Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Olej w IC, dymienie na szaro i przedmuchy we wlewie oleju
Autor Wiadomość
Waster_ 

Auto: Clio
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: ZS
Wysłany: 06-12-2010, 21:39   Olej w IC, dymienie na szaro i przedmuchy we wlewie oleju

Witam serdecznie. Moje autko to Clio 1.5 dci o przelocie 102k. 2 miesiące temu zamontowałem IC, bo fabrycznie go nie było i po przejechaniu ok 1 tys km, wywaliło kolanko silikonowe przed chłodnicą, cała była w oleju, wszystkie przewody...

Odme wykluczam, bo jeździłem na podpiętej butelce i oleju śladowe ilości.

Jeździlem jakiś czas z powrotem bez IC jak na początku i po rozebraniu przewodów były sporo zaolejone, od strony zimnej troszke oleju też.

Luz wzdłużny nie występuje. Poprzeczny jest minimalnie wyczuwalny, prawie jak fabryczny.
Olej na 100% idzie z turbiny do dolotu, bo po wyczyszczeniu wylotu turbawy, po odpaleniu silnika i lekkim przegazowaniu do 2 tys obr., na ściankach pojawiał się już olej. No i oczywiście przy mocniejszym przyśpieszeniu po np postoju na światłach, puszcza szaro siwy dymek. Także przez turbawe na 100% idzie olej.

Ale zastanawiaja mnie te luzy, których w zasadzie jest brak.


Czy możliwe jest, że poszły uszczelniacze zaworów i pojawiły się przedmuchy w silniku? Gdy odkręcam wlew oleju, to dym bucha jak w ciuchci, korek luźno leżący na wlewie aż podskakuje. Przystawiona dłoń w sekundę jest brudna od oleju.

Z odmy bardzo mocno dymi również.

Czy ewentualnie walnięte uszczelniacze lub cokolwiek innego w skrzyni korbowej MOŻE wytwarzać nadciśnienie i wyrzucać olej przez wirnik turbiny ? Bo jak wiadomo, turbina jest najmniej szczelnym elementem i przez nią olej najchętniej znajduje swoje ujście.

Dzięki.


Olej Castrol Edge 5w40 :oops: - może przez tego shitowego rzadziaka to wszystko? :oops:
 
 
marewel 

Auto: B5 FL
Silnik: AVF
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 597
Skąd: Chełm
Wysłany: 06-12-2010, 22:11   

Byc moze turbina odleciala przy peknietym wezu.
 
 
Waster_ 

Auto: Clio
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: ZS
Wysłany: 06-12-2010, 22:18   

Wąż nie pękł, tylko zsuneło się silikonowe kolanko z rury stalowej. Z powodu zaolejonego IC i wtenczas mało drożnego przepływu powietrza w końcu puściło pod dużym ciśnieniem.

[ Dodano: 07-12-2010, 11:45 ]
nikt nie ma pomyslu ? :(
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-12-2010, 14:14   

Motorownia jest zdyszana już i parowóz się zrobił. Albo ma sporo nalatane albo ktos mu suścił lanie na autostradzie i przegrzał motor. Uszczelki zaworów nie mają tu nic do rzeczy. Przedmuchy są na układzie korbowo-tłokowym
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
sajmon1100 

Auto: a3 tdi agr
Silnik: 1.9 tdi
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 141
Skąd: mam wziąść tyle kasy
Wysłany: 07-12-2010, 17:30   

napisze to poraz kolejny- u mnie powodem dmuchania z bagnetu oleju i mocnego dymienia z korka oleju było pęknięcie tłoka :cry:
 
 
Waster_ 

Auto: Clio
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: ZS
Wysłany: 07-12-2010, 18:17   

W moim z bagnetu nie dymi nic. Z wlewu oleju bucha powietrze regularnie o barwie gazów. Czy za mocno to nie wiem. Porównałem z meganem 1.5 dci i tam też podobnie bucha powietrze, ale trochę słabiej. Megi przejechane ma 50 tys.

Jutro jade na warsztat od turbosprężarek i będę robił pomiar nadciśnienia w skrzyni korbowej. Od razu sprawdzą sprężare i będzie wszystko jasne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group