Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
szarpanie podczas przyspieszania, passat tdi AJM 115km PD
Autor Wiadomość
lajmen 

Auto: Passat B5 1999
Silnik: 115km PD AJM
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 1
Skąd: Tczew
  Wysłany: 31-07-2010, 10:47   szarpanie podczas przyspieszania, passat tdi AJM 115km PD

Witam serdecznie,
to moj pierwszy post na tym forum i od razu prosze o pomoc z dlugo nierozwiazanym problemem. Samochod szarpie tak od 1800 do 2500rpm, najbardziej jest to odczuwalne na biegach 4 i 5, na 3 ledwo. Bardzo gladko przyspiesza do jakis 50km/h, potem zaczynaja sie schody, najgorzej jest na 5 w okolicy 100km/h. Samochod widzial ze 6 warsztatow i armie mechanikow.
Sprawdzane byly felgi, wymieniane opony, wymieniane przeguby, polosie, filtr paliwa, powietrza, czyszczony zbiornik paliwa, zawor egr, zdjety katalizator, sprawdzone poduszki silnika. Raczej wykluczone kolo dwumasowe. Dwoch mechanikow powiedzialo, ze wrazenie jest jakby pracowal na 3 gary chwilami. Komputer pokazuje 0 bledow. Zrobilem testy VAGiem, generalnie wszystko w normie, parametry turbiny idealne, pompowtryski maja odchylenia do 0,3, jeden max do 0,8.
Jedynie zastanawia mnie pomiar grupy 001 - dawke wtryskiwanego paliwa na biegu jalowym mam 3,3mg/skok, a wszedzie czytam ze norma jest min 4. Synchronizacja rozrzadu oscyluje od 0,5 do 1, test na biegu jalowym. Bardzo prosze o pomoc, bo walcze z tym juz kilka miesiecy a mechanicy rozkladaja rece.

Pozdrawiam
Adam

[ Dodano: 01-08-2010, 13:57 ]
Witam ponownie,
zrobilem dodatkowo testy grupy 018 podczas jazdy. Nie wiem, czy to cokolwiek wnosi do sprawy, gdyz w manualu pisze aby to robic tylko na biegu jalowym, ale konkluzja jest taka:
w czasie stabilnej jazdy, bez wzgledu na obroty, wszedzie sa same zera. Jednak gdy zaczynam przyspieszac i naciskac pedal gazu, to na wszystkich cylindrach zaczynaja sie pojawiac wartosci 4, zwykle na wszystkich jednoczesnie. Te 4ki nie wskakuja natychmiast po nacisnieciu gazu, raczej po krotkiej chwili, ale moze jest to zwiazane z opoznieniem pomiarowym.
Jeszcze jedno - problem z szarpaniem wystapil jakies 3-4 dni po wymianie oleju i filtra oleju, czy to mozliwe, aby takie objawy dal wlany zly olej z opoznieniem kilku dni? Jezeli tak, to jakie sa szanse ze wszystko wroci do normy po ponownej wymianie?
Szukam juz kazdej potencjalnej przyczyny, bo tonacy brzytwy sie chwyta.

Pozdrawiam
Adam
 
 
Dj.Fahoo 


Auto: IBIZA GT 1,9TDI
Silnik: ahu/asz
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-08-2010, 18:27   

wyreguluj pompowtryski
Cytat:
Po pierwsze trzeba wystudzić silnik !!!
Przed montażem nowych pompowtryskiwaczy należy bardzo dokładnie oczyścić gniazda pompowtryskiwaczy. Gniazda należy dokładnie wytrzeć z nagarów i drobin oleju.
Gdybyśmy niedokładnie oczyścili gniazda powietrze z przestrzeni tłokowej dostanie sie do magistrali paliwowej zasilającej pompowtryskiwacze co wywoła poważne zaburzenia w pracy całego silnika. Aby ułatwić sobie montaż nowych pompowtryskiwaczy należy gumowe uszczelki o-ringi przesmarować olejem. Wkładając w głowicę nowe pompowtryskiwacze nigdy nie wolno stsosować narzedzi typu młotek. Ponadto uważać aby nie wsadzić ich ukosem w stosunku do gniazda. Po wsadzeniu pompowtryskiwaczy w gniazda głowic należy je lekko docisnać a potem odpowiednio ustawić stosując do tego długą suwmiarkę. Odległość mierzy się od krawędzi głowicy do zaworu pompowtryskiwacza. Odległość ta powinna być w pełni zgodna z tym co podaje instrukcją serwisowa silnika PD. Chodzi o to aby pompowtryskiwacz ustawic odpowiednio do komory spalania. Gdyby pompowtryskiwacz był krzywo ustawiony to wtryskiwane paliwo będzie się spalało w miejscach gdzie zjawisko to nie może występować. Po idealnym ustawieniu należy docisnąc pompowtryskiwacze dokręcić jarzmami specjalnej konstrukcji. Po wszytkim należy wyregulować skok każdego z pompowtryskiwaczy według procedury.
I jeszcze jedna uwaga na koniec. Od potężnych drgań w głowicy potrafią wyrobić sie gniazda osadzeń pompowtryskiwacza. Wtedy mamy objaw jakby przybywało oleju. Gniazdo po diagnozie wychodzi jako strasznie rozklepane i niestety w takim przypadku
pomaga tylko wymiana głowicy PD i to tylko na fabrycznie nową !!!
W naszym kraju było już ponoć kilka takich przepadków ale to raczej zupełna rzadkość.
_________________
SPRZEDAM: sprzedam TURBINY BRD do tuningu1.9TDI nie regenerowane GG 7577066
 
