Strona Główna

Forum użytkowników i miłośników diesli

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Polecamy:


Poprzedni temat «» Następny temat
Słów kilka o budowie silnika 2.0TDi VW
Autor Wiadomość
Master's 
Moderator
staff

Auto: A3
Silnik: CBBB
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2005, 23:55   Słów kilka o budowie silnika 2.0TDi VW

Korzystając z chwili czasu postanowiłem zamieścić kilka skanów dotyczących budowy nowego silnika który jest w ofercie grupy VW. Tak jak w tytule...chodzi o silnik 2.0TDi. Możemy go spotkać pod maskami nowych samochodów takich jak Audi A3 2.0TDi; Golf5 2.0TDi; Seat Altea; oraz Skoda Octawia II. Także nowy Passat posiada ten silnik. Ponieważ konstrukcja jest nowa....myślę ze owe skany będa ciekawą wskazówką dla tych którzy zajmują sie naprawami silników oraz dla tych którzy interesuja się motoryzacją. W skanach zawarte są ciekawe wskazówki i ostrzeżenia ważne z punktu widzenia prac remontowo-naprawczych. Życzę miłej lektóry.







Ciężka sprawa jak sie cosik z głowicą stanie (zdjęcie paska i takie tam :twisted: )



Uwaga na tym skanie jednoznacznie sugeruje że wszelkie modyfikacje głowicy są niedopuszczalne :) a ostatnio jest to modna modyfikacja aplikowana przez niektórych tunerów :P :P :P ......z różnym skutkiem zresztą :P :wink:



cd...nastąpi niebawem

pozdrawiam
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
gesio 
gesio

Auto: A4 AVF +SAAB 93
Dołączył: 16 Kwi 2004
Posty: 320
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-02-2005, 00:32   

dziekujemy za jak zwykle rzeczowe i czytelne zobrazowanie sytuacji, to powinno rozwiac watpliwosci co niektorych jesli chodzi o pompki z 140 do 130 itp. ze swojej strony widze ze z kazdym nastepnym modelem coraz mniej mozna samemu dotykac "naprawiac" jak tak dalej pojdzie to warsztaty typu regeneracja glowic itp. odejda do lamusa
 
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: A3
Silnik: CBBB
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2005, 16:12   

tak jak obiecałem zapodaje kolejne skany materiałow dotyczących silnika VW 2.0TDi. Muszę robić to partiami gdyż materiałów jest sporo i ciężko przygotować wszystko naraz. Na powyższych skanach chciałbym zwrócić uwagę na budowę czujnika pedału gazu oraz czujnika połozenia pedału sprzęgła. Bardzo ciekawe rozwiązania wykluczajace zastosowanie do tej pory zwykłych czujników.



















ciąg dalszy nastapi niebawem

pozdrawiam wszystkich i miłej lektóry życzę:)
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
Jeff

Wiek: 43
Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 64
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-02-2005, 07:42   

bardzo ciekawy... pedał gazu :D w końcu żadnych potencjometrów, nic sie wycierać nie bedzie.
_________________
Vento'96 GLX 1Z
 
 
 
Mach 


Auto: A3 1.8T / O2 2.0TDI
Silnik: AGU & BKD
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2005, 05:37   

rzeczywiscie pedal gazu oparty o potencjonetr nie dosc ze jest awaryjny to jeszcza malo precyzyjny co powoduje mniejsze lub wieksze szarpnieca przy zmianie bigow... przerobilem takie rozwiazanie w aucie na "F" ... niezbyt szczesliwe rozwiazanie :-(

Master's na prawde bardzo ciekawe te matealy... super ze chce Ci sie cos takiego publikowac :D

Bardzo ciekawy jest ten czujnik polozenia pedalu sprzegla a w zasadzie jego funkcjonalnosc czyli dawanie sygnalu do zmniejszania momentu w celu "lagodnej" zmiany biegow :D brzmi to fajnie... rozumiem ze to nowe rozwiazanie w TDI (po raz pierwszy w 2.0) ?

Zastanawia mnie jeszcze czujnik wysokosci npm na ECU domyslam sie ze chodzi o badanie cisnienia atmosferycznego a jadnoczesnie gestosci powietrza... dobrze kminie ?
_________________
MAGNAFLOW Performace Exhaust
 
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: A3
Silnik: CBBB
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2005, 10:17   

niektóre rzeczy publikuję w ciekawostkach bo są to ciekawostki :D , nowoczesne rozwiązania. Chcę tym samym ukazać skalę problemu dla potencjalnych naprawiaczy. Generalnie sa to ciekawe tematy i duża wiedza. Posiadam takie materiały że hmmm....ale niestety...nie wszystkie się nadają do publikacji
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
Maicroft 

Auto: Skoda
Silnik: BKD
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 609
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-02-2005, 18:38   

Poczytalem i bardzo interesujace.

Mam dwa pytania. Czy swiece jakie sa stosowane w tym silniku roznia sie w jakis sposob od tych swiec z silnikow 1.9 VP lub PD. Widze ze sa na inne napiecie robocze i metoda ich sprawdzania na krotko juz nie przyniesie tutaj efektu.

Pewnie wiele osob bedzie chcialo doposazyc ten silnik w jakies dodatkowe czujniku typu temp oleju, cisnienie oleju. Czy sa jakies otwory montazowe na to, takowe sa w 1.9.

Czekam na wiecej, lubie poczytac o nowinkach technicznych i technologicznych jakim niewatpliwie ten silnik juz jest.

