Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
tdi pd ciezko zapala jak jest zimny
Autor Wiadomość
ronuch 

Auto: passat
Silnik: AVF
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 22-12-2010, 20:50   tdi pd ciezko zapala jak jest zimny

Witam! Jak w temacie mam problem z zapalanie zimnego silnika na pompowtryskach (AVF), na cieplo zapala od doktniecia jak zimny zapali i chwilke pochodzi tez zapala od dotkniecia!
Zeczy ktore mozna wykluczyc bo juz je sprawdzilem :
pompa vacum nowa, swiece zarowe nowe ngk, prad dochodzi, wydluzylem troszke czas grzania (bez poprawy), pompka w baku sprawna, baniek w paliwie nie widac, oringi na pompkach wymienilem, kat synchronizacji 0,0-0,6 , aku sprawny i rozrusznik tez.
Auto proboje zapalic ale nie umie zaskoczyc, wiec kreci tak 5 do 10 s i zalapuje przy czym troszke szarpie i zakopci na siwo niebieski kolor.
Pytanie do Mastersa czy jest mozliwe przesuniecie tego pierscienia z ktorego odczytuje czujnik polozenia walka wzgledem samego walka rozrzadu - czy jest to jakos na klinie osadzone lub czyms podobnym??
Gniazda pd widac ze sa juz troszke wytarte ale oleju mi nie przybywa ani nie ubywa (od wymiany do wymiany co 10kkm nie dolewam nic, poziom oleju obniza sie od maximum prawie do minimum), jest mozliwe wyrobienie tych gniazd na dole kolo czerwonego oringa?? po czym bedzie mozna rozpoznac taka nieszczelnosc??
 
 
Krzyś_mwek

Wiek: 49
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 93
Skąd: Mwek
Wysłany: 23-12-2010, 09:14   

Zmierz ciśnienia na cylindrach.
 
 
ronuch 

Auto: passat
Silnik: AVF
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 23-12-2010, 19:25   

przed zima mierzylem na 1 i 2 cylindrze i bylo 25 albo 27 bar ale na obydwu tyle samo na kolejnych 2 nie mierzylem bo trzeba zdemontowac cala podstawe filtra paliwa. Ale chyba bede musial to zrobic i zmierzyc. Ile powinna wynosic kompresja w avf-ie??
Jest mozliwe ze jesli ta kompresja bedzie niska na 3 i 4 cylindrze to bedzie wina glowicy a nie pierscieni?? bo silnik prawie wcale nie bierze oleju!
 
 
toma8000 

Auto: MK V TDI,Astra H 1.7CDTI
Silnik: BXE
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 852
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23-12-2010, 20:59   

sprawdź korekcje wtryskiwaczy - moim zdaniem to coś z pompkami
 
 
andrzej30 

Auto: audi a4
Silnik: 1.9 tdi AJM
Wiek: 33
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: malopolska
Wysłany: 24-12-2010, 08:59   

tak przy okazji zapytam, jak sprawdzałeś pompkę paliwa w zbiorniku to podawała pod małym ciśnieniem czy dużym?
 
 
GregRS 


Auto: Audi A4 Avant Quattro
Silnik: 1.9TDi AVF
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2010, 15:01   

Mam dokładnie tez sam problem z avfem,te same objawy co opisujesz i też mechanicy nie radzą nic.Podpinaliśmy układ paliwowy do przyrządu co wytwarza ciśnienia i nie trzymał ciśnienia, spadło ale potem już trzymał układ i palił lux,po 2 dniach znów ten sam problem jak tylko jest ujemna temperatura, im bardziej ujemna tym dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem aż zaskoczy.Na vagu ok,zero błędów,korekcje wtrysków sprawdzane,kąt synchronizacji też.
_________________
TDI Power
 
 
ronuch 

Auto: passat
Silnik: AVF
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 24-12-2010, 16:14   

pompke sprawdzalem podpinajac manometr do pompki - ma ona wytwarzac cisnienie 0,5bar! nie wydaje mi sie zeby ta pompka miala takie istotne znaczenie - pierwsze ajm jej nie mialy! Pozatym ostatnio rozkrecilem filtr paliwa, stal tak ze 2 godz, wylalo sie sporo ropki i jak skladalem zapomnialem go napelnic a zapalil jak by przed chwilka go zgasil.
Tak sie zastanawiam czy np nie jest to wina lejacych pd i np jak zgasimy auto to ropka wykapuje z pd do cylindra. Czytalem gdziej tu na forum ze nieszczelnosc na oringach z jednej strony bedzie skutkowac przybywaniem oleju a z drugiej strony uciekaniem kompresji do paliwa czyli wiecznie zapowietrzony uklad. jak by ktos mogl to niech potwierdzi moja teorie!
pozdrawiam i przy okazji zycze wszystkim wesolych swiat!
 
