Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
koło dwumasowe jak sprawdzić
Autor Wiadomość
m4tek 

Auto: A3
Silnik: 1,9 tdi Agr 90 km
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2010, 18:36   koło dwumasowe jak sprawdzić

Witam, orientuje się ktoś może jak sprawdzić czy jest koło dwumasowe, bez rozkręcania sprzęgła?
 
 
waldzior 

Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 74kW
Wiek: 42
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2010, 22:54   

Nie wiem czy to jest metoda ale pokazał mi zaprzyjaźniony mechanik golfa V 105 koni TDI , który przyjechał na wymianę dwumasy , wsiadłem odpaliłem i wtedy znajomy poprosił o zaciągnięcie ręcznego i ruszenie bez dodawania gazu , w momencie odpuszczania sprzęgła usłyszałem okropne łomotanie (tłuczenie) wydobywające się z pod maski, trochę się przestraszyłem było to dość głośne , golfik miał przelatane 60 tys , z czystej ciekawości poszedłem obejrzeć golfa po wymianie koła dwu masowego, zrobiliśmy to samo i nic nie waliło po prostu cisza. :roll:
 
 
m4tek 

Auto: A3
Silnik: 1,9 tdi Agr 90 km
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2010, 00:03   

no ok, tylko, że jesli to koło jeszcze będzie w dobrym stanie, to się nie dowiemy. koło pada po 60 tysiącach? gdzieś czytałem, że nie powinno paść wcześniej niż sprzęgło...
 
 
wesol 


Auto: sharan i golf
Silnik: AUY i ASZ
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 2024
Skąd: Goleniów
Wysłany: 27-08-2010, 07:06   

m4tek napisał/a:
no ok, tylko, że jesli to koło jeszcze będzie w dobrym stanie, to się nie dowiemy. koło pada po 60 tysiącach? gdzieś czytałem, że nie powinno paść wcześniej niż sprzęgło...


wszystko zalezy od kierowcy. moze pasc po 10 tys km a moze i byc jeszcze okej przy 100 tys km. Zalezy tez czy ktos nie ciaga przyczepki itd.
 
 
toma8000 

Auto: Leon 1 SX
Silnik: ASV
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 874
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-08-2010, 08:32   

jazda na zbyt niskich obrotach , zrywanie , ostre ruszanie - to zabija dwumas - co do przebiegu nie ma zasady - jak pisali koledzy
 
 
waldzior 

Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 74kW
Wiek: 42
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2010, 12:13   

Toma 8000 , jest tak jak piszesz , kierownik golfa to starszy gość , jemu się nigdy nie spieszy , przesiadł się do golfa z matiza po prostu PSI i w ten sposób przywitał go mój zaprzyjaźniony mechanik, nic tylko jazda na zbyt niskich obrotach.
 
 
wesol 


Auto: sharan i golf
Silnik: AUY i ASZ
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 2024
Skąd: Goleniów
Wysłany: 27-08-2010, 21:50   

Sama jazda na niskich obrotach nie jest jeszcze tak astarszna dla dwumasu. Chodzi oto by nie robic takich mykow ze z czwórka wbita jedziemy powiedzmy 30 km/h i nagle wciskamy pedal do podlogi. My tego nie czujemy ale w tym momencie ilosc paliwa podawana to max mimo iz przyspieszenie wcale nie jest piorunujace. Wal ma takie obciazenia ze az pewnie trzeszczy a co ma w tym miomencie powiedziec dwumas- kona w oczach.
 
 
sokisoki3 
sokisoki3

Auto: alfa brera
Silnik: 2.4 jtdm
Wiek: 31
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 85
Skąd: Taunton/UK
Wysłany: 28-08-2010, 00:07   

start-stop to zabija dwumas np. taxi
_________________
UK Taunton diagnostyka / usuwanie filtrow czastek stalych / chiptuning / naprawy biezace
www.pandpauto.co.uk
 
 
 
wesol 


Auto: sharan i golf
Silnik: AUY i ASZ
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 2024
Skąd: Goleniów
Wysłany: 28-08-2010, 08:43   

kuzyn zabil nowy dwumas luka w 1,5 miesiaca w alhambrze. Jak? ano lawetka i heja na zachód- 30 tys km zrobil i tluklo juz.
 
 
marpit 


Auto: Berlingo 307 SW
Silnik: 1.6 HDi 2.0 Hdi
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 70
Skąd: Magura
Wysłany: 28-08-2010, 09:58   

A jak ma się do tego hamowanie silnikiem?
_________________
Berlingo 1.6 HDi
http://www.reidojo.com/forum/ Forum o nihonto
 
 
toma8000 

Auto: Leon 1 SX
Silnik: ASV
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 874
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28-08-2010, 16:39   

raczej nie ma nic do rzeczy - najwięcej dostaje w d... jak są nagłe duże obciążenia - zbyt duży moment obrotowy itp
 
 
Tuskomatołek 

Auto: slizgam sie na pawlaku
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 354
Skąd: wiejska
Wysłany: 28-08-2010, 20:20   

nic nie zabija tak dwumasa jak jazda samochodem , to taki element ktory ma pasc i juz :)
mitsubishi czy mazda przy jednym z przegladów serwisowych wymieniaja dwumas na konwencjał , na swoj koszt
_________________
"przeliczmy głosy" "polska zasługuje na cud gospodarczy"
miro rychy i zbychu , misiak , karnowski tez
to moja ekipa
 
 
dwumasowki.pl 

Auto: Audi
Silnik: 2.0
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 08-05-2013, 10:02   

http://www.youtube.com/watch?v=KlIvPMzqIhk
 
 
wesol 


Auto: sharan i golf
Silnik: AUY i ASZ
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 2024
Skąd: Goleniów
Wysłany: 08-05-2013, 17:55   

eee te kolo z mondka to jeszcze ne tak mocno rozklekotane. Zapewne z GAT'a to kolo choc siedizaly tam i liki i sachsy.
 
 
speckom 

Auto: mk2 i a4
Silnik: 1z
Wiek: 31
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: DBC
Wysłany: 12-05-2013, 17:43   

gdzie tylko sie da najlepiej pakowac 1-masa z 1z i to jest pancerne sprzeglo
_________________
Czyszczenie nastawników indukcyjnych hdk vw audi 1.9 tdi TANIO I DOBRZE !!! ,REGENERACJA WTRYSKIWACZY ,ZESTAWY TUNINGOWE 216-STKI I inne mody tdi- 1z/ahu/afn/ahv/asv
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group