 
sokisoki3 
sokisoki3

Auto: alfa brera
Silnik: 2.4 jtdm
Wiek: 31
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 85
Skąd: Taunton/UK
Wysłany: 21-08-2010, 20:12   

witam
mam podobne autko z podobnym problemem, Passat 2003 1.9 tdi avf. Podczas przyspieszaniua pomiedzy 2000-3200rpm trzesie autem i czarny dym. Po odpieciu przeplywomierza -wszystko ok-oczywiscie brak mocy ale zero kopcenia i brak trzesienia. Przeplywka podkladana -nowka,ori. Moze ktos cos podpowiedziec?DJ Fahoo mozesz rozwinac temat. Dziekuje.
_________________
UK Taunton diagnostyka / usuwanie filtrow czastek stalych / chiptuning / naprawy biezace
www.pandpauto.co.uk
 
 
 
Dj.Fahoo 


Auto: IBIZA GT 1,9TDI
Silnik: ahu/asz
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-08-2010, 21:54   

sokisoki3, no a logi jakies masz/.
jak turbo ładuje?
jak zadana dawka kierownika a jaka realna? i ile tnie przepływka?
_________________
SPRZEDAM: sprzedam TURBINY BRD do tuningu1.9TDI nie regenerowane GG 7577066
 
 
snajper 

Auto: PASSAT
Silnik: ATJ
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 22-08-2010, 23:10   

Mam podobny problem (silnik ATJ) ale w granicach 1800-1900 rpm, praca na 3 cylindry, wg. komputera gubi zapłony na 1-szym cylindrze czy to wada pompowtryskiwacza?
 
 
Zoltar 

Auto: Różne
Silnik: Tdi/Crdi
Dołączył: 05 Maj 2004
Posty: 80
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-08-2010, 23:15   

snajper napisał/a:
Mam podobny problem (silnik ATJ) ale w granicach 1800-1900 rpm, praca na 3 cylindry, wg. komputera gubi zapłony na 1-szym cylindrze czy to wada pompowtryskiwacza?


Popraw wtyczki przy pompkach
 
 
snajper 

Auto: PASSAT
Silnik: ATJ
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 19-09-2010, 20:20   

Zoltar napisał/a:
snajper napisał/a:
Mam podobny problem (silnik ATJ) ale w granicach 1800-1900 rpm, praca na 3 cylindry, wg. komputera gubi zapłony na 1-szym cylindrze czy to wada pompowtryskiwacza?


Popraw wtyczki przy pompkach


Dziękuje bardzo pomogło :D
 
 
P4VW3Ł 

Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 115KM AJM
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 1
Skąd: Zach-pom
Wysłany: 21-01-2012, 18:01   

snajper napisał/a:
Mam podobny problem (silnik ATJ) ale w granicach 1800-1900 rpm, praca na 3 cylindry, wg. komputera gubi zapłony na 1-szym cylindrze czy to wada pompowtryskiwacza?


Mam ten sam problem jutro będę zaglądał do tych wtyczek mam nadzieje, że pomoże ich poprawa.
 
 
wgs21gt 

Auto: vw golf
Silnik: 1.9 tdi
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: pacyna
Wysłany: 09-04-2013, 23:12   

lajmen, witam mam pytanie do postu kolegi (lajmen - adam) czy udało się komukolwiek rozwiązać problem szarpania podczas przyśpieszania w tym passacie 1.9 tdi AJM 115km PD parametry ok błędów zero pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group