 
GregRS 


Auto: Audi A4 Avant Quattro
Silnik: 1.9TDi AVF
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2010, 18:59   

Też mi tak mechanicy mówią,że jakby lały PD to by oleju przybywało.Auto mam od nowości, teraz jest 117tys przebiegu i jeździ lux,a na zimny źle pali.
_________________
TDI Power
 
 
PIONIER_256 

Auto: BYŁ MK4 JEST A4
Silnik: BYŁ AJM 192\420nm
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 115
Skąd: SZCZECIN,
Wysłany: 27-12-2010, 19:35   

Całkiem możliwe że któraś pompka leje, vag tego nie wykarze, po podgrzaniu świecami 2-3 razy pali tak samo ciężko?
_________________

 
 
 
GregRS 


Auto: Audi A4 Avant Quattro
Silnik: 1.9TDi AVF
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2010, 21:34   

Tak samo jak podgrzeję 2-3 razy,świece nowe, akumulator nowy,wymieniany był rozrząd i wszystkie filtry na wiosnę, wczesniej palił od dotyku nawet na dużym mrozie,a teraz -20 i trzeba trzymać rozrusznik z 10 sekund zanim złapie i lekko zatelepie silnikiem i zadymi.
_________________
TDI Power
 
 
ronuch 

Auto: passat
Silnik: AVF
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 28-12-2010, 03:13   

u mnie grzanie kilka razy swiecami czy pompowanie pompka z baku nie daje zadnego efektu. zrobilem kilka logow
gr 1
http://vaglog.rtnet.pl/ronuch_30789.html
gr 4
http://vaglog.rtnet.pl/ronuch_30791.html
gr 5
http://vaglog.rtnet.pl/ronuch_30790.html przy minus 10 wystarczajaca ta dawka na start?
gr 13
http://vaglog.rtnet.pl/ronuch_30794.html
gr 18
http://vaglog.rtnet.pl/ronuch_30792.html
gr 23
http://vaglog.rtnet.pl/ronuch_30795.html
Sprawdzalem bipy zaraz po takim ciezkim zapaleniu i wszystkie oscylowaly w granicach -30
Dodatkowo mialem kiedyc blad brzk zaplonu na 3 cylindrze i zamienilem wtedy 3 pompke z 4 (przed zamiana 3 pompka dolewala paliwa a 4 byla na 0) i wartosci korekcji przeniosly sie razem z pompkami a blad braku zaponu wiecej juz sie nie pojawil
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN
Wiek: 77
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5640
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2010, 08:40   

ronuch napisał/a:
bedzie skutkowac przybywaniem oleju a z drugiej strony uciekaniem kompresji do paliwa czyli wiecznie zapowietrzony uklad. jak by ktos mogl to niech potwierdzi moja teorie!


Jeśli ciśnienie z przestrzeni roboczej tłoka przedostawałoby się do paliwa to silnik żyje własnym życiem. Ponadto pojawia się niczym nie uzasadniony kopeć niebieskiego dymu w całym zakresie obrotów i tendencje do gaśnięcia.

Co do pierwszego pytania. Tarczka przygrzana jest w 3 miejscach do piasty koła pasowego. Nie da rady zmienić jej położenia

pzdr
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
ronuch 

Auto: passat
Silnik: AVF
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 28-12-2010, 10:48   

co do tej tarczki to juz wiem ze nie da sie jej obrocic bo jest jeszcze dodatkowo na klinie.
Wiec oringi moge wykluczyc bo nie dymi jak lokomotywa tylko widac troszke pary jak sie jedzie a tylko po pierwszym rozruchu widac niebieski dym.
Jak sadzisz Master's moze wyciekac paliwo z PD przez koncowke wtryskiwacza??
 
 
tomoff 


Auto: coś tam jest
Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 47
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-12-2010, 23:28   

manometr na tandem i zobaczyc jak narasta na zimnym podczas proby zapalenia jak OK to moim skromnym zdaniem stawiam na PD przy jakosci naszej ropki to po jednym "dobrym :mrgreen: " tankowaniu moga paść
 
 
ronuch 

Auto: passat
Silnik: AVF
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 30-12-2010, 02:53   

tandem nowka, paliwo tez mozna wykluczyc bo zmienilem stacje i zatankowalem verve! Jedno co zauwazylem ze jak przed zgaszeniem podniose mu obroty do 2 tys i chwile potrzymam i potem zgasze to zapala duzo lepiej, czyli gdzies ucieka paliwo.
Czemu tak skacze mi dawka i obroty na biegu jalowym?? To moze byc powizany problem?
Bede musial zainteresowac sie regeneracja pd bo nowe ciezko dostepne a jak juz sa to cena powala!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group