P.S. A jakies materialy na temat DSG gdzies by sie znalazly :roll:
_________________
Octavia Club Polska OCP
 
 
 
Mach 


Auto: A3 1.8T / O2 2.0TDI
Silnik: AGU & BKD
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2005, 18:48   

Maicroft napisał/a:
Pewnie wiele osob bedzie chcialo doposazyc ten silnik w jakies dodatkowe czujniku typu temp oleju, cisnienie oleju. Czy sa jakies otwory montazowe na to, takowe sa w 1.9.


Tez bardzo chetnie chcialbym sie "podlaczyc" pod to pytanie... jestem wlasnie na etapie szukania wskaznika oli temp (szukania czego co nie wyglada oblesnie i pasuje do wnetrza) wiec za chwile tez mnie ten problem bedzie interesowal :?
_________________
MAGNAFLOW Performace Exhaust
 
 
 
Krzysztof 


Auto: Golf Variant
Silnik: AJM 185KM
Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2004
Posty: 753
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-02-2005, 21:52   

Taki ciekawy materiał, który się czyta jednym tchem :) Bardzo ciekawe są wskazówki ostrzeżenia dotyczące obsługi tego typu silników. Już kiedyś podreślałem, że trudno jest sobie wyobrazić jakie nowości technologiczne czekaj nas za następne 10 lat :shock: Pamiętacie jak się wszyscy się zachwycali pojawieniem się silnika TDI 90 KM ?

Pozdrawiam wszystkich Krzysztof :)
 
 
 
cayugo

Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 10
Skąd: cuj-pom :-)
Wysłany: 22-02-2005, 11:40   

Wow,

Jestem pod wrażeniem. tym bardziej że właśnie kupiłem 2.0TDI ale w wersji BGW
100kW (136PS). I teraz oczywiste pytanie - czym się różni ten silnik od prezentowanych
powyżej ?

Cayugo.
(cały czas pod wrażeniem)
 
 
cayugo

Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 10
Skąd: cuj-pom :-)
  Wysłany: 22-02-2005, 14:00   

... z wrażenia zapomniałem się pochwalić że auto to Passat :-) (wymiana z B4->B6).
Przy okazji : Gdzie zdobyć/kupić/>cenzura< taką dokumentację do silnika BGW lub podobnego ? Moje auto jest po dzwonie i na razie po przekręceniu zapłonu świeci kontrolka silnika. Nie kręce rozrusznikiem i mam nadzieję, że kontrolka to tylko brak płynu w układzie chłodzenia (zdięte węże przy chłodnicy). Ale w pierwszej kolejności musi obejrzeć je blacharz ...

Pozdrawiam,
Cayugo.
 
 
Krzysztof 


Auto: Golf Variant
Silnik: AJM 185KM
Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2004
Posty: 753
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-02-2005, 23:22   

Myślę, że jak blacharz zaglądnie do takiego silnika to nie będzie wiedział co jest co, albo jak będzie myslał że wie co jest do czego i wsadzi tam paluchy, to już nie będziesz miał pociechy z tego silnika.
:wink:
 
 
 
cayugo

Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 10
Skąd: cuj-pom :-)
  Wysłany: 25-02-2005, 09:02   

Blacharza do silnika nie dopuszczę. Sam pogrzebię :-) (VAG) . Jak dojdę do etapu, że mogę coś spiep... to podjadę z lawetą do Wa-wy :-) . Za mechanikę sie nie biorę bo nie mam narzędzi. Jak na razie to blacharz musi przygotować wygodne miejsce pod silnik. Bydle zerwało sie z łap i wgniotło ok 5 cm blachę przed grodzią . Właściwie to nie wiadomo skąd był strzał. Wygląda na to że Passat zarył w coś nosem bo kółka z przodu są nietknięte, a dziób trochę podniesiony. Nie ma tylko osłony plastikowej kółek.




Zainspirowany Twoim opisem silnika 2.0 TDI poryłem troche po internecie. Niestety wygląda na to że mój silnik (BGW 136PS ) to V8 (etos). Pewnie germańce testowały jak zrobić dwa litry i stwierdzili że V8 to za malo i dali V16 które opisujesz. Stąd też pewnie literatury na ten silnik jak na lekarstwo... Szkoda bo przynajmniej wiedziałbym kiedy przestać grzebać :D Masz może coś na temat tego silnika ? Ku edukacji narodu ....
 
 
Master's 
Moderator
staff

Auto: A3
Silnik: CBBB
Wiek: 78
Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 5673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2005, 10:44   

Faktycznie....silnik jest 8-mio zaworowy. Zatem dokumentacja jest taka sama ja w 130PD. Różni sie duperelami.

pzdr
_________________
dieser Betrieb arbeitet ohne GEWINN.
Das war nicht so geplant, das hat sich so ergeben !
 
 
mirok2318

Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 6
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 02-08-2005, 03:25   

Witam moze troche narobie syfu na forum ale mam pytanie bo widze ze panowie znją sie na rzeczy jako laik chciałbym sie dowiedzieć czy istnieje mozliwość wymiany pompowtryskiwaczy w silniku 2.0 TDI ( 140 KM) na piezoelektryki ,chciałbym również zapytaco tensam silnik ale na piezoelektrykach czy wzrost jego mocy do 170 KM jest podyktowana samą zamianą pompotryskiwaczy czy może softem i zmiąnątspręzarki. No i mam kolejne pytania czy czym rożnią sie piezoelektryki od pompowrtyskiwczy słyszałem ze dziaają szybciej pozwolają wtłaczać paliwą pod wiekszym stopniem spręzenia i rozpylenia , ale podobno są bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia w paliwie. Czy Państwa oceny autoryzowany servis vw poradziłby sobie z zamian pompek na piezoelektryki . Dziękuje za ewentualne re.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group