co sie dzieje...jakie procesy. Podczas wypalania tak nasyconego fap-a temperatura za filtrem wzrasta do 900*C. Brykiet się tak rozżaża że nie mamy wpływu na powstrzymanie tego procesu mimo ze ECU samo przerywa proces regeneracji. Testowałem to na hamowni monitorując temperaturę. Spaliliśmy ten filtr pod kontrolą bo było nam wszystko jedno. I tak trzeba było go usunąc z auta wzgl zapodac nowy. Filtr był tak zabity ze w okienku stopnia nasycenia ukazywały się jakies głupoty. Zamiast 95% to 187%. Filtr rozgrzewał się do tego stopnia że zaczyna śmierdziec izolacja mimo osłon termicznych. Po tej śmiertelnej regeneracji następuje zgon filtra a zaczynają sie problemy z autem i tylko usunięcie go fizyczne i wylaczenie jego funkcji w programie załatwi temat. Ewetualnie wymiana na nowy. Uzywanego nie proponuje gdyż nie wiemy w jakim jest stanie i jaki jest stopień zapopielenia....i tu przechodzimy do punktu trzeciego Witkowego postu



Rogal napisał/a:
-pada układ doładowania i nadmiernie kopcacy silnik niszczy filtr

Rogal napisał/a:
-pada układ paliwowy który nie jest w stanie wygenerowac srodowiska idealnego do wypalenia DPF...


z tymi punktami zgadzam się w 100%


... i Wasze auta przechodza w tryb awaryjny.[/quote]

[ Dodano: 02-02-2010, 12:16 ]
Masters wytłumacz co ma być źle wykonane?
wydaje mi się, że raczej EGT wzrasta po "faktuningu" niż maleje a właśnie temperatura filtra jest wyznacznikiem dopalania PM[/quote]

Źle ci się wydaje. EGT jest zalimitowane w nowoczesnych turbodieslach. Mam na mysli ogół nowoczesnych silników a nie tylko VAG.
Przed turbina montowane sa czujniki temperatury (tzw zabezpieczenie termiczne) i jeżeli tuner tego nie ruszy...to nic sie silnikowi nie stanie. Fucker moze nakładać łopatą do programu i komp wysteruje tylko do temperatury zalimitowanej w sofcie.

I wtedy problems pojawia się....bo w sofcie nałozone sporawo a mocy tyle co kot napłakał.
Co do DPF-a to szybko wykończy go źle wykonany soft. Przepraszam za enigmatyczne stwierdzenie ale jest to swojego rodzaju tajemnica a ci co robia softy wiedzą co mam na myśli

pzdr
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
spanky 


Auto: VW
Silnik: TDI+GTB17
Dołączył: 21 Lut 2005
Posty: 117
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-02-2010, 12:26   

Master's napisał/a:

Informacja servisowa nr 23/2006 wydana przez Dzial servwisu SAP SA (skan mogę zapodac) informuje ze graniczna wartość zanieczyszczenia Fap-a wynosi 95%.


mozna prosic o wklejenie ....


Master's napisał/a:

Źle ci się wydaje. EGT jest zalimitowane w nowoczesnych turbodieslach. Mam na mysli ogół nowoczesnych silników a nie tylko VAG.
Przed turbina montowane sa czujniki temperatury (tzw zabezpieczenie termiczne) i jeżeli tuner tego nie ruszy...to nic sie silnikowi nie stanie. Fucker moze nakładać łopatą do programu i komp wysteruje tylko do temperatury zalimitowanej w sofcie.

I wtedy problems pojawia się....bo w sofcie nałozone sporawo a mocy tyle co kot napłakał.
Co do DPF-a to szybko wykończy go źle wykonany soft. Przepraszam za enigmatyczne stwierdzenie ale jest to swojego rodzaju tajemnica a ci co robia softy wiedzą co mam na myśli



wychodzi na to ze limiterkami temperaturki tez trzeba sie troszke pobawic ... :?:
_________________
coś tam dłubię w TDI ...
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2010, 13:17   

spanky napisał/a:
Master's napisał/a:

Informacja servisowa nr 23/2006 wydana przez Dzial servwisu SAP SA (skan mogę zapodac) informuje ze graniczna wartość zanieczyszczenia Fap-a wynosi 95%.


mozna prosic o wklejenie ....

Proszę



Master's napisał/a:

Źle ci się wydaje. EGT jest zalimitowane w nowoczesnych turbodieslach. Mam na mysli ogół nowoczesnych silników a nie tylko VAG.
Przed turbina montowane sa czujniki temperatury (tzw zabezpieczenie termiczne) i jeżeli tuner tego nie ruszy...to nic sie silnikowi nie stanie. Fucker moze nakładać łopatą do programu i komp wysteruje tylko do temperatury zalimitowanej w sofcie.

I wtedy problems pojawia się....bo w sofcie nałozone sporawo a mocy tyle co kot napłakał.
Co do DPF-a to szybko wykończy go źle wykonany soft. Przepraszam za enigmatyczne stwierdzenie ale jest to swojego rodzaju tajemnica a ci co robia softy wiedzą co mam na myśli



wychodzi na to ze limiterkami temperaturki tez trzeba sie troszke pobawic ... :?:


pobawić to sie możesz kolego ....ptaszkiem. No chyba że marzy ci sie dziurka w tłoku. Poza tym i tak możemy być spokojni .....bo zeby sie pobawić to trzeba wiedzieć gdzie :) :)
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
marewel 

Auto: B5 FL
Silnik: AVF
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 597
Skąd: Chełm
Wysłany: 02-02-2010, 22:11   

Marters sam pisales ze podnosisz temp o 50st.
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2010, 14:41   

marewel napisał/a:
Marters sam pisales ze podnosisz temp o 50st.


ale 50*C to nie 350* czy 400*. W niektórych komputerach nie trzeba ruszać termiki i osiągamy to co chcemy a w niektórych trzeba troszkę dygnąć bo jak osięgnie zadany poziom termiczny to fale dunaju na wykresie się robią. Przykładem może być simens ppd1.2. Tam można łopatą nałożyć i jeśli nie dźwigniemy termiki to o zadnej mocy mowy być nie może.
Druga sprawa to prawidłowe offsety do danego softu. Jeśli się ich nie posiada to o dokładnym ustawieniu termiki możemy pośnić sobie tylko

pzdr
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
goodhope 

Auto: A5 Sportback
Silnik: 2.0 TDI 207PS
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 1039
Skąd: Pleszew
Wysłany: 03-02-2010, 14:51   

chyba, że ktoś robi to z premedytacją i stosownie °CRK zmodyfikuje :wink:
_________________
CHIPTUNING * OBCIĄŻENIOWA HAMOWNIA PODWOZIOWA 4WD * WIELKOPOLSKA
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2010, 14:57   

nie jestem zwolennikiem robienia "perwy" w softach...ale widziałem już niejedno i tylko :shock: :o :shock: mnie łapało....i łapie :) mimo wieku starczego już prawie
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
kmink 
Pan i władca ;-)

Auto: Golf R
Silnik: 2.0T 270Hp CDLF
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 141
Skąd: Poznań/Wałbrzych
Wysłany: 03-02-2010, 19:56   

Rogal napisał/a:
.....niech dba o środowisko w którym żyjemy....


FAP/DPF tak samo dba o środowisko jak żarówki "energooszczędne" czy napędy hybrydowe :wink:
_________________
Chiptuning, Filtry FAP/DPF - profesjonalna diagnostyka, regeneracja, wymiana, naprawy, usuwanie.
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2010, 08:39   

Ja jestem zdania że filtry FAP są doskonałym wynalazkiem i mi sie to bardzo podoba ze doczekaliśmy czasów gdzie diesle miaja "białe" rury wydechowe. Złoty medal dla konstruktorów i ekologów